Gå til innhold

Man får ikke kjøpe hele bokser smågodt på Rema. Er det greit eller teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok det som en selvfølge at man ikke skulle kjøpe hele bokser da jeg handlet til påske. Tenkte ikke på om det var lov eller ikke, bare at det ville være frekt.

Hva er frekt med det? Her har de satt frem hele bokser slik at folk kan få kjøpe med seg.

Anonymous poster hash: fc657...10e

De har da ikke satt frem bokser så folk kan kjøpe bokser . Er jo for at man kan plukke i poser

Anonymous poster hash: 9c963...a87

Hehe, jo. Her jeg bor har de det. De har til og med reklamert for det på facebook at folk kunne få kjøpe hele bokser.

Kanskje du da kunne tenke deg at det ikke var slik i butikken som jeg var i. Og da kunne det ikke falle meg inn å ta med hele bokser til kassen.

Likevel... Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er frekt... Man betaler jo for det. Er jo mye mer hygienisk, pluss at godteriet holder seg lengre...

Nei, der er vi nok bare forskjellige :) 

Fortsetter under...

Skrevet

Litt komisk at de fleste voksne forventer at barna skal lære å begrense seg når det kommer til kaker og godis når det blir satt på bordet. Så nå når det er priskrig på godteri så står voksne folk utenfor i kø når butikkene åpner for å sikre seg mest mulig.

Hvor mye godteri trenger man sånn egentlig....? Jeg bare lurer ;)

Ja for man spiser jo alt på en gang.

Anonymous poster hash: 235fc...28d

Men hva er vitsen med å spare på det? Det blir jo dårlig kvalitet etter hvert, hardt og jævlig.

Anonymous poster hash: a78dc...1be

Blir ikke hardt om det oppbevares i boks med lokk. Er vel ingen som handler smågodt og lar det ligge i en pose å tørke inn frem til påske eller når de måtte ønske å spise det.

Anonymous poster hash: 7b466...20e

Skrevet

Eg bestemor handlet ikke mindre enn 15 bokser i dag da jeg handlet på Rema. Med mindre hun har 50 barnebarn, kan en undre hva en skal gjøre med så mye....

Anonymous poster hash: 5319b...e5c

Skrevet

Litt komisk at de fleste voksne forventer at barna skal lære å begrense seg når det kommer til kaker og godis når det blir satt på bordet. Så nå når det er priskrig på godteri så står voksne folk utenfor i kø når butikkene åpner for å sikre seg mest mulig.

Vi spiser da ikke alt på en kveld, heller da.

Her har vi kjøpt inn 6 kg godteri (jepp, 6 kg). Altså tre bokser med forskjellige sjokoladetyper. Jentungen og tantebarnet har bursdag sent i oktober. Tenkte at vi kunne åpne en boks til begge barnebursdager og halloween - i begge tilfeller kommer det masse barn.

En boks tenkte vi å ha til jul, romjul og nyttår. Ikke feil å ha en skål sjokolade stående når julebesøket kommer på besøk!

Her blir det nok noe igjen, så det kan vel fordeles som litt lørdagsgodt ellers også. 

Siste boksen vet jeg ikke enda, men sjokoladen har holdbarhet til 27.01.2017, så når den ligger i bokser med lokk trenger vi ikke å dele ut 1,5 kg lørdagsgodt til hvert barn i helga.

Skjønner ikke helt hva som er frekt, man betaler tross alt for godteriet uansett om det er i pose eller boks. 

Anonymous poster hash: eb127...da1

Skrevet

Men hva er vitsen med å spare på det? Det blir jo dårlig kvalitet etter hvert, hardt og jævlig.

Blir ikke hardt om det oppbevares i boks med lokk. Er vel ingen som handler smågodt og lar det ligge i en pose å tørke inn frem til påske eller når de måtte ønske å spise det.

Anonymous poster hash: 7b466...20e

Tviler på at de som ikke får lov av "sin" butikk til å kjøpe hele bokser automatisk reduserer seg så mye i pose, gitt. 

Skrevet

Bare jeg som driter i smågodt-opplegget? Å Pashla da 🙊

Annonse

Skrevet

Og jeg.

