Gå til innhold

noen som har lykkes med inseminering når det ikke er noe galt med dere ?

Anbefalte innlegg

Vært på første samtale på fertilitetsklinikken idag. De ville vi skulle prøve 2-3 runder med inseminering før vi går over på ivf. Dette fordi det ikke er noe galt med oss. Noen som har erfaringer med dette?

Fortsetter under...

Har dere blitt utredet? Vi har tilsynelatende ikke noe galt med oss, men etter utredning viste det seg at jeg har tette eggledere. Vi prøvde ikke inseminering, men det hadde vært bortkastet tid hvis vi hadde prøvd.

Jeg har ikke noe som er galt med meg, så vidt jeg vet. Har tatt hormonblodprøver som er i orden og har undersøkt at egglederne er åpne. Vi er to damer som er gift, og det er årsaken til at jeg har vært gjennom noen inseminasjoner. Jeg har hatt fire inseminasjoner i Danmark, uten at noen av dem har ført til noen graviditet. Nå enter jeg på plass på riksen, og skal ha en inseminasjon der. Jeg spurte om jeg kunne få gå over til IVF om den ene ikke fungerte, og de sa at det var helt opp til meg selv :)

Som Pobie sier over her, så ville jeg enten fått sjekket at egglederne var åpne, eller bare gått rett over på IVF :) Med åpne eggledere skulle det vel ikke være noe i veien med å prøve inseminasjon først :)

Ja vi har vært til utredning og de finner ikke noe galt . Legen på fertilitetsklinikken sa at det var ingen vits å sjekke egglederne fordi det var ingen tegn til, eller grunn til, å tro at de er tette. Det samme sa min gynekolog som jeg har vært til utredning hos før dette. Må nesten bare stole på at de har peiling på hva de snakker om. Vi skal prøve inseminering 2 eller 3 runder , før vi går over på ivf. Hvis vi ville bare prøve 1 runde feks så bar det bare å si ifra så kubbe vi starte ivf , men jeg tenker at det er greit å prøve dette noen runder først ? Er jo veldig greit å slippe ivf hvis man kan 😊

Er enig i at det er greit å slippe IVF om man kan :) Før vi kunne komme på forsamtale på Rikshospitalet var vi nødt til å ha gjennomgått sjekk av egglederne, for å slippe å gå gjennom flere inseminasjoner hvis det uansett var veldig liten sjanse for at det kan fungere. Men skjønner godt hvordan du tenker :) Lykke til!

Ja vi har vært til utredning og de finner ikke noe galt . Legen på fertilitetsklinikken sa at det var ingen vits å sjekke egglederne fordi det var ingen tegn til, eller grunn til, å tro at de er tette. Det samme sa min gynekolog som jeg har vært til utredning hos før dette. Må nesten bare stole på at de har peiling på hva de snakker om. Vi skal prøve inseminering 2 eller 3 runder , før vi går over på ivf. Hvis vi ville bare prøve 1 runde feks så bar det bare å si ifra så kubbe vi starte ivf , men jeg tenker at det er greit å prøve dette noen runder først ? Er jo veldig greit å slippe ivf hvis man kan

Det høres rart ut? Tette eggledere gir ingen symptomer, og man vet ikke at de er tette hvis man ikke spesifikt sjekker om de er tette.

Ville definitivt testet dette, siden inseminasjon er bortkastet tid og penger hvis de er tette.

Endret av Pobie

Annonse

De sier så. Siden vi har et barn fra før og jeg ikke har hatt noen infeksjoner der nede så var det så lite sannsynlig , sa de. Men blir jo bekymret når du skriver slikt så nå sendte jeg just en mail til gyn logoen om han kunne henvise meg. Vet du om det gjør vondt ? Jeg tenker da på den kontrastvæsken?

De sier så. Siden vi har et barn fra før og jeg ikke har hatt noen infeksjoner der nede så var det så lite sannsynlig , sa de. Men blir jo bekymret når du skriver slikt så nå sendte jeg just en mail til gyn logoen om han kunne henvise meg. Vet du om det gjør vondt ? Jeg tenker da på den kontrastvæsken?

Tror det varierer veldig fra person til person. Hos meg gjorde det grusomt vondt i 3-4 minutter, men så var det heldigvis veldig fort over. Hadde ikke noe mere vondt seinere den dagen heller. :)

Snakket med gyn istad, her vi bor er det 3-4 mndr ventetid på å få sjekket egglederne så da er det ingen vits. Om 3 mndr er vi igang med ivf likevel hvis ikke det har klaffet med inseminering før det , så da spiller der ingen rolle om de er tette eller ikke. Det eneste de gjør med tette eggledere er å henvise til ivf , og det skal vi jo uansett så 😊

Hei :)

Jeg hadde tre negative forsøk i Danmark, før vi gikk over til offentlig i Norge. Vi måtte ha donor da mannen er steril, så sånn sett det samme som homofile. I Norge fant de ut at en eggleder var tett, men de ville prøve noen runder med inseminering med medisiner. Når jeg endelig fikk eggløsning, så viste det seg at desverre var det på den tette sida. Riksen ville prøve allikevel. Et av eggene (der var to) fant veien over til den friske sida og i juni venter vi vårt første barn, en sønn :D

Anonymous poster hash: 70093...3a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...