Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #1 Skrevet 12. mars 2016 Lys hud, blå øyne og lyst hår. Jeg elsker både retrostil med knæsj oransje, rødt og grønt. Sterke farger og mønster - men også litt nostalgisk stil ala MeMini. Hvilke farger kler et lyst barn best? Anonymous poster hash: a93bf...1ba
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #2 Skrevet 12. mars 2016 Lyse barn kler duse pasteller best. Mørke barn kan lettere "tåle" sterke farger. Anonymous poster hash: eaadc...1ec
uhhuhher Skrevet 12. mars 2016 #3 Skrevet 12. mars 2016 Mest glad i mørk blå, mørk turkis og rødt til mine askeblonde gutter. De har blågrønne øyne.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #4 Skrevet 12. mars 2016 Jordfarger, lys blå, rustrød. Men min er veeeldig lys. Anonymous poster hash: 4354b...09b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #5 Skrevet 12. mars 2016 Nei, det en sier over her er jo direkte feil. Blonde lyse barn kler ikke duse farger. Da blir huden gusten. Gode sterke farger er penest, unngå gul. Gul, særlig om den er dus, er det verste for lys hud. Anonymous poster hash: 79168...3ab
moell5 Skrevet 12. mars 2016 #6 Skrevet 12. mars 2016 Rød og blå er mine jenter finest i. Lys hud, blond og blåøyd.
moell5 Skrevet 12. mars 2016 #7 Skrevet 12. mars 2016 Kler best heter det vel. Velger sjeldent å ta på røde klær.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #9 Skrevet 12. mars 2016 Nei, det en sier over her er jo direkte feil. Blonde lyse barn kler ikke duse farger. Da blir huden gusten. Gode sterke farger er penest, unngå gul. Gul, særlig om den er dus, er det verste for lys hud. Anonymous poster hash: 79168...3ab Jeg er uenig. Synes mange nordiske barn forsvinner i disse knallfargene. Mine har kledd duse farger best (men ikke gustne, slik som blant annet KappAhl kjører for tiden). Nå er ikke har mine lange, svarte vipper og markerte bryn, så de kan gå i det meste, men blåfarger har absolutt vært penest, da de bringer frem de knallblå øynene. Anonymous poster hash: d05f1...402
SuperFries Skrevet 12. mars 2016 #10 Skrevet 12. mars 2016 Det spørs på barnet. Mine kler enn så lenge absolutt alle farger, både sterke og duse. Prøv deg fram, du finner raskt ut av det ☺
Nyttårs barn Skrevet 12. mars 2016 #11 Skrevet 12. mars 2016 Er vel ikke noe fasitsvar på det, men jeg kan være enig i at store mønstre med sterke farger kan bli veldig dominerende på barna. Mine blonde og blåøyde barn er ikke bleke og har mørke vipper så de kler sikkert andre farger enn et barn som er enda lysere og kanskje har mer tandre farger.
