Gå til innhold

Læreren spurte meg om jeg kan unngå å ha makrell i tomat på nista til jenta mi, som går i førsteklasse...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trodde faktisk at det var en ganske vanlig norm å ikke ha på pålegg som stinker i nistepakken.

Makrell lukter jo fis!

Anonymous poster hash: 2e5af...58b

Jeg trodde faktisk at det var en ganske vanlig norm å ikke ha på pålegg som stinker i nistepakken.

Makrell lukter jo fis!Anonymous poster hash: 2e5af...58b

For et dustesvar. Makrell i tomat lukter da ikke fis.

Hi, bare ha det du vil på brødskiva til datteren din, du. Det utsagnet der hadde jeg brydd meg fint lite om.

Anonymous poster hash: 89039...e62

Fordi det er en jente i klassen som ikke liker lukten av det... Altså, hva faen?

Anonymous poster hash: 82267...5cc

Hun har faktisk rett. Det lukter svært sterkt og mye av makrell i tomat, og spesielt når det har ligget å godgjort seg i sekken en halv dag først. Er det virkelig så vanskelig å finne noe annet å ha på matpakken, og heller gi henne makrell i tomat til frokost og/eller kvelds??

Anonymous poster hash: 34c86...1fb

Makrell lukter jo fis!Anonymous poster hash: 2e5af...58b

For et dustesvar. Makrell i tomat lukter da ikke fis.

Hi, bare ha det du vil på brødskiva til datteren din, du. Det utsagnet der hadde jeg brydd meg fint lite om.

Anonymous poster hash: 89039...e62

Makrell som ligger i matpakke i fire timer er ikke veldig hyggelig med tanke på lukt. Drt kan faktisk hende at dette er en "fin" måte av læreren å si deg at barna kommenterer/erter dattera di for at det stinker av maten hennes. Så kan du jo velge hvordan du forholder deg til det. Barna mine elsker makrell, men de får det ikke på matpakka nettop fordi det lukter så sterkt, jobber i barnehage og må si at makrell og kokt egg er klassiske matpakke mishaps....

Anonymous poster hash: f6f8d...e2f

Annonse

Hallo. Da hadde jeg svart at det dessverre ikke var mulig. Man får da tåle litt fiskelukt, eller så får de to jentene sitte langt unna hverandre under spisepausen. makrell er noe av det sunneste man kan spise og jeg syns ikke du skal ta hensyn til fintfølende barn som ikke tåler den lukten (selv om jeg er enig i at det stinker (men smaker nydelig)).

Anonymous poster hash: 168d8...0e7

Hallo. Da hadde jeg svart at det dessverre ikke var mulig. Man får da tåle litt fiskelukt, eller så får de to jentene sitte langt unna hverandre under spisepausen. makrell er noe av det sunneste man kan spise og jeg syns ikke du skal ta hensyn til fintfølende barn som ikke tåler den lukten (selv om jeg er enig i at det stinker (men smaker nydelig)).

Anonymous poster hash: 168d8...0e7

Nei, Gud forby, hvordan hadde verden sett ut om vi begynte å ta hensyn til hverandre?

Anonymous poster hash: f6f8d...e2f

Jeg syns du skal ta hensyn til dette, makrell har en sterk lukt som flere syns er ekkel, og da spesielt når man skal sitte å spise sin egen mat i den intense lukta. Har jobbet i barnehage, og det var ikke kult å være det barnet som satt med makrell i boksen når naboen nesten satt og brakk seg av lukta (for ja, noen reagerer faktisk så ille på det). Etter noen "æsj" og "SE så ekkelt, Nina har makrell", lærte vi barna at man ikke kommentere andres matpakke, og det godtok dem. Men lukten var der likevel og barna tenkte sitt. 

Kan du ikke gi barnet noe annet i matpakken og gi henne makrell hjemme?

Anonymous poster hash: 16f2a...6c3

Jeg vet jo ikke om det er tilfellet her, men en jente i klassen min på barneskolen hadde ofte med seg makrell i tomat fordi hun likte det så godt - men det betød at ingen ville sitte ved siden av henne og hun fikk masse kommentarer fordi det stank så fælt av maten når hun pakket opp.

Det er selvfølgelig ikke greit og bør stoppes - men samtidig er det noe med å ta hensyn når man skal være tett sammen med andre. Selv spiser jeg ikke masse hvitløk dagen før jeg skal reise langt med toget og sitte tett sammen med fremmede folk. Jeg ville heller ikke sende sterkt luktende ost med på matpakken til ungene.

Det er lov og ingen kan hindre deg i å gjøre det, men det er ikke sikkert det er så lurt.

