Gå til innhold

Hvor dyrt hus kan vi kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tjener 1,2 millioner tilsammen. Har nå et hus som er verdt litt over 3 millioner (mange år siden siste verdivurdering), på dette skylder vi 2,2 millioner. Vi har i tillegg billån på 300.000 og studielån på 170.000. Også har vi 3 barn.

Hva er makspris på hus vi kan kjøpe sånn ca? Hvor mye kan vi få lånt?

Anonymous poster hash: 89533...25a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere får nok lånt mellom 3 og 3,5 mill og så har dere EK

Anonymous poster hash: 2f81a...f59
Skrevet

Er det nok EK? Er det 15% man må ha?

Anonymous poster hash: 89533...25a

Skrevet

Rundt fire mill, +/-

Anonymous poster hash: 4c853...e27

Skrevet

Vil tippe dere kan kjøpe dere hus til over 5,5 mill ☺ Dere har jo en god del egenkapital og får nok 4 mill i lån på den inntekten ☺

Men dette er det jo banken som skal bestemme...

Skrevet

De har ikke mye egenkapital hvis huset er verdt 3 mill og de har bortimot 2,7 mill i gjeld.

Hvor mye mer har dere råd til å betale i måneden i renter og avdrag da?

Men det er uansett banken dere må spørre, ikke oss.

Anonymous poster hash: f8466...647

Skrevet

Vi har det samme i inntekt som dere, har to barn.

Vi kjøpte bolig til 5,6 mill uten problem.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 48de2...220
Skrevet

Omtrent som oss det. Vi fikk veldig forskjellige svar fra banker rundtomkring. Dnb var faktisk greiest, og ga oss 3,5. Vi hadde ek på ca 800.000, og kjøpte da et hus til 4,2. Betaler nå ca 18000 i mnd på avdrag og renter. Går fint. :)

Anonymous poster hash: f5cb2...846

Skrevet

Må ikke glemme at vi har rekord lav rente nå. Ville i alle fall tatt høyde for en del rentestigning. Det blir fort penger av renta når lånet er 3-4 mill. 2 % stigning blir jo 60-80 tusen i året. Dvs. 5-7 tusen ekstra hver mnd.

Anonymous poster hash: 4b0fc...37b
Skrevet

hmm, dere burde få en ny verdivurdering hvis det er mange år siden sist for det forandres jo ettersom tiden går. 

Anonymous poster hash: 32361...882
Skrevet

Jeg tror bankene regner på om dere greier en rente på 8%.. Jeg vet også at billån trekker mye ned på hvor mye dere kan låne, så hvis dere vil låne mest mulig på huset vil jeg råde dere til å kvitte dere med billånet og heller velge en billigere bil uten lån mens dere leter etter nytt sted å bo. Vi har nesten det samme som dere, men hadde 1 mill i egenkap. Vi opplevde også DnB som best/greiest. De var villige til å gi oss mer i lån hvis vi kunne gjøre om deler av huset til utleie, selv om det ikke var godkjent for det når vi kjøpte. Det gav oss en del slingringsmonn. Vi kjøpte huset vi bor i nå for 5,1 mill og har gjort om ca 30kvm til utleie. Dette leier vi ut for 8000,- i mnd og det gjør at vi greier oss bra økonomisk.

Anonymous poster hash: 02d30...1eb
Skrevet

Syns svarene om 3 mill ikke høres rett ut. Vi har huslån, billån, studielån, to barn og jeg studerer med maks 50 % inntekt. Er vanskelig å regne min inntekt men trur ikke vi har 600 000 engang. Vi betaler 10 på vårt lån og klarer oss bra. Jeg ville tippet mellom 5-5,5 på dere uten at jeg har peiling, er trossalt ikke alle som tjener 1,2.

Anonymous poster hash: d4d46...c53

Skrevet

Syns svarene om 3 mill ikke høres rett ut. Vi har huslån, billån, studielån, to barn og jeg studerer med maks 50 % inntekt. Er vanskelig å regne min inntekt men trur ikke vi har 600 000 engang. Vi betaler 10 på vårt lån og klarer oss bra. Jeg ville tippet mellom 5-5,5 på dere uten at jeg har peiling, er trossalt ikke alle som tjener 1,2. Anonymous poster hash: d4d46...c53

Det får de ikke. Ganske sikkert. Og jeg vet, for jeg har erfart det.

Anonymous poster hash: f5cb2...846

Skrevet

Vi har ca 800 000 til sammen i inntekt og har nettopp fått låne 3 mill med null egenkapital, men med kausjonist, så tipper dere får ganske mye mer enn 3 mill hvertfall...

Anonymous poster hash: 8628d...58f

Skrevet

Mye egenkapital?? Hvordan får dere frem det i dette regnestykket? Synes heller HI har mye gjeld i forhold til nåværende husverdi.

Anonymous poster hash: b6b21...1de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...