Gå til innhold

Inspirert: Er det virkelig øyne og brusk og slikt i kyllingkjøttdeig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett noen her inne som var helt sjokkerte over at andre bruker kyllingkjøttdeig og kjøttdeig av svin, nettopp fordi de mente at dette er øyne, brusk og dritt kvernet sammen til "kjøttdeig". De brukte derfor kun karbonadedeig selv.

Jeg leste på pakken til kyllingkjøttdeigen i dag hvor det stod "100 % lårfilet av kylling". Betyr ikke dette at det er rent og ordentlig kjøtt? Er man ikke pliktig til å skrive på innholdsfortegnelsen dersom det inneholder mekanisk utbenet kjøtt?

Hilsen en som er kjempeglad i kyllingkjøttdeig :( 

Anonymous poster hash: 2f011...5c5
Skrevet

Det er mukk, mekanisk utbenet kjøtt. Most kjøtt av deler man ikke bruker til annet. Tror ikke øyne og brusk er med, men mange ekle slintrer du ikke hadde hevet hele i pannen er nok der;-)

Anonymous poster hash: 1c13a...c37

Skrevet

Det er mukk, mekanisk utbenet kjøtt. Most kjøtt av deler man ikke bruker til annet. Tror ikke øyne og brusk er med, men mange ekle slintrer du ikke hadde hevet hele i pannen er nok der;-)

Anonymous poster hash: 1c13a...c37

Men skal ikke dette oppgies på pakken? Stod nemlig ingenting om MUK. Det stod 100 % lårfilet av kylling, syns dette høres ut som ganske rent kjøtt? Eller håper jeg litt for mye? hi

Skrevet

Pleier å være delvis skåret fri for sener og ben ! Det syns jeg er brekkekkelt .....mulig det finnes renere kyllingprodukter nå. Jeg spiser kun karbonadedeig som er skåret fritt for sener og ben

Anonymous poster hash: 49467...670

Skrevet

Det skal oppgis på pakken dersom det er muk med, jo. Forøvrig ikke noe galt med å utnytte alle deler av dyret når man først skal spise det. 

Anonymous poster hash: 9693b...71e
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Det skal oppgis på pakken dersom det er muk med, jo. Forøvrig ikke noe galt med å utnytte alle deler av dyret når man først skal spise det.

Anonymous poster hash: 9693b...71e

Enig med deg i den. Syns det er supert at vi bruker hele dyret når det først lider som det gjør.

Om det er øyne og slikt spiller vel egentlig ikke så stor rolle om du liker smaken? ;) (men ja, det skal være oppført på pakken hva som er i produktet)

Skrevet

Pleier å være delvis skåret fri for sener og ben ! Det syns jeg er brekkekkelt .....mulig det finnes renere kyllingprodukter nå. Jeg spiser kun karbonadedeig som er skåret fritt for sener og ben

Anonymous poster hash: 49467...670

Og hvordan vet man at karbonadedeig er bedre da?

Anonymous poster hash: 7158a...0d2

Skrevet

For ca. 4-5 år siden spiste jeg og mannen kyllingkjøttdeig for siste gang: vi fant et nebb i kjøttdeigen 😨

Anonymous poster hash: dfcda...7cd

Skrevet

For ca. 4-5 år siden spiste jeg og mannen kyllingkjøttdeig for siste gang: vi fant et nebb i kjøttdeigen

Anonymous poster hash: dfcda...7cd

:sjokkert:  :sjokkert:  :sjokkert:

Skrevet

Hva har det å si egentlig? Hvis du først spiser kjøtt så er ikke egentlig noen deler av dyret eklere enn andre, alt sammen er dyrelik. Skal du være nøye på det når det kommer til kylling er det vel strengt tatt viktigere å velge en produsent som har friske sunne dyr uten masse antibiotika og dritt i kjøttet enn hvorvidt det har kommet med litt øyne i kjøttdeiga.

Anonymous poster hash: 54090...401

Skrevet

Kyllingkjøttdeig inneholder det samme som annen kjøttdeig. Fett og kjøtt.

Det kan, som i annen kjøttdeig, lure seg med en og annen bruskbit.

Om produktet er laget av MUK så står det på pakken.

Anonymous poster hash: 56039...5cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...