Gå til innhold

Hvilken fisk er best å øve på å like..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. Når man ikke liker fisk? Synes hvite fisker er lettest å svelge, men hvilken hvit fisk er mildest på smak?

Anonymous poster hash: 484d0...a7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kveite er mild i smaken og fast i konsistensen. Hvitting er også veldig lett å like, men verre å få tak i. 

Skrevet

Jeg ville valgt fersk ørret til en fiskehater, og brukt enten i en suppe, eller stekt/surret.

Anonymous poster hash: 78fa4...7a2
Skrevet

Breiflabb er snill og mild.

Skrevet

Kveite. Fast i kjøttet, mild smak og ikke bein.

Anonymous poster hash: 94b5f...84f

Skrevet

Sei er vel ok og? har ikke smakt fersk, men seibiff er iallefall godt, og smaker veldig lite. :)

Anonymous poster hash: dc448...289
Skrevet

Sei er vel ok og? har ikke smakt fersk, men seibiff er iallefall godt, og smaker veldig lite. :)

Anonymous poster hash: dc448...289

Fersk sei er godt. Sei er en fisk som raskt får transmak ved frysing.

Synes sei som har vært frossen smaker vondt.

Anonymous poster hash: 17da9...d95

Skrevet

Sei er sur i smaken synes nå jeg, ingen startfisk. Mildt sagt jævlig!

Kveite og breiflabb derimot! Røkt torsk med masse hvitsaus(med gulrotbiter i) kan være en ide.

Og jeg spiser svært lite fisk pga overspising/tvang i barndommen. Og det har jammen fulgt meg resten av livet, klarer ikke like fisk. Utrolig barnslig synes jeg selv men..

Anonymous poster hash: 97add...23e

Skrevet

Kveite er mild i smaken og fast i konsistensen. Hvitting er også veldig lett å like, men verre å få tak i. 

Mange foreslår kveite,men som fiskeelsker synes jeg det er den fisken som frister minst. Det viktigste mener jeg,når man skal spise fisk, er at man kjøper fersk fisk. Fisk fra frysedisken er ikke godt, uansett hva den heter. 

Skrevet

Mange foreslår kveite,men som fiskeelsker synes jeg det er den fisken som frister minst. Det viktigste mener jeg,når man skal spise fisk, er at man kjøper fersk fisk. Fisk fra frysedisken er ikke godt, uansett hva den heter. 

Kommer vel litt an på hvor man bor. Her er den ferske fisken nært en uke gammel, og det lukter trå fisk på lang vei. Fisken som er i frysedisken er fryst på båt  eller på mottak og i så måte langt ferskere enn den i disken. Men en del merker har dårlig fisk. 

Kjøp fersk salma, den koster ikke mer enn de fryste og har lite bismak. 

Skrevet

Jeg liker ørret best. Den er jo ikke hvit, men har en utrolig god smak som egner seg fint til både steking av fileter og i supper og gryter.

Skrevet

Torsk. Kveite er jo helt jævlig

Anonymous poster hash: 58b2a...f8b

Skrevet

Som du ser av alle svarene her, har alle forskjellige meninger om temaet. Jeg er enig med hun som sier st det ikke har så mye å si hvilken fisk det er, så lenge den er fersk. Og bor du et sted det er vanskelig å få tak i er frossen fisk helt utmerket.

Og så vil jeg tipse deg om måten "alle" har lært seg å spise fisk i min slekt, som barn riktignok, men det funker også gir voksne. Og jeg mener den dag i dag at feks lettsaltet torsk er best på denne måten:

Skrell kokte poteter (så mange du vil ha til en porsjon middag) og krakk dem. Rens fisk i ønsket mengde og bland inn i potetene sammen med litt smør (mykt eller smeltet. Hvis dere har annet passende "saustilbehør", som feks sprøstekt bacon med baconfett, eggesmør, løksmør, gulrotstuing, hvit saus, hollandaise el.l, kan du bruke litt av dette i stedet til å lage "plukkfisken" din med. Spis som det er med grønnsaker til, eller legg mellom to stk flatbrød og spis som en sandwich. Øk mengden fisk for hver gang, så vender du deg gradvis til fisken.

Anonymous poster hash: 44310...0ed

Skrevet

Panert hyse fra longva fisk. Jeg tar De tynneste stykkene, liker egentlig Ikke fisk idet hele tatt. Men denne god. Veldig mild fiskeslag, stekes i ovnen på bakepapir i 30 min. Super enkel og god.

Torsk, sei, kveite klarer jeg Ikke få ned ! For mye smak, får brekninger.

Anonymous poster hash: 951fb...015

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...