Gå til innhold

Blomster på kvinnedagen?

Anbefalte innlegg

Blir ikke det litt feil? Er det ikke likestilling og kvinners rettigheter denne dagen står for?

Å få blomster er jo hyggelig, men at mannen skal varte opp kvinnen på kvinnedagen, hvor likestilling er greia, blir merkelig for meg.

Ja, til blomster, men ikke for å feire kvinnedagen. Er det jeg som tenker helt feil?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144265219-blomster-p%C3%A5-kvinnedagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er litt rart, selv om det alltid er hyggelig å få blomster.

Det er jo mer en dag for å sette fokus på rettigheter eller mangel på disse, ikke for å feire, sånn som feks en morsdag el.l.

Ja, feire var feil ord, men det er det jeg føler mange gjør. 😊

Jeg er forsåvidt enig med deg. Det blir feil at kvinnedagen er en dag da kvinner skal vartes opp av mannen. Samtidig hadde jeg ikke blitt sur dersom mannen min kom med blomster eller insisterte på å lage middag i dag - litt ekstra oppmerksomhet er aldri feil, og det viser da i alle fall at de har fått med seg dagen. Men kvinnedag er ikke som en morsdag eller en bursdag. Det er ikke jeg som kvinne som skal feires.

Anonymous poster hash: 3cd17...ff6

Annonse

Jo det blir litt feil syns eg. Akkurat som at eg reagerer på ulike helse/velvære/skjønneheitsbedrifter som inviterer til jentekveld med hudpleie og sminke i fokus på kvinnedagen. Blir heilt feil å fokusere på damer sin utsjånad ein slik dag😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...