Gå til innhold

Solskinnshistorie

Anbefalte innlegg

Ja det skjer faktisk! Jeg ønsker å dele vår lille Solskinnshistorie etter mange år på dette forumet. Vi hadde vår første prøverørsbehandling (ICSI) i 2006, etter 5 års slit med prøving, pergotime, utredninger osv. De satt inn to befruktede egg og begge festet seg. Fantastisk. Vi skulle ha tvillinger. Men gleden skulle ikke vare lenge. På ul i uke 6 fant de ut at den ene av tvillingene hadde en utposning fra hode og helt bak på ryggen. De trodde den ene skulle dø av seg selv, noe den ikke gjorde og i uke 17,5 var tiden inne for å ta et fryktelig vanskelig valg, nemlig å avslutte for den syke tvillingen for å redde den friske. Den syke hadde brakk i nakken, noe legene aldri hadde sett overleve. I tillegg hadde den tomrom i hjernen. Forferdelig! I mai 2007 fikk vi den vakreste friske jenta på bare 2 kg. Livet var perfekt. Vi fikk anbefalt å sette igang med søskenforsøk så raskt som mulig, og i november samme år var vi igang igjen. Dette endte i et negativt forsøk. Vi fikk 6 egg på frys og i februar 2008 satt vi inn 2 befruktede egg. GRAVID! På påskeaften begynte jeg å blø. Havnet på legevakten og fikk beskjed om at nå var nok alt håp ute. Vi fikk kranglet oss til en ul på sykehuset da jeg måtte ha visshet om at det ikke var noe der, vi hadde jo fått satt inn 2. På sykehuset banket et sterkt hjerte, og vi fikk en nydelig gutt i november 2008. Livet var fantastisk! 2 barn var mer enn vi kunne drømme om. Vi giftet oss i 2009 og jeg kjente at jeg hadde mye vondt i magen. Jeg har PCOS og tenkte at det var cystene på eggstokkene som var leie og fikk time hos en gyn. Hun studerte nøye og lenge, så snudde hun plutselig bare skjermen. Du er gravid. Lykke, Det endte i sykelig, narkose, utskraping, MA i uke 13. Tiden gikk og 5 år nærmet seg med stormskritt (eggene kan jo "bare" ligge 5 år på frys). Etter nøye avveininger valgte vi å bruke fryseforsøket. De tok opp 2, og bare ett overlevde opptiningen, så de tok opp de to siste. Også her overlevde ett opptiningen. De satt inn 2. Så var det å vente da.... NEGATIVT! Den følelsen, å føle på en sorg når man er så heldig å ha to flotte barn, men nå var jo tanken på ett barn til sådd. Som siste klamring til halmstrået fikk jeg en pergotimekur bare for å ha prøvd alt (vi hadde allerede bestemt oss for å ikke gå privat for å ta et nytt prøverørsforsøk). Og tenk. Der satt nr. 3 og vår lille solstrålejente kom i september 2013. I februar 2014 er vi plutselig så fertile at vi er gravide igjen. Med nr 4. Vi tenkte det kunne bli fint med 4 barn i to etapper, men jeg begynte å blø på dagen uke 12. MA. I dag sitter jeg her igjen gravid med nr 4. Jeg er bare 7 uker på vei og supernervøs for at det skal gå galt. Men dere, det finnes håp , selv om dere har holdt på med dette kjøret i mange år. Virkelig. En dag i nær fremtid er det din tur! Jeg håper ikke jeg støter noen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144265475-solskinnshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for deling. Så, deilig å høre om slike som deg. Selv om du har hatt mye motgang. Vi skal gjennom icsi snart. Vi har prøvd siden høsten 2013. Hvor gamle er dere?

Håper spiren sitter <3

Hvor skal dere ha ICSI? Vi var på Riksen

Annonse

Takk for deling. Så, deilig å høre om slike som deg. Selv om du har hatt mye motgang. Vi skal gjennom icsi snart. Vi har prøvd siden høsten 2013. Hvor gamle er dere?

Håper spiren sitter <3

Paris. Siden mannen er fransk, må vi til privat klinikk i Norge, derfor gjør vi det heller i Paris. Håper det ikke er for komplisert, tatt i betrakting i at jeg bor i Norge, men vi har hus i Paris.... Vanskelig med den norske stat! :/

Håper spiren sitter <3

Paris. Siden mannen er fransk, må vi til privat klinikk i Norge, derfor gjør vi det heller i Paris. Håper det ikke er for komplisert, tatt i betrakting i at jeg bor i Norge, men vi har hus i Paris.... Vanskelig med den norske stat! :/

Vi skal også bruke icsi, men vi får offentlig selv om mannen er nederlandsk. Skulle tro de havnet under de samme reglene da de begge er EU-BORGERE.

Håper spiren sitter <3

Vi skal også bruke icsi, men vi får offentlig selv om mannen er nederlandsk. Skulle tro de havnet under de samme reglene da de begge er EU-BORGERE.
Oi, dette er jo kjempe interessant. Jeg var hos en gynekolog i fjor hos Majorstuagynekologene som sa jeg ikke kunne bli henvist til risken fordi mannen min er fransk og ikke har norsk personnummer. Skal ringe risken i morge. Stor klem Endret av Lilu81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...