Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva vitaminer tar de utenom folat? Eg blir så kvalm av den skreddersydde 1. Trimester pakka på apoteket. ( tidlegare erfaring) men tar ein dei andre blir det jo for mykje folat og a eller d. Kva gjer de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar trantabletter med mintsmak som man slipper sure oppstøt av (løser seg opp i tarmen), d-vitamin og c-vitamin. Vurderer å ta kalsium, men hittil prøvd å spise litt ekstra med melkeprodukter. Tar selvsagt også folat.

Skrevet

Jeg tar trantabletter og folat kun. Prøver å holde et godt kosthold hvor jeg får i meg viktige næringsstoffer :-)

Skrevet

Tusen takk 😀fleire?

Skrevet

Jeg tok folat og omega 3 til å begynne med, men har gått over til en sånn multivitamin for gravide.

Skrevet

Dere skal være forsiktige med å ta alle mulige slags tilskudd i hytt og pine. Legene anbefaler bare folat og tran til normale gravide. Andre tilskudd skal man ikke ta med mindre blodprøvene dine viser at du mangler noe. Ellers kan det blir for mye av enkelte stoffer. Spiser man sunn og normal mat med melk, grovt brød og grønnsaker får man i seg alt man trenger. Man tar blodprøver på svangerskapskontrollene, og mangler du noe og bør ta andre tilskudd får du vite det der.

Anonymous poster hash: 8e9c9...136
Skrevet

Jeg tar folat og tran :) Noe mer trenger jeg ikke ifølge fastlegen, for alle prøvene er helt fine. Spiser sunt og prøver å få i meg rikelig med frukt og grønt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...