Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #1 Skrevet 11. mars 2016 Noen her som har barn med skoliose? Erfaringer ift til det? Anonymous poster hash: 1b2b3...6ab
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #2 Skrevet 11. mars 2016 Jeg har det selv, i en mild grad. Hva lurer du på? Plages ikke med det nå som voksen. Anonymous poster hash: 7f5c5...23d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #3 Skrevet 11. mars 2016 Jeg har 10 år gammel jente med skoliose..... Anonymous poster hash: 9cd8e...6cc
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #4 Skrevet 11. mars 2016 Hun har brukt korsett i snart 3 år. Noe spesirlt du lurer på ?? Anonymous poster hash: 9cd8e...6cc
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #5 Skrevet 12. mars 2016 Bare lurte på hvordan det er å vokse opp med det, med tanke på plager, å fungere normalt, er det store variasjoner, kan det bli bedre/verre.. Tja lurer på litt av hvert:) Anonymous poster hash: 1b2b3...6ab
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #6 Skrevet 12. mars 2016 Jeg har som sagt en mild variant, tror det var 7 graders krumming i øverste del av ryggen. Ble oppdaget på ungdomsskolen (jeg var da utvokst). Var ikke vondt, men jeg ble fort sliten i ene siden av ryggen av å sitte mye. Gikk mye til fysioterapeut gjennom ungdomstida, og tok røntgen jevnlig. Tror ieg har "vokst det av meg" eller at fysioterapien hjalp veldig, for jeg har ikke vært plaget i voksen alder. Anonymous poster hash: 7f5c5...23d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #7 Skrevet 12. mars 2016 Mannen min har det. Hans skoliose er ikke veldig stor, men stor nok til at han fort får vondt i ryggen hvis han ikke trener nok. Anonymous poster hash: 69ece...b06
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #8 Skrevet 12. mars 2016 Bare lurte på hvordan det er å vokse opp med det, med tanke på plager, å fungere normalt, er det store variasjoner, kan det bli bedre/verre.. Tja lurer på litt av hvert:)Anonymous poster hash: 1b2b3...6ab Jenta mi hadde 27 grader på den cobbs vinkel, og begynte med boston orsett. 23 timer i døgnet.Mye vondt i ryggen, sliten i ryggen, vondt i nakken. Ekstra sett bøker på skolen så ikke sekken blir så tung. Trenger hjelp til en del når korsettet er på, feks knyting av sko. Varmt, klamt, trangt, og stivt. Trasig å sykle, gå på ski, skøyter osv. Ekstra vondt å velte, og ramle med korsett på. Vondt og vanskelig å komme seg opp igjen. Må ha ekstra mye klær, pga stor slitasje. Pluss at hun må ha to sett av truser, uteklær og thigtser. For de hun bruker med korsett på, er for stort når korsetten er av. Det er mye tårer, og mange tunge stunder her. Vert sånn i snart 3 år, og vi ser ialefall minimum 1 til 2 år til. Går til fysioterapi annen hver uke, og må gjøre øvelser hjemme for å styrke ryggen og rygg musklaturen. Anonymous poster hash: 9cd8e...6cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå