Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #1 Skrevet 11. mars 2016 Studieplanen min går ut fra masteroppgave i par, men man kan søke om å få skrive individuell. Skal i gang neste høst, men forberedelser begynner nå til høsten så må eventuelt søke da. Går samlingsbasert studie, jeg bor 5 timer unna studiestedet. Har hatt mange innleveringer o.l i grupper som har gått greit, men kjenner jeg har mest lyst til å skrive masteroppgaven alene. De jeg har samarbeidet mest med på gruppeoppgaver o.l bor fra 4-6 timer unna noe som gjør det vanskelig å møtes fysisk ofte. Jobber ved siden av som de fleste andre men vi har gård så jeg har da ganske annerledes arbeidstider enn de fleste andre. Ønsker ikke at andre skal være avhengig av min innsats og resultat, føler det som et stort press. Men man må ha en god grunn for å få godkjent individuelt, og er redd mine grunner ikke er nok. Har dere god erfaring med å skrive oppgave i par selv med lang avstand og ulike arbeidshverdager? Anonymous poster hash: c17d3...99f
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #2 Skrevet 11. mars 2016 Jeg hadde valgt å skrive alene i din situasjon. Anonymous poster hash: 601b9...574
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #3 Skrevet 11. mars 2016 Vet ikke om hovedfagsoppgave kan sammenliknes med master. Men skulle jeg ha skrevet min hovedfagsoppgave sammen med noen hadde jeg blitt SPRØ! Og jeg er over gjennomsnittet glad i å samarbeide med kollegaer om prosjekt.. Anonymous poster hash: dd446...33a
Fandens Oldemor Skrevet 11. mars 2016 #4 Skrevet 11. mars 2016 Ikke søren om jeg hadde skrevet sammen med noen. Det er jo mine tanker og ideer. Jeg har ikke vært på uni 5 minutter engang i løpet av min master hvis det har betydning, har gjort alt hjemmefra. Hvis jeg måtte samarbeide, ville jeg valgt Skype, Google Docs, Adobe Connect etc. Hadde ikke brukt tid på reising.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #5 Skrevet 11. mars 2016 Helt forferdelig å samarbeide, følte jeg (skrev oppgave i gruppe på Ppu). Føler et stort press overfor de andre. Aldri mer. Anonymous poster hash: b12e4...b01
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #6 Skrevet 13. mars 2016 Går det virkelig ann å skrive en masteroppgave attmed noen?! 😮 Anonymous poster hash: 21194...80b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #7 Skrevet 13. mars 2016 Går det virkelig ann å skrive en masteroppgave attmed noen?! Anonymous poster hash: 21194...80b Synes også det høres veldig rart ut, det har jeg aldri hørt om. Det må jo helt åpenbart være noe universitetet/høyskolen har funnet på for å få ned arbeidsmengden på de ansatte, men få gjennom like mange studenter. Anonymous poster hash: aeb5a...925
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #8 Skrevet 13. mars 2016 Jeg ville helt klart søkt om å få skrive den alene. Høres merkelig ut at en master skal skrives sammen med andre. Jeg har skrevet min del av oppgaver også skrevet sammen med andre, og resultatet er så avhengig av så mange faktorer at jeg ville blitt sprø om jeg skulle skrive en master sammen med noen. - man må ha omtrent samme tilnærming til teorien, ha omtrent samme mål for oppgaven, forstå problemstillingen likt (tro det eller ei, ingen selvfølge), ha like ambisjoner om hvilket nivå man ønsker å legge seg på for oppgaven. Vanskelig å samarbeide med noen som er fornøyd med bare å bestå hvis man selv ønsker en A... I tillegg bør man ha noenlunde like god språkføring, være like god på kildesøk, like nøye på referanser til kilder, lest noenlunde det samme.... Jeg vil ikke skrive noen større oppgaver igjen sammen med andre, for ender med å bruke dobbel så lang tid på det enn om jeg skriver alene, og får som regel dårligere resultat også. Og dette til tross for at jeg liker å samarbeide med andre og ikke har problemer med det personlige samarbeidet. Så Hi, søk og utbroder jobbsituasjonen din med gård. Vær litt forsiktig mtp. å nevne reisevei, tror jeg, for da vil du trolig bare få høre at dere kan bruke skype, maile osv. Anonymous poster hash: b9b25...d3f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #9 Skrevet 13. mars 2016 Den er