Skrevet

Finnes det virkelig så mange jeg skal ha mennesker?! Ingen som tenker at man kanskje skal la alle få kjøpe av det billige godteriet ? 6 kg fordi du skal ha til jul ?!? Altså unger ender opp med tomme påske egg fordi andre voksne mennesker må hamstre

Skrevet

Vanligvis ville det ikke slått meg som en god idé å kjøpe på kilovis av godteri, men akkurat nå kunne godt prisen vært normal så jeg fikk kjøpt en uåpna boks med noe melkefritt til påska. Har måttet kutte melk pga allergi hos baby, med det resultat at jeg må ligge unna smågodthylla fordi spadene sprer sjokolade utover alt 😕

Skrevet

Finnes det virkelig så mange jeg skal ha mennesker?! Ingen som tenker at man kanskje skal la alle få kjøpe av det billige godteriet ? 6 kg fordi du skal ha til jul ?!? Altså unger ender opp med tomme påske egg fordi andre voksne mennesker må hamstre

Nå finnes det jo mye annet godteri enn smågodt, så det er vel ingen barn som må sitte med tomme påskeegg selv om det blir utsolgt for smågodt.

Anonymous poster hash: 2f0bc...658

Skrevet

Folk tar helt av! Jeg pleier å ta ukeshandelen om torsdagene. I går var min datter på 8 år med og hun skulle få plukke lørdagsgodt. Vi sto 5 minutter i kø for å få plukket smågodt. Var omtrent bare voksne mennesker som plukket smågodt og de gikk jo søren meg amok. Blir flau over oppførselen til folk, voksne mennesker som skubber min datter på 120 cm vekk for at de selv skal få plukket smågodt..

Anonymous poster hash: ef94c...502

Skrevet

Bare jeg som driter i smågodt-opplegget? Å Pashla da

Neida, det er flere av oss - heldigvis! ;)

Anonymous poster hash: fdba7...f73

Skrevet

Her har vi kjøpt inn 6 kg godteri (jepp, 6 kg). Altså tre bokser med forskjellige sjokoladetyper. Jentungen og tantebarnet har bursdag sent i oktober. Tenkte at vi kunne åpne en boks til begge barnebursdager og halloween - i begge tilfeller kommer det masse barn.

En boks tenkte vi å ha til jul, romjul og nyttår. Ikke feil å ha en skål sjokolade stående når julebesøket kommer på besøk!

Her blir det nok noe igjen, så det kan vel fordeles som litt lørdagsgodt ellers også. 

Siste boksen vet jeg ikke enda, men sjokoladen har holdbarhet til 27.01.2017, så når den ligger i bokser med lokk trenger vi ikke å dele ut 1,5 kg lørdagsgodt til hvert barn i helga.

Skjønner ikke helt hva som er frekt, man betaler tross alt for godteriet uansett om det er i pose eller boks. 

Så sukkeravhengige som folk er, så vil det være de færreste som har slik kontroll på forbruket som du gir inntrykk av at dere har. Det er nok ikke mange prosenter som har samme holdning som deg. Det store flertallet vil øke forbruket sitt, både eget og til barna - uten å tenke på langtidsvirkningen det har for dem alle.

Feil kostholdsvaner er faktisk dødsårsak nr. en i landet nå.... det er litt å tenke over i disse krigstider....

Anonymous poster hash: fdba7...f73

Annonse

Skrevet

Seriøst? Skal du spare til jul og halloween... æsj

Anonymous poster hash: 40425...535

Skrevet

Og de aller fleste spiser mer godteri når de har det i huset.

Anonymous poster hash: a07cf...a6c

Skrevet

Nå finnes det jo mye annet godteri enn smågodt, så det er vel ingen barn som må sitte med tomme påskeegg selv om det blir utsolgt for smågodt.

Anonymous poster hash: 2f0bc...658

Men hva er poenget ?! Voksne mennesker som skal ha godteri i ett år ?! Dette blir for dumt for meg

Skrevet

Du skjønner virkelig ikke at det ikke er det det dreier seg om?? 🙄

Anonymous poster hash: c68a7...cdb

Rull med øynene alt du vil. Vi spiser ikke mer fordi det er billig. Vi kjøper mye vi som mange andre men har lenger. Det går an vet du 🐘💨

Skrevet

Du skjønner virkelig ikke at det ikke er det det dreier seg om?? 🙄

Rull med øynene alt du vil. Vi spiser ikke mer fordi det er billig. Vi kjøper mye vi som mange andre men har lenger. Det går an vet du 🐘💨

Du har fremdeles ikke skjønt hva det dreier seg om... Det handler om hvilke signaler det gir til barn når voksne folk står å dytter vekk barn og er helt på tuppa bare fordi smågodtet koster 3 kr/hg. Du og alke andre hamstrere signaliserer at det er greit å oppføre seg som idioter fordi noe er billig. Helt håpløst.

Skrevet

Jeg tok det som en selvfølge at man ikke skulle kjøpe hele bokser da jeg handlet til påske. Tenkte ikke på om det var lov eller ikke, bare at det ville være frekt.

Hva er frekt med det? Her har de satt frem hele bokser slik at folk kan få kjøpe med seg.

De har da ikke satt frem bokser så folk kan kjøpe bokser . Er jo for at man kan plukke i poser

Jeg var nettopp på rema, der hadde de satt frem tombokser slik at folk kunne handle i. På andre siden sto der oppslag om ar det ikke var lov p kjøpe hrje bokser. Ergo, kjøp gjerne en hel boks, men da må du blande selv:)

Skrevet

Og jeg.

Jeg blir faktisk litt flau... Kjøpte litt smågodt selv i dag, som vi ofte gjør på fredager, på Meny, og til helt vanlig pris.

Anonymous poster hash: b2681...58b

Skrevet

Heilt greit for meg iallefall!  Sparar pengar andre stader enn på laurdagsgodtet.  Kjøper kanskje for 20 kr i veka normalt sett, og det veltar ikkje akkurat økonomien. Kunne ikkje hatt haugar og dungar lagra i huset fram til haloween og jul, sidan vi er skikkelege godtegrisar og aldri hadde klart å late det stå i fred.  Skal handle laurdagsgodt, men er frista å gå andre stader enn inn i krigen.

Skrevet

Synes folk tar helt av, når hamstringen blir så ekstrem at det ikke er igjen til andre som kommer etter.

Vi kan tro så mye vi vil at vi er et sivilisert folkeslag, og fordømmer når butikker blir raidet under katastrofer i andre land. Men her i oljelandet går folk berserk og dytter unna barn for å selv kjøpe 2 kg av favorittsmågodtet, uten tanke for andre!

Anonymous poster hash: bdf51...811

Skrevet

Nå gjelder nok ikke dette flertallet, men for meg var dette en kjærkommen anledning til endelig få meg litt smågodt. Jeg har nemlig nøtteallergi og kan ikke plukke løst og må kjøpe bokser. Disse boksene er så store og dermer veldig dyre. Jeg har ikke spist to spesielle typer Godterier på årevis og ble derfor lykkelig (iallefall den dagen) da jeg fikk smake det igjen. Ble en herlig latterfylt snakkis på jobb at jeg hadde kjøpt 3 kg gods 😉 men nå når jeg fikk smake de på nytt var de ikke like god som jeg husket. Så shame on me 😉 Kaker er myyyye bedre ☺

Anonymous poster hash: be534...8c3

Skrevet

Grunnen til at de ikke vil selge hele bokser er nok for at ikke folk skal selge det videre på hjørnet eller i sjappa si.

Anonymous poster hash: bdf51...811

Skrevet

Nå gjelder nok ikke dette flertallet, men for meg var dette en kjærkommen anledning til endelig få meg litt smågodt. Jeg har nemlig nøtteallergi og kan ikke plukke løst og må kjøpe bokser. Disse boksene er så store og dermer veldig dyre. Jeg har ikke spist to spesielle typer Godterier på årevis og ble derfor lykkelig (iallefall den dagen) da jeg fikk smake det igjen. Ble en herlig latterfylt snakkis på jobb at jeg hadde kjøpt 3 kg gods 😉 men nå når jeg fikk smake de på nytt var de ikke like god som jeg husket. Så shame on me 😉 Kaker er myyyye bedre ☺

Anonymous poster hash: be534...8c3

Hva er favorittene som du ikke har smakt på to år, da?

Anonymous poster hash: 4e06f...84f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...