Gå til innhold

Lavt blodtrykk, høy puls..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med at pulsen er så høy i det siste. Var litt redd for blodtrykket, så jeg bestilte en time hos legen. BT var 87/52, hvilepulsen min var på 90 etter en halvtime liggende. På sofaen hjemme får jeg pulsen ned i 80, men ikke lavere..

Når jeg gjør noe flyr pulsen i taket (120+) og jeg føler meg uvel. Legen mente det ikke var noe å gjøre..skal jeg bare ha det sånn? Jeg er vant til en hvilepuls på rundt 60, så jeg føler egentlig at jeg konstant har løpt maraton :(

Har høy puls og lavt blodtrykk noen sammenheng? Noe jeg kan gjøre selv for å bedre det? Legen hadde ikke noe svar eller råd i det hele tatt.

Anonymous poster hash: bed51...60b

Fortsetter under...

Skrevet

Har slitt med at pulsen er så høy i det siste. Var litt redd for blodtrykket, så jeg bestilte en time hos legen. BT var 87/52, hvilepulsen min var på 90 etter en halvtime liggende. På sofaen hjemme får jeg pulsen ned i 80, men ikke lavere..

Når jeg gjør noe flyr pulsen i taket (120+) og jeg føler meg uvel. Legen mente det ikke var noe å gjøre..skal jeg bare ha det sånn? Jeg er vant til en hvilepuls på rundt 60, så jeg føler egentlig at jeg konstant har løpt maraton :(

Har høy puls og lavt blodtrykk noen sammenheng? Noe jeg kan gjøre selv for å bedre det? Legen hadde ikke noe svar eller råd i det hele tatt.

få degen ny lege! det er ikke godt nok undersøkt. syns du må få en skikkelig utredning, :)!

sliter selv med at pulser er kjempehøy.. får den ned i 65 av og til når jeg ligger i sengen. men om dagen er den oftest på 80-90 ... kjenner jeg blir sliten i brystet og ryggen.. 

be den sjekke stoffskiftet ditt. da får man ofte høy puls. 

Anonymous poster hash: ce264...70e

Skrevet

Puls og blodtrykk har en sammenheng, ja. Har du lavt blodtrykk, kompenserer hjertet ditt ved å pumpe raskere. Du får altså raskere puls. Får du i deg nok væske? Trener du? Det kan gjerne være lurt å få i seg mer salt. Salt binder vann som gir deg høyere blodtrykk.

Anonymous poster hash: 0475f...6d0

Skrevet

Takker så mye for svar :)

Jeg har mer enn nok salt i kostholdet egentlig, men kan sikkert prøve på litt til!?

Stoffskifteprøve ble tatt for en mnd siden, og de var helt fine. Jeg har en del smerter i livmoren (vært sjekket ut, de finner ikke grunnen), ellers frisk og rask. Trener ikke noe særlig, men er i normal aktivitet hver dag og drikker mye. Alle andre blodprøver er fine, jern, D vit, b12, alt av mineraler osv er i toppen av referanseverdiene.

Skrevet

Har du pigmentforandringer? F eks fått mørke arr, mørke furer i hendene osv?

Anonymous poster hash: f9307...a0f

Skrevet

Har du pigmentforandringer? F eks fått mørke arr, mørke furer i hendene osv?

Anonymous poster hash: f9307...a0f

Nei, ikke noe sånt :)

Annonse

Skrevet

Jeg har det sånn. Får kjempe høy puls ved lett aktivitet og har lavt blodtrykk. Etter flere runder med undersøkelser, har jeg fått diagnosen Pots. Det som stabiliserer det best er mye vann og økt saltmengden

Anonymous poster hash: db621...198

Skrevet

Jeg har det sånn. Får kjempe høy puls ved lett aktivitet og har lavt blodtrykk. Etter flere runder med undersøkelser, har jeg fått diagnosen Pots. Det som stabiliserer det best er mye vann og økt saltmengden

Anonymous poster hash: db621...198

Tusen takk for svar! Skal prøve mer vann og mer salt og se om det hjelper :)

Hvor lang tid tar det før det stabiliserer seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...