Lillababy Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Kva vitaminer tar de utenom folat? Eg blir så kvalm av den skreddersydde 1. Trimester pakka på apoteket. ( tidlegare erfaring) men tar ein dei andre blir det jo for mykje folat og a eller d. Kva gjer de?
Kjerringa med agurken Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Jeg tar trantabletter med mintsmak som man slipper sure oppstøt av (løser seg opp i tarmen), d-vitamin og c-vitamin. Vurderer å ta kalsium, men hittil prøvd å spise litt ekstra med melkeprodukter. Tar selvsagt også folat.
lykkeliten16 Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Jeg tar trantabletter og folat kun. Prøver å holde et godt kosthold hvor jeg får i meg viktige næringsstoffer :-)
fruenfrahavet Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 Jeg tok folat og omega 3 til å begynne med, men har gått over til en sånn multivitamin for gravide.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #6 Skrevet 10. mars 2016 Dere skal være forsiktige med å ta alle mulige slags tilskudd i hytt og pine. Legene anbefaler bare folat og tran til normale gravide. Andre tilskudd skal man ikke ta med mindre blodprøvene dine viser at du mangler noe. Ellers kan det blir for mye av enkelte stoffer. Spiser man sunn og normal mat med melk, grovt brød og grønnsaker får man i seg alt man trenger. Man tar blodprøver på svangerskapskontrollene, og mangler du noe og bør ta andre tilskudd får du vite det der. Anonymous poster hash: 8e9c9...136
Stinewish85 Skrevet 10. mars 2016 #7 Skrevet 10. mars 2016 Jeg tar folat og tran Noe mer trenger jeg ikke ifølge fastlegen, for alle prøvene er helt fine. Spiser sunt og prøver å få i meg rikelig med frukt og grønt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå