Gå til innhold

Vondt i øyet....Kan det være musklene?

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene hatt vondt i øyet,kjennes hovent ut,vondt å røre på det og det er rødt.Det kjennes ut som det er musklene som gjør det for er vondt å massere både over og under øyet og når jeg klemmer på ett punkt under el over øyet så blir det bedre når jeg holder der...Øynene er i tillegg tørre så jeg bruker øyedråper regelmesdig,men så dryppet jeg bare morgen og kveld når det ble bra og da ble øyet slik igjen..Har vært slik av og på i 4 mnd nå,bare ene øyet som er vondt da.. Har vært hos lege og optiker..Optiker fant ut at jeg hadde ei vanncyste på det øyet som er vondt,men det var helt ufarlig og skulle ikke gi så mye ubehag,men jeg kunne merke at den var der..Så mulig at det er den jeg merker nå,for det er ubehagelig og kjennes ut som at det er noe der..Har hatt sånn før også og har vært på ct av øynene for noen år siden,så tror ikke at det er noe galt..Men kan det være musklene som gjør det? Har vært avhengig av biteskinne om natta som jeg ikke fikk brukt på noen mnd før jeg fikk ny og fikk den igjen på tirsdag og det var etter det at det ble vondt igjen..Så mulig det er musklene oppover som har vært stramme siden jeg biter så hardt om natta..Noen som har vært borti det samme?

Anonymous poster hash: 555c8...15d

Fortsetter under...

Har de siste dagene hatt vondt i øyet,kjennes hovent ut,vondt å røre på det og det er rødt.Det kjennes ut som det er musklene som gjør det for er vondt å massere både over og under øyet og når jeg klemmer på ett punkt under el over øyet så blir det bedre når jeg holder der...Øynene er i tillegg tørre så jeg bruker øyedråper regelmesdig,men så dryppet jeg bare morgen og kveld når det ble bra og da ble øyet slik igjen..Har vært slik av og på i 4 mnd nå,bare ene øyet som er vondt da.. Har vært hos lege og optiker..Optiker fant ut at jeg hadde ei vanncyste på det øyet som er vondt,men det var helt ufarlig og skulle ikke gi så mye ubehag,men jeg kunne merke at den var der..Så mulig at det er den jeg merker nå,for det er ubehagelig og kjennes ut som at det er noe der..Har hatt sånn før også og har vært på ct av øynene for noen år siden,så tror ikke at det er noe galt..Men kan det være musklene som gjør det? Har vært avhengig av biteskinne om natta som jeg ikke fikk brukt på noen mnd før jeg fikk ny og fikk den igjen på tirsdag og det var etter det at det ble vondt igjen..Så mulig det er musklene oppover som har vært stramme siden jeg biter så hardt om natta..Noen som har vært borti det samme?

Hvis det er rødt og hovent er det ikke bare musklene...

Anonymous poster hash: ca3c5...dfc

Hvis du blir lyssky må du oppsøke legevakt med en gang. Kan minne litt om regnbuehinne-betennelse. Min startet i hvert fall slik.

Få det sjekket hos optiker i morgen hvis det holder seg stabilt

Anonymous poster hash: 98287...2f7

Hvis det er rødt og hovent er det ikke bare musklene...

Anonymous poster hash: ca3c5...dfc

Det er ikke hovent men det kjennes bare slik ut..Og det andre øyet som ikke er vondt er også rødt 😉 Ikke mye rødt men litt...

Hi

Hvis du blir lyssky må du oppsøke legevakt med en gang. Kan minne litt om regnbuehinne-betennelse. Min startet i hvert fall slik.

Er ikke særlig lyssky,var bare det når jeg var ute idag for det var så skarpt lys i den hvite snøen så da brukte jeg ssolbriller 😎.. Hvis jeg ligger i ro og slapper av så merker jeg ikke så mye til det,men når jeg kniper sammen øynene og bruker musklene rundt øyet så blir det stramt og ømt..Og det går litt opp og ned...Hadde en slik runde etter jul også og optikeren undersøkte men fant ikke annet enn at øynene var tørre...

Hi

Hadde du smerter eller var det mest ubehagelig?

Jeg har ikke smerter i øyet men det er litt ubehagelig enten innerst i kroken ved nesa eller ytterst av øyet,kommer litt an på hvordan jeg har øyet..Begge pupillene er små,mindre enn de pleier å være..Men det var de for 1 måneds tid siden når jeg var hos optikeren også og han sa ikke noe om det...

Annonse

MS?

Anonymous poster hash: 745c9...f2e

Hva er det for et idiotisk svar å slenge ut i farten.

Jeg vet og at betennelse på synsnerven ( optikus nevritt) kan være et av de første tegnene på MS men det utarter seg ikke slik HI beskriver. Hun ville da blitt henvist fra optiker/øyelege til nevrolog hvis det var noe mistanke til det.

Jeg tør ikke stille noen diagnose på deg HI men anbefaler deg og ta kontakt med lege igjen over helgen om det ikke blir bedre.

God bedring klem fra meg som har godt med mer eller mindre kroniske smerter i bak venstre øyet siden november grunnet for høyt trykk i kraniet uten årsak😉

Anonymous poster hash: 339b3...0ee

MS?

Jeg vet og at betennelse på synsnerven ( optikus nevritt) kan være et av de første tegnene på MS men det utarter seg ikke slik HI beskriver. Hun ville da blitt henvist fra optiker/øyelege til nevrolog hvis det var noe mistanke til det.

Jeg tør ikke stille noen diagnose på deg HI men anbefaler deg og ta kontakt med lege igjen over helgen om det ikke blir bedre.

God bedring klem fra meg som har gått med mer eller mindre kroniske smerter i bak venstre øyet siden november grunnet for høyt trykk i kraniet uten årsak😉

Jeg har ikke smerter i øyet men det er litt ubehagelig enten innerst i kroken ved nesa eller ytterst av øyet,kommer litt an på hvordan jeg har øyet..Begge pupillene er små,mindre enn de pleier å være..Men det var de for 1 måneds tid siden når jeg var hos optikeren også og han sa ikke noe om det...

Det var litt vondt en ukes tid. Litt røde øyne.

Så våknet jeg en dag og klarte ikke å åpne øyet pga lys. Utrolig vondt når det gikk så langt

Du merker nok hvis det skjer. Hva med å be fastlegw om henvisning til øyelege?

Det var litt vondt en ukes tid. Litt røde øyne.

Så våknet jeg en dag og klarte ikke å åpne øyet pga lys. Utrolig vondt når det gikk så langt

Du merker nok hvis det skjer. Hva med å be fastlegw om henvisning til øyelege?

Ok,da skal jeg følge med 😉 Takk for svar! Her er det mest ubehagelig + at øyet svir innimellom (mulig det er fordi jeg tar mye på øyet 🙈) Og når jeg skal lukke igjen øyet så er det vondt i musklene rundt,kjenner at jeg bruker musklene når jeg lukker øyet,sluk er det ikke på venstre side...

Tenkte å høre med legen i morgen om jeg kunne bli henvist til øyelege 😊 Han har ikke telefontid men kan sende han en mail og forklare...

Hi

Hvorfor blir pupillene små når man har vonde øyne? Har vært små i hele dag? Har vært slike før også...Bruker ingen medisiner og ikke noe stoff...!!

Men de utvider seg hvis du ser i skarpt lys? Så lenge de Gjør det er greit

Annonse

Hvorfor blir pupillene små når man har vonde øyne? Har vært små i hele dag? Har vært slike før også...Bruker ingen medisiner og ikke noe stoff...!!

Pupiller utvider seg i mørket, ikke i lys.

Umulig å si hva det kan være, men jeg tenkte også regnbuehinnebetennelse eller optisk nevritt,som to alvorlige, men ikke egentlig veldig sannsynlige alternativer. Regnbuehinnebetennelse er lett å overse, så optikeren kan ha oversett det, men da har du hatt det så lenge at det mest sannsynlig vilje vært mye mer vondt for lenge siden.

Ta kontakt med optiker eller lege i morgen og hør om de tenker du bør ha en henvisning til øyelege.

Anonymous poster hash: e9256...e5c

Pupiller utvider seg i mørket, ikke i lys.

Umulig å si hva det kan være, men jeg tenkte også regnbuehinnebetennelse eller optisk nevritt,som to alvorlige, men ikke egentlig veldig sannsynlige alternativer. Regnbuehinnebetennelse er lett å overse, så optikeren kan ha oversett det, men da har du hatt det så lenge at det mest sannsynlig vilje vært mye mer vondt for lenge siden.

Ta kontakt med optiker eller lege i morgen og hør om de tenker du bør ha en henvisning til øyelege.

Anonymous poster hash: e9256...e5c

Hvis jeg tar hendene foran øynene og tar de bort så er de større akkurat med en gang og så blir de mindre med en gang jeg får lys på de 😉 Tenkte å ringe legen i morgen..Er ikke så veldig vondt akkurat men mere ubehagelig og stivt,men kan være greit med en sjekk igjen..Var hos legen før jul da øyet var sånn men fant ingenting og optikeren så heller ikke noe galt..Men kan være greit med en sjekk til..

Hi

MS?

God bedring klem fra meg som har godt med mer eller mindre kroniske smerter i bak venstre øyet siden november grunnet for høyt trykk i kraniet uten årsak😉

Ikke mer idiotisk enn alle andre forslag.

Har hatt min del synsnerve betennelser, og det er absolutt en plausibel forklaring på hennes symptomer.

Kommer an på hvor synsnerven blir angrepet, hvordan symptomene blir.

Hvor mange optiske nevritter har du hatt? Jeg har hatt mange! De kan være veldig ulike.

Hvis det er muskulært kan du tøye øyemusklene ved å:

Lukk øynene

Før øynene helt til høyre, så til venstre

Før øynene opp og så ned

Opp til øyre, opp til venstre, ned til høyre og ned til venstre. Hold hver posisjon i 10-15 sek.

Anonymous poster hash: 415de...f78

Hvis det er muskulært kan du tøye øyemusklene ved å:

Lukk øynene

Før øynene helt til høyre, så til venstre

Før øynene opp og så ned

Opp til øyre, opp til venstre, ned til høyre og ned til venstre. Hold hver posisjon i 10-15 sek.

Anonymous poster hash: 415de...f78

Har gjort noen slike øvelser idag 😉 Og det var litt stramt når jeg tøyde;spesielt da jeg tok utover mot høyre...

Hi

MS?

Ikke mer idiotisk enn alle andre forslag.

Har hatt min del synsnerve betennelser, og det er absolutt en plausibel forklaring på hennes symptomer.

Kommer an på hvor synsnerven blir angrepet, hvordan symptomene blir.

Hvor mange optiske nevritter har du hatt? Jeg har hatt mange! De kan være veldig ulike.

Hvorfor skrev du ikke det da om du sitter med så god kompetanse, istedenfor å skremme vettet av HI med å bare skrive MS!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...