Anonymous poster hash: f159b...195

Det er en grunn til at holdbarheten på en åpnet makrell i tomat er ca. ett døgn. Det blir mye lukt og bakterier. Det lukter ikke spesielt godt nyåpnet hjemme, men etter å ha ligget og godgjort seg i sekken, lukter det verre. Jeg synes ikke barna mine trenger å spise dette på skolen, det holder hjemme. Selv om det er veldig sunt.

Anonymous poster hash: d68bd...2e0

Ikke så lett det der, skjønner både deg og lærern (dvs., jenta som ikke klarer lukta). Hva med å sende med små porsjonspakninger med makrell? Da får hun det sunne pålegget, men uten den ganske så sterke "makrell som har ligget i sekken en halv dag"-lukta :)

Annonse

Makrell i tomat smaker godt når boksen er nyåpnet. Makrell på nista både lukter ekkelt og smaker ikke like godt som nyåpnet. Så her får de makrell i tomat hjemme og "matpakkevennlig" pålegg i nistepakken.

Tror jeg hadde klikket om læreren til barnet mitt hadde nevnt noe om matpakken så lenge det ikke var snakk om snop hver dag. Fint man skal ta hensyn men dette var litt over streken. Skolen får begynne å levere ut mat så slipper de slike problem. 

Anonymous poster hash: 91122...cc5
Gjest Antarctica

På skolen til en av mine var det et stort problem med matpakker - fordi to-tre jålete jenter hylte og bar seg hver gang noen hadde kaviar på skiva. De tyranniserte klassen med sitt hysteri og fikk flere med på det. Det gikk rett og slett over til å bli en form for mobbing, der det ble godtatt at man kunne si æsj og blæ når andre tok fram maten sin. Si til læreren at de heller får lufte. Og hun som reagerer må øve seg på å ikke si høyt alt hun tenker. Noen ting kan man la forbli inne i hodet.

Sønnen min spiste ikke noenting av matpakken sin hele det første året, grunnet et barn som hadde med seg makrell i tomat nesten hver dag... Eneste gangene han spiste på skolen, var når dette barnet ikke hadde med makrell i tomat eller var syk. Så jeg kan jo på en måte forstå det litt. Nå er det sønnen min som er sær da, så det blir drøyt å kreve noe sånt fra skolen synes jeg:)

Anonymous poster hash: f3f4b...72d

Jentungen her i hus elsker makrell i tomat. Men både pga lukt og konsistensen på brødskiva etter 4 timers marinering i boksen får ho med kuvert porsjon og en kniv så hun kan smøre ut selv og slenge på noen litt ferskere agurk skiver

Anonymous poster hash: 0c369...1af

Når man sitter i et trangt klasserom er man bra tjukk i huet og/eller egoistisk hvis man har, eller sender med unger, stinkmat som pålegg.

Anonymous poster hash: 84403...103

Har hatt samme diskusjon i klassen til datteren min, altså merk deg - det er tema for diskusjon.

Oppfordrer alle mennesker til å spise MASSE makrell i tomat hver dag - men gjør det hjemme, til frokost, kveldsmat eller mellommåltider. Det har en veldig sterk lukt og man bør utvise hensyn til 25 andre i klassen.. Synes det er helt utrolig at enkelte mener at det omtrent er sinnsykt å mene dette..

Anonymous poster hash: 10b66...15d

Jeg synes man bør ta hensyn når det gjelder matpakker som er sjenerende for folk flest. Her har barna ikke fått makrell i tomat på skolematen selv om de har bedt om det.

Jeg klarer ikke å sitte ved siden av noen som spiser makrell i tomat. Jeg brekker meg nesten (må kontrollere meg selv) og mister min egen matlyst. Hvorfor er den skiva med makrell viktigere enn mennesker som meg? Det lukter faktisk ekstremt mye!

Anonymous poster hash: aa47f...d4f

Synes mat med så sterk og særegen lukt er et rart valg i matpakka. Hvorfor kan ikke barnet spise skive med makrell i tomat hjemme, og noe mindre luktsvakt på skolen? Hva er poenget med å være så steil og vise så lite hensyn til sine omgivelser?

Makrell i tomat som har godgjort seg i en matboks i flere timer, lukter høgg, og vel så det. Fersk og kald smaker makrell i tomat svært godt, men varm er den pyton.

Anonymous poster hash: 4f757...661

Makrell i tomat og kaviar kan spises hjemme. Ungene får en forferdelig ånde av dette og det er ikke gøy å sitte ved siden av en som stinker. Det er heller ikke gøy å være den som stinker som alle kommenterer.

Anonymous poster hash: d2145...3c5

Da må man droppe blandt annet egg og kaviar også da!

Nei, noe så dumt!

La datteren din på makrell du, flott at hun liker det.

😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...