Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk Mail fra riksen idag om at de ikke tar imot noen til søskenforsøk lenger pga lang ventetid. Greit nok det, men da må vi liksom begynne forfra føles det som.

Valgene er nå Porsgrunn, Haugesund, Bergen eller Trondheim. Erfaringer å dele?

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Vi står i kø for søskenforsøk med donor og ringte her om dagen etter å ha sett denne tråden. Fikk til svar at det normalt er 6-8 mnd venting og vi måtte regne med å høre fra de til sommeren. Da håper jeg det stemmer og at vi ikke etter såpass lang tid for beskjed om at vi ikke får forsøk likevel..

Anonymous poster hash: 67f77...11f

Vi står i kø for søskenforsøk med donor og ringte her om dagen etter å ha sett denne tråden. Fikk til svar at det normalt er 6-8 mnd venting og vi måtte regne med å høre fra de til sommeren. Da håper jeg det stemmer og at vi ikke etter såpass lang tid for beskjed om at vi ikke får forsøk likevel..

Dette gjelder da Riksen.

( meg som svarte dette over)

• 2 måneder senere...

Så fint å høre! Blir litt nervøs av å måtte bytte sykehus..

Hei hvordan har det gått med søskenforsøk i Porsgrunn? Vi er i samme situasjon da vi fikk et barn på Riksen i vinter. Vi har et strå med to egg på frys, men hvis ikke det går må vi jo i gang med et nytt uttak. Var sikker på at vi da var nødt til å gå privat, men hvis man kan henvende seg til et annet sykehus er jo det å foretrekke ... ☺️

Jeg fikk selv svar på henvisning fra riksen om søskenforsøk i går..avslag..mistet helt motet, men etter å ha lest litt her inne nå er ikke vi de eneste. Da søker vi oss nok til et annet sted. Vet noen Hvordan det er med søskenforsøk i Porsgrunn? Noen som har fått innvilget siste tiden?

Jeg snakket med sykepleier ved ivf ved Porsgrunn i går. Hun sa de tok imot for søskenforsøk, og at det for tiden var 4-5 mnd ventetid. Det man måtte gjøre var å gå inn på hjemmesiden deres og printe ut søknadskjema, som vi skulle fylle ut sammen med fastlegen vår. I tillegg måtte vi få "papirer" fra Riksen på hvilke behandlinger vi hadde fått der. De på Riksen visste visstnok hvilke vi trengte.

Vi har egg i fryseren på Riksen, som vi får sette inn til høsten. Hvis ikke de ender i graviditet skal vi søke i Porsgrunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...