Giss Skrevet 12. mars 2016 #12 Skrevet 12. mars 2016 Alt (!) utenom hvitt og svart. Velg ting du liker selv. Selv ville jeg unngått ikke-farger som beige og grå, men det er min personlige mening at de ikke hører hjemme på babyer.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #13 Skrevet 12. mars 2016 Mine kler definitivt best sterke farger. I pastell ser de syke ut. Anonymous poster hash: 50bef...a80
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #14 Skrevet 12. mars 2016 Om du skal finne ut av hva som passer best, må du ta en fargeanalyse, noe jeg regner med ikke er viktig for en baby Det eneste du trenger å gå etter er hudtone, har barnet "kald" eller "varm" hudtone? Komplimentærfargen til øyene forsterker øynene, feks orange til blå øyne. Men da må det være en orange med kalde undertoner om barnet har kald hudtone osv. Alle mennesker kler turkis, uansett hudtone, de færreste kler sennepsgul Jeg hadde glatt hoppet over alle analyser, alle tanker rundt dette generelt Kle på barnet klær du liker, babyen er like pen uansett Som regel finner man noe man synes barnet er skikkelig finn i, og da har man som regel funnet riktig farge også Om dette er viktig for deg (håper ikke det) må du tenke på at snitt er like viktig som farge. Kler man "runde" former, eller "kantete" former? Wow... hvorfor skriver jeg alt dette? Klær er klær, i så fall på barn! Anonymous poster hash: ae85b...bf7
Blondzilla Skrevet 12. mars 2016 #15 Skrevet 12. mars 2016 Synes blått er generelt fint på lyse folk. Ellers er pasteller fint
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #16 Skrevet 12. mars 2016 Er det bare jeg som synes det er merkelig å bry seg om hva en baby kler?! Anonymous poster hash: fb3b1...caa
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #17 Skrevet 12. mars 2016 Er det bare jeg som synes det er merkelig å bry seg om hva en baby kler?! Anonymous poster hash: fb3b1...caa De færreste ønsker å kle på babyen noe som gjør at den sett syk ut. Det gjør min lyser gutt i grått. Om sommeren når huden får litt farge kan han ha andre lyse farger, men om vinteren ser han syk ut i det meste som er lyst. Anonymous poster hash: f0340...f05
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #18 Skrevet 12. mars 2016 Vet ikke jeg, men synes mine jenter som er halvt italienske og ganske mørke kler godt rødt, mørk lilla, varm gul og sterk rosafarge. Så kanskje motsatt på et lyst, blåøyd barn? Ser for meg lys blå, lilla/syrin og lysere rosafarger vil være fint? Anonymous poster hash: 28b96...6be
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #19 Skrevet 12. mars 2016 Min er lys med blå øyne og lys hår, og kler blå, grønn, rød og ellers klare farger. Kler også brunnyanser. Grå, sort, gul og duse farger blir han litt blek i. Anonymous poster hash: 18273...96a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #21 Skrevet 12. mars 2016 Er det bare jeg som synes det er merkelig å bry seg om hva en baby kler?! Anonymous poster hash: fb3b1...caa Nei, jeg sitter her og er litt paff/ sjokkert. I alledager... Forstår nå hvorfor barn blir fryktelig kles og utseendefokusert i alt for ung alder😥 For et samfunn vi lever i. Alt kler den smukke! Hjertet mitt blør... Anonymous poster hash: e4e9a...9a2
Gjest Antarctica Skrevet 12. mars 2016 #22 Skrevet 12. mars 2016 Alt kler den smukke! Syns kun det er svart som ikke er så fint på babyer.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 12. mars 2016 #23 Skrevet 12. mars 2016 Min første hadde knallblå øyne, lys hud og helt lyseblondt hår frem til han var 3 år. Han så syk ut om jeg kledde han i oransje. Han var veldig fin i sterk rød, mørkeblått,lyseblått, noen grønnfarger og brunt 😀
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #24 Skrevet 12. mars 2016 Mine barn passer best kalde farger, og når jeg tenker etter, er det det jeg har kjøpt mest av også - helt ubevisst. Jeg kler også kalde farger best, så jeg tiltrekkes de fargene mest. Spesielt mørkeblått kler guttene mine kjempegodt! Jenta også. Men til henne blir det også mye rosa da;-) Anonymous poster hash: 22383...d82
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #25 Skrevet 13. mars 2016 Nei, det en sier over her er jo direkte feil. Blonde lyse barn kler ikke duse farger. Da blir huden gusten. Gode sterke farger er penest, unngå gul. Gul, særlig om den er dus, er det verste for lys hud. Anonymous poster hash: 79168...3ab Jeg er uenig. Synes mange nordiske barn forsvinner i disse knallfargene. Mine har kledd duse farger best (men ikke gustne, slik som blant annet KappAhl kjører for tiden). Nå er ikke har mine lange, svarte vipper og markerte bryn, så de kan gå i det meste, men blåfarger har absolutt vært penest, da de bringer frem de knallblå øynene. Anonymous poster hash: d05f1...402 Jeg er helt uenig. Les en bok om farger og hudtoner. Lyse barn kler IKKE duse farger. Anonymous poster hash: abce1...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå