Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #1 Skrevet 10. mars 2016 Etter å ha sett Matkontrollen for neste uke. Konmer jo ikke til å bli vanskelig ettersom det finnes gode, etiske alternative produsenter. Betaler gladelig litt ekstra. Så vet dere det. Dette skal være mitt litt forsinkede nyttårsforsett for resten av livet. Aldri mer Prior. Anonymous poster hash: 88712...267
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #2 Skrevet 10. mars 2016 Ikke sett det. Hva var galt med prior? Anonymous poster hash: 30b95...91a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #3 Skrevet 10. mars 2016 De kverner nyklekka kyllinger levende. Anonymous poster hash: 5e411...818
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #4 Skrevet 10. mars 2016 Har ikke kjøpt annet enn "glad-kylling" på mange år, hovedsakelig fra Stange Gård og Louise. Anonymous poster hash: 88656...427
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #5 Skrevet 10. mars 2016 Har ikke kjøpt annet enn "glad-kylling" på mange år, hovedsakelig fra Stange Gård og Louise. Anonymous poster hash: 88656...427 Så bra! Ser virkelig opp til mennesker som har tatt et standpunkt i disse sakene 👍🏻😃Selges Louise på Meny også? Anonymous poster hash: 88712...267
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #6 Skrevet 10. mars 2016 har begynt å tenke veldig på det etter den facebookvideoen... "the best video you will ever see" eller noe lignende.. er riktignok fra utlandet men etter den har jeg kjøpt økologiske egg og dyyyr kylling.. ikke faen om jeg kjøper vanlig kylling igjen! Hvor har du sett neste ukes matkontrollen?? Har sett på sumo men ligger ikke der: S Anonymous poster hash: 47c0c...32f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #7 Skrevet 10. mars 2016 Har ikke kjøpt annet enn "glad-kylling" på mange år, hovedsakelig fra Stange Gård og Louise. Anonymous poster hash: 88656...427 Så bra! Ser virkelig opp til mennesker som har tatt et standpunkt i disse sakene 👍🏻😃Selges Louise på Meny også? Anonymous poster hash: 88712...267 Ja, det tror jeg. Men er så "uheldig" å ha Jakobs som nærbutikk, så nå er det lenge siden jeg har handlet på Meny. Men de bruker jo å ha godt utvalg. 😊👍 Anonymous poster hash: 88656...427
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #8 Skrevet 10. mars 2016 Lovise selges på alle Meny butikker👍🏻 Anonymous poster hash: b6c5e...073
Gjest Antarctica Skrevet 10. mars 2016 #9 Skrevet 10. mars 2016 Har ikke kjøpt noe fra dem på 3 år. Skjønner deg godt, det er rein industri, ikke landbruk. Man mister apetitten på det.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #10 Skrevet 10. mars 2016 har begynt å tenke veldig på det etter den facebookvideoen... "the best video you will ever see" eller noe lignende.. er riktignok fra utlandet men etter den har jeg kjøpt økologiske egg og dyyyr kylling.. ikke faen om jeg kjøper vanlig kylling igjen! Hvor har du sett neste ukes matkontrollen?? Har sett på sumo men ligger ikke der: S Anonymous poster hash: 47c0c...32f Jeg har ikke sett episoden nei, kun traileren etter dagens episode. Skulle presisert det i HI, beklager:) var ikke mye en fikk se, men nok! Fy søren de stressede lydene til kyllingene og maskinene 😰😔 HI Anonymous poster hash: 88712...267
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #11 Skrevet 10. mars 2016 De kverner nyklekka kyllinger levende. Anonymous poster hash: 5e411...818 Kødder du? Så utrolig usmakelig!!!!! Anonymous poster hash: 53663...eab
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #12 Skrevet 10. mars 2016 søk på " Best Video You Will Ever See " på facebook..bilde av en kylling... begynte å grine når jeg så den videoen helt grusomt: ((( Anonymous poster hash: 47c0c...32f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #13 Skrevet 10. mars 2016 søk på " Best Video You Will Ever See " på facebook..bilde av en kylling... begynte å grine når jeg så den videoen helt grusomt: ((( Anonymous poster hash: 47c0c...32f Men den er vel fra utlandet, ikke norske kyllinger? Anonymous poster hash: 8af86...635
Fru vims Skrevet 10. mars 2016 #14 Skrevet 10. mars 2016 (endret) Så dette. Og er ikke overasket. Kjøper aldri noe fra prior. Endret 10. mars 2016 av Fru vims
Lessismore Skrevet 10. mars 2016 #15 Skrevet 10. mars 2016 Grusomt. Kjøper heller ikke fra prior. Men hvorfor i all verden kvernet de nyklekkede kyllinger levende? Til hvilket formål?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #17 Skrevet 10. mars 2016 Vet dere forresten hvordan Stangekyllingen blir slaktet? Kom over denne, står at de bur slaktet på Norturas fabrikker de også..de høres jo ikke umiddelbart helt bra ut..? https://sites.google.com/site/dyrevennlig/oekologisk-mat---hvorfor/dyrevennlige-grder HI Anonymous poster hash: 88712...267
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #18 Skrevet 10. mars 2016 Vet dere forresten hvordan Stangekyllingen blir slaktet? Kom over denne, står at de bur slaktet på Norturas fabrikker de også..de høres jo ikke umiddelbart helt bra ut..? https://sites.google.com/site/dyrevennlig/oekologisk-mat---hvorfor/dyrevennlige-grder HI Anonymous poster hash: 88712...267 Blir* Anonymous poster hash: 88712...267
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #19 Skrevet 10. mars 2016 Dette er jo en utenlandsk film, og ikke fra prior sin produksjon. Tror ikke det kvernes levende kyllinger i Norge. Når det er sagt så syns jeg kyllingproduksjon er litt ekkelt samme om det er prior eller stange.. Anonymous poster hash: 59571...925
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #20 Skrevet 10. mars 2016 Jeg har droppet prior for lengst, for ikke å snakke om remas solvinge, som er hakket værre. Men dette med å kverne eller gasse hanekyllingene tror jeg dessvere de fleste driver med. Anonymous poster hash: 42bcb...672
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #21 Skrevet 10. mars 2016 Dette er jo en utenlandsk film, og ikke fra prior sin produksjon. Tror ikke det kvernes levende kyllinger i Norge. Når det er sagt så syns jeg kyllingproduksjon er litt ekkelt samme om det er prior eller stange.. Anonymous poster hash: 59571...925 De viste klipp på Matkontrollen for neste ukes episode, der ser vi små kyllinger pipende på samlebånd som føres rett i kverna! I Norge! Noen som vet hva det brukes til, er det dyrefor? Helt grusomt å se! Anonymous poster hash: 11970...47e
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #22 Skrevet 10. mars 2016 Men hallo?? Vet dere virkelig ikke at alle (så og si) hankyllinger blir kvernet levende? Vi bruker ofte importert arbeidskraft, som sitter hele dagen og snur nyklekkede kyllinger oppned og sender de som har hankjønnskarakteristika ned "dødsbåndet". På tide at dere setter dere inn i hvordan maten dere spiser fremstilles. Vet dere hvordan dun til puter/dyner/jakker produseres? Det er ikke noen som går og plukker fjær fra reir, fuglene blir ribbet levende. Anonymous poster hash: b176e...ea5
Lessismore Skrevet 10. mars 2016 #23 Skrevet 10. mars 2016 Men hallo?? Vet dere virkelig ikke at alle (så og si) hankyllinger blir kvernet levende? Vi bruker ofte importert arbeidskraft, som sitter hele dagen og snur nyklekkede kyllinger oppned og sender de som har hankjønnskarakteristika ned "dødsbåndet". På tide at dere setter dere inn i hvordan maten dere spiser fremstilles. Vet dere hvordan dun til puter/dyner/jakker produseres? Det er ikke noen som går og plukker fjær fra reir, fuglene blir ribbet levende. Anonymous poster hash: b176e...ea5 Nei, hvordan skal jeg vite at alle hannkyllinger kvernes levende? Hvorfor brukes ikke de til mat? Smaker de annerledes? Enlighten me, please.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #24 Skrevet 10. mars 2016 Hva er det som lages av dette egentlig? Jeg spiser nesten aldri kylling, men nå blir det virkelig ikke noe fra Prior!!! Herregud! Anonymous poster hash: 7a30c...e0b
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #25 Skrevet 10. mars 2016 Men hallo?? Vet dere virkelig ikke at alle (så og si) hankyllinger blir kvernet levende? Vi bruker ofte importert arbeidskraft, som sitter hele dagen og snur nyklekkede kyllinger oppned og sender de som har hankjønnskarakteristika ned "dødsbåndet". På tide at dere setter dere inn i hvordan maten dere spiser fremstilles. Vet dere hvordan dun til puter/dyner/jakker produseres? Det er ikke noen som går og plukker fjær fra reir, fuglene blir ribbet levende. Anonymous poster hash: b176e...ea5 Nei, hvordan skal jeg vite at alle hannkyllinger kvernes levende? Hvorfor brukes ikke de til mat? Smaker de annerledes? Enlighten me, please. Ved å sette seg inn i hvor maten kommer fra, såpass ansvar har man som forbruker/toppen av næringskjeden. Ja, det smaker hane av hanekjøtt, og det er det ikke mange som liker, derfor er de ubrukelige. (Mange liker ikke smaken av høne heller) Vet du at hangriser kastreres uten bedøvelse i norsk kjøttproduksjon? Anonymous poster hash: b176e...ea5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå