Gjest Darwinia:-) Skrevet 11. mars 2016 #76 Del Skrevet 11. mars 2016 (endret) Tillat meg å oppsummere denne og andre lignende tråder. Følgende pålegg er forbudt: Syltetøy: for mye sukker Sjokoladepålegg: for mye sukker Brunost: Igjen, for mye sukker Makrell i tomat: stinker Kaviar: stinker Egg: stinker Salami: stinke Nøttepålegg: stinker/ allergi Gulost: blir svett og ekkel Man kan heller ikke sende med noe annet enn brødskiver for da er man streber, barna skiller seg ut, det blir urettferdig for de andre barna osv.Med andre ord: det eneste som er lov er brødskive med skinke? Og til dere som bruker mobbing som argument: Herregud, skjerp dere! Mener dere seriøst at det er offeret som skal tilpasse seg mobberne? Som selv må unngå å bli mobbet? Gjelder det kun mat eller gjelder det andre områder også? Burde jeg kjøpe inn hårfarge til min rødhårede jente som begynner på skolen til høsten? Endret 11. mars 2016 av Darwinia:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144265585-l%C3%A6reren-spurte-meg-om-jeg-kan-unng%C3%A5-%C3%A5-ha-makrell-i-tomat-p%C3%A5-nista-til-jenta-mi-som-g%C3%A5r-i-f%C3%B8rsteklasse/page/4/#findComment-147781424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #77 Del Skrevet 11. mars 2016 Tillat meg å oppsummere denne og andre lignende tråder. Følgende pålegg er forbudt: Syltetøy: for mye sukker Sjokoladepålegg: for mye sukker Brunost: Igjen, for mye sukker Makrell i tomat: stinker Kaviar: stinker Egg: stinker Salami: stinke Nøttepålegg: stinker/ allergi Gulost: blir svett og ekkel Man kan heller ikke sende med noe annet enn brødskiver for da er man streber, barna skiller seg ut, det blir urettferdig for de andre barna osv. Med andre ord: det eneste som er lov er brødskive med skinke? Skinke er da ikke halal, så nope! Anonymous poster hash: 34273...b88 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144265585-l%C3%A6reren-spurte-meg-om-jeg-kan-unng%C3%A5-%C3%A5-ha-makrell-i-tomat-p%C3%A5-nista-til-jenta-mi-som-g%C3%A5r-i-f%C3%B8rsteklasse/page/4/#findComment-147781435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #78 Del Skrevet 11. mars 2016 Ikke rart ungene er uoppdragne og æsjer seg og mobber andre med slike foreldre som her inne! Er dere ikke voksne? Jeg hater kaffelukt, og kaffeånde er pyton. Skal jeg nekte mine kollegaer å drikke kaffe?? Anonymous poster hash: 34273...b88 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144265585-l%C3%A6reren-spurte-meg-om-jeg-kan-unng%C3%A5-%C3%A5-ha-makrell-i-tomat-p%C3%A5-nista-til-jenta-mi-som-g%C3%A5r-i-f%C3%B8rsteklasse/page/4/#findComment-147781442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darwinia:-) Skrevet 11. mars 2016 #79 Del Skrevet 11. mars 2016 Tillat meg å oppsummere denne og andre lignende tråder. Følgende pålegg er forbudt: Syltetøy: for mye sukker Sjokoladepålegg: for mye sukker Brunost: Igjen, for mye sukker Makrell i tomat: stinker Kaviar: stinker Egg: stinker Salami: stinke Nøttepålegg: stinker/ allergi Gulost: blir svett og ekkel Man kan heller ikke sende med noe annet enn brødskiver for da er man streber, barna skiller seg ut, det blir urettferdig for de andre barna osv. Med andre ord: det eneste som er lov er brødskive med skinke? Skinke er da ikke halal, så nope! Anonymous poster hash: 34273...b88 Ah, godt tenkt! Så kun brødskive med smør, da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144265585-l%C3%A6reren-spurte-meg-om-jeg-kan-unng%C3%A5-%C3%A5-ha-makrell-i-tomat-p%C3%A5-nista-til-jenta-mi-som-g%C3%A5r-i-f%C3%B8rsteklasse/page/4/#findComment-147781444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darwinia:-) Skrevet 11. mars 2016 #80 Del Skrevet 11. mars 2016 Ikke rart ungene er uoppdragne og æsjer seg og mobber andre med slike foreldre som her inne! Er dere ikke voksne? Jeg hater kaffelukt, og kaffeånde er pyton. Skal jeg nekte mine kollegaer å drikke kaffe?? Anonymous poster hash: 34273...b88 For ikke å snakke om røyk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144265585-l%C3%A6reren-spurte-meg-om-jeg-kan-unng%C3%A5-%C3%A5-ha-makrell-i-tomat-p%C3%A5-nista-til-jenta-mi-som-g%C3%A5r-i-f%C3%B8rsteklasse/page/4/#findComment-147781445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #81 Del Skrevet 11. mars 2016 Tillat meg å oppsummere denne og andre lignende tråder. Følgende pålegg er forbudt: Syltetøy: for mye sukker Sjokoladepålegg: for mye sukker Brunost: Igjen, for mye sukker Makrell i tomat: stinker Kaviar: stinker Egg: stinker Salami: stinke Nøttepålegg: stinker/ allergi Gulost: blir svett og ekkel Man kan heller ikke sende med noe annet enn brødskiver for da er man streber, barna skiller seg ut, det blir urettferdig for de andre barna osv.Med andre ord: det eneste som er lov er brødskive med skinke? Og til dere som bruker mobbing som argument: Herregud, skjerp dere! Mener dere seriøst at det er offeret som skal tilpasse seg mobberne? Som selv må unngå å bli mobbet? Gjelder det kun mat eller gjelder det andre områder også? Burde jeg kjøpe inn hårfarge til min rødhårede jente som begynner på skolen til høsten? Nei skinke går ikke!! Tenk om det er en muslim i klassen som blir kvalm. Anonymous poster hash: 91122...cc5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144265585-l%C3%A6reren-spurte-meg-om-jeg-kan-unng%C3%A5-%C3%A5-ha-makrell-i-tomat-p%C3%A5-nista-til-jenta-mi-som-g%C3%A5r-i-f%C3%B8rsteklasse/page/4/#findComment-147781521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #82 Del Skrevet 11. mars 2016 Litt merkelig at det i et forum hvor man hyler høyt om forurensning med en gang noen skal ut å fly samtidig anbefaler at folk skal bruke små porsjons-pakker, ja for slikt blir det ikke søppel av. Kan du spørre læreren om han også kontaktet denne jentas foreldre og ba henne om å slutte å klage på andre sin mat? Se for dere en klasse der alle skal ta hensyn til alle:Nils er allergisk mot katt og i stede for at han skal ta medisin bør alle som har katt hjemme bytte klær på skolen.Kari er derimot allergisk mot hund, så da må også alle med hund hjemme bytte klær før de komme på skolen. Heidi liker ikke lukten av makrell i tomat så ingen kan ha det på skiven. Anders klarer ikke lukten av karri, så de 2 indiske elevene i klassen må også bytte klær når de kommer på skole, her må forresten skolen bidra med klær siden lukten sitter i alle klærne. Ali er muslim og blir kvalm av kjøtt som ikke er halal så da kan ingen ha med det i matpakken, dette vil også gjelde vanlig leverpostei.Berit tåler ikke lukten av kokt egg så det kan heller ingen ha på matpakken. Siri er allergisk mot nøtter så ingen kan ha med nugatti eller noe form for nøttpålegg heller og ei heller jordbærsylte for det kan også fremkalle allergi.Så da bør forslaget bli at alle elevene sitter naken, eller får utdelt hver sin one-pice på skolen og kun spise tørre brødskiver med vann. Anonymous poster hash: 91122...cc5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144265585-l%C3%A6reren-spurte-meg-om-jeg-kan-unng%C3%A5-%C3%A5-ha-makrell-i-tomat-p%C3%A5-nista-til-jenta-mi-som-g%C3%A5r-i-f%C3%B8rsteklasse/page/4/#findComment-147781579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefru Skrevet 11. mars 2016 #83 Del Skrevet 11. mars 2016 Darwinia har på en glimrende måte vist det håpløse ved denne diskusjonen. Alt av pålegg lukter litt når det pakkes ut etter noen timer i romtemperatur. For egen del syns jeg peanøttsmør er det verste, det er den lukten jeg husker fra mine egne skoledager. Den norske matpakketradisjonen er rørende puritansk og gerhardsensk, men appetittlig er den ikke. Må vel gå greit å ha med makrell i tomat i sånne porsjonspakker? Og så hadde det vært fint om noen kunne laget en liste over nøytralt og sunt skolematpålegg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144265585-l%C3%A6reren-spurte-meg-om-jeg-kan-unng%C3%A5-%C3%A5-ha-makrell-i-tomat-p%C3%A5-nista-til-jenta-mi-som-g%C3%A5r-i-f%C3%B8rsteklasse/page/4/#findComment-147781590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå