Gå til innhold

Jeg har skjegg.....seriøst, stivt ekkelt skjegg.....

Anbefalte innlegg

Under haka, og nederst på haka. Jeg er mørk rød/brun.

Jeg har drevet med høvel en stund. Jeg VET ho at det egentlig ikke er lurt. Men hva gjør man da??

Jeg har prøvd å vokse, men det er vondt, jeg blir rød og sår, og jeg får ikke engang bort alt.

Jeg bor slik til at det er ingen hudklinikker på timesvis unna. Så jeg kan ikke bare stikke innom en salong.

Er det noen med erfaring med de har dyre hårfjernerene på elkjøp feks??

Slike elektriske??

Jeg har sett på tv om damer med mye skjeggvekst, og det er "ikke noe" å gjøre med.....

Men det er forferdelig. Heilt forferdelig grusomt.

Anonymous poster hash: 8735e...9ec

Fortsetter under...

Det har jeg og, og jeg har etter erfaring lært meg at det er for strie hår for voksing. Min løsning var først pinsett. Da satt jeg og tok en skikkelig sjau med noen dagers mellomrom. Så kjøpte jeg en epilator. Det er en 'barbermaskin' som ikke barberer, men trekker ut hårene, som en pinsett. Det er vondt, men det funker, og det går kjapt og greit. Man venner seg til smerten og det går fort over. Da slipper du den mørke fargen når de vokser ut, for hårene blir mykere og tynnere når de er nappa ut. Og det kjennes helt glatt når det er nappa.

Anonymous poster hash: b961f...b7d

Jeg har sånn epilator. Brukt ett par år, men enda blør jeg hver gang jeg bruker den. Har enorme røtter på jævelskapen :/ i tillegg så er jeg rød og litt hoven resten av dagen. Får fort småkviser etterpå

Voks går dårlig her og. Er nok for stivt.

Anonymous poster hash: 752d8...fba

Om hårene er mørke kan kanskje laser hjelpe? Da fjernes hårene permanent. Kontakt en hudklinikk som jobber med laser, de kan gi deg svar.

Evt kan kanskje fastlegen hjelpe med å henvise? Er det et stort problem (dvs du sliter sosialt pga dette) vil jo det være henvisningsgrunn .

Anonymous poster hash: e8588...bfa

Annonse

Jeg har voldsomt mye sorte, tykke hår. Jeg er lys i huden og lys blond. Har brukt ca 20 000kr på laser. Har ikke hjulpet noe på meg... Jeg vokser, napper og gråter over hvor ekkel jeg er. Hater kroppen min mer enn noe.

Anonymous poster hash: 210a7...930

Epilator.....hmmm.....

Kjipt å bruke så mye penger på laser ogvså hjelper det ikke....

Hennvising fra fast lege? Tror ikke det. Jeg har sett om damer som har masse masse mer enn meg som ikke får dekket noen behandling

Det er kommet en ny medisin som heter Vaniqa. En krem som ødelegger hårrøttene. Ta det opp med legen din. Har du pcos? Lykke til hilsen en fastlege

Anonymous poster hash: 8f1cf...ae6

TAKK!!!!!!! Skal prøves!!!!

Anonymous poster hash: 61ba6...371

Annonse

Det er kommet en ny medisin som heter Vaniqa. En krem som ødelegger hårrøttene. Ta det opp med legen din. Har du pcos? Lykke til hilsen en fastlegeAnonymous poster hash: 8f1cf...ae6

Ja har pcos, mitt barn er prøverørsbarn pga det.... takk for tips!!!!!

Jeg sliter også, både på hake, overleppe og rundt brystvortene... Napper, barberer, vokser... Er bare 25 år.. Hatt det siden jeg var 14, da var det ett under haka og mørkere dun på overleppe men nå har det blitt direkte skjeggstivt...

Skal til utredning for pcos, men har allerede fått tre barn -men blir ikke lett gravid nei -sliter med ekstrem uregelmessig mens og har eggløsningstester. Er normalvektig (55kg) så har noen symptom

Anonymous poster hash: 70376...d74

Samme her... Sitter i godt lys med speil og napper ofte😖 "Godt" å høre flere har dere problemet... Har tenkt på laser men jobber fulltid dagtid så ikke lett å stikke av til slikt..samt at det koster og kanskje ikke hjelper noe særlig🙈

Anonymous poster hash: 51832...779

Jeg har også skjegg. Jeg napper med pinsett. Må nappe hver dag 🙁 Dere som bruker epilator, hvordan er det forskjellig fra pinsett? Bortsett fra at den tar flere hår på en gang. Men man må kanskje la hårene vokse seg litt lange først? Med pinsett tar jeg så fort de kommer til overflaten.

Anonymous poster hash: bedf5...603

Jeg har også skjegg. Jeg napper med pinsett. Må nappe hver dag Dere som bruker epilator, hvordan er det forskjellig fra pinsett? Bortsett fra at den tar flere hår på en gang. Men man må kanskje la hårene vokse seg litt lange først? Med pinsett tar jeg så fort de kommer til overflaten.

https://www.netonnet.no/art/helse-og-personlig-pleie/tilkvinner/epilator/braun-se810/207371.11337/

Jeg har denne. Den tar hår som er mye kortere enn det pinsett klarer, og mange på en gang. For meg har hele hårsituajsonene endret seg totalt. Før kjente jeg de stive hårene på overleppen hele tiden, om jeg tok tunga eller leppen opp. Nå er alt mykt og fint og hårløst, om jeg gjør det hver dag. Rett og slett super fornøyd! Og så billig

Anonymous poster hash: 1d903...3b0

Jeg har også skjegg. Jeg napper med pinsett. Må nappe hver dag Dere som bruker epilator, hvordan er det forskjellig fra pinsett? Bortsett fra at den tar flere hår på en gang. Men man må kanskje la hårene vokse seg litt lange først? Med pinsett tar jeg så fort de kommer til overflaten.

https://www.netonnet.no/art/helse-og-personlig-pleie/tilkvinner/epilator/braun-se810/207371.11337/

Jeg har denne. Den tar hår som er mye kortere enn det pinsett klarer, og mange på en gang. For meg har hele hårsituajsonene endret seg totalt. Før kjente jeg de stive hårene på overleppen hele tiden, om jeg tok tunga eller leppen opp. Nå er alt mykt og fint og hårløst, om jeg gjør det hver dag. Rett og slett super fornøyd! Og så billig

Anonymous poster hash: 1d903...3b0

Jeg er ikke den du siterte, men håper du kan svare meg :)

Gjør denne veldig vondt? Ser du skriver at du bruker den hver dag. Hvor mye hårvekst har du? Jeg har pcos, har et par stive hår på haka som er greit å nappe men jeg har mye dun både på haka, leppa og kinnene. Det er mye å nappe, så jeg vurderer å kjøpe meg en slik men er redd det gjør for vondt når jeg har såpass tykt dun.

Anonymous poster hash: cb591...7e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...