obligatorisk i par, men man kan søke om å få skrive individuelt men man må ha en saklig grunn. Og det er et lite nåløye for å få det godkjent sa studieansvarlig. Fikk høre at geografisk avstand ikke var saklig grunn da dette er et samlingsbasert studie så folk bor over hele landet. Har samarbeidet med Google docs og Skype på gruppeoppgaver og sånt men masteroppgaven er på et helt annet nivå og jeg kjenner jeg blir skikkelig stressa av å måtte skrive den sammen med noen. Dere som har svart her, antar at den i utgangspunktet har vært individuell for dere? Eller hvorfor fikk dere eventuelt det innvilget? Hi Anonymous poster hash: c17d3...99f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #10 Skrevet 13. mars 2016 Den er obligatorisk i par, men man kan søke om å få skrive individuelt men man må ha en saklig grunn. Og det er et lite nåløye for å få det godkjent sa studieansvarlig. Fikk høre at geografisk avstand ikke var saklig grunn da dette er et samlingsbasert studie så folk bor over hele landet. Har samarbeidet med Google docs og Skype på gruppeoppgaver og sånt men masteroppgaven er på et helt annet nivå og jeg kjenner jeg blir skikkelig stressa av å måtte skrive den sammen med noen. Dere som har svart her, antar at den i utgangspunktet har vært individuell for dere? Eller hvorfor fikk dere eventuelt det innvilget? Hi Anonymous poster hash: c17d3...99f Hvor er dette? Det kan umulig være lov å tvinge igjennom dette? En masteroppgave er ikke et gruppearbeid. Ville undersøkt om det i det hele tatt er lov, å tatt saken derifra. Anonymous poster hash: 21194...80b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #11 Skrevet 13. mars 2016 Den er obligatorisk i par, men man kan søke om å få skrive individuelt men man må ha en saklig grunn. Og det er et lite nåløye for å få det godkjent sa studieansvarlig. Fikk høre at geografisk avstand ikke var saklig grunn da dette er et samlingsbasert studie så folk bor over hele landet. Har samarbeidet med Google docs og Skype på gruppeoppgaver og sånt men masteroppgaven er på et helt annet nivå og jeg kjenner jeg blir skikkelig stressa av å måtte skrive den sammen med noen. Dere som har svart her, antar at den i utgangspunktet har vært individuell for dere? Eller hvorfor fikk dere eventuelt det innvilget? Hi Anonymous poster hash: c17d3...99f Hvor er dette? Det kan umulig være lov å tvinge igjennom dette? En masteroppgave er ikke et gruppearbeid. Ville undersøkt om det i det hele tatt er lov, å tatt saken derifra. Anonymous poster hash: 21194...80b Høgskolen i Hedmark. Hvor kan jeg undersøke regelverket rundt dette? En studentorganisasjon kanskje. Hi Anonymous poster hash: c17d3...99f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #12 Skrevet 13. mars 2016 Den er obligatorisk i par, men man kan søke om å få skrive individuelt men man må ha en saklig grunn. Og det er et lite nåløye for å få det godkjent sa studieansvarlig. Fikk høre at geografisk avstand ikke var saklig grunn da dette er et samlingsbasert studie så folk bor over hele landet. Har samarbeidet med Google docs og Skype på gruppeoppgaver og sånt men masteroppgaven er på et helt annet nivå og jeg kjenner jeg blir skikkelig stressa av å måtte skrive den sammen med noen. Dere som har svart her, antar at den i utgangspunktet har vært individuell for dere? Eller hvorfor fikk dere eventuelt det innvilget? Hi Anonymous poster hash: c17d3...99f Hvor er dette? Det kan umulig være lov å tvinge igjennom dette? En masteroppgave er ikke et gruppearbeid. Ville undersøkt om det i det hele tatt er lov, å tatt saken derifra. Anonymous poster hash: 21194...80b Høgskolen i Hedmark. Hvor kan jeg undersøke regelverket rundt dette? En studentorganisasjon kanskje.Hi Anonymous poster hash: c17d3...99f Jeg søkte nettopp for deg å fikk opp forskrift om mastergrad. (Søkte mastergrad og Lovdata på google). Ser dessverre ut som høyskolen kan bestemme at det skal være gruppearbeid. Dersom jeg var deg hadde jeg kontaktet en annen veileder el. studentorganisasjonen for å undersøkt om det virkelig ikke finnes andre alternativer. Anonymous poster hash: 21194...80b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå