Gå til innhold

Noen som har erfaring med innsetting av ballong, for å sette i gang fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er over tiden og må kanskje sette inn ballong i morgen. Gruer meg veldig. Jeg blir mest antagelig sendt hjem med ballong og er litt redd jeg skal få mye smerter, ettersom barnet mitt er hjemme (etter bhg). Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: 6b1d1...02a

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ikke spesielt behagelig å få den satt inn. Min falt ut ganske kjapt,men det tok ennå noen timer etter det før jeg fikk rier. Men det er ikke noe verre enn når det skjer på normalt hvis. Fødsel er dritvondt.Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 6fe39...578

Skrevet

Fikk satt inn ballong i sjutida på kvelden, og var tilbake på føden to timer senere... riene begynte etter bare noen minutter. Gutten ble født kvart på tre på natta 😊

Men du må vel gjerne ha barnevakt for barnet uansett når fødselen starter, ballong eller ikke? Er det ingen far som kan trå til?

Skrevet

Jeg kjente ikke noe til den, bortsett fra den slangen som hang ut av vagina. Lekkert!  Ikke fikk jeg vondt heller - ikke engang veer... 

Anonymous poster hash: 696af...e97
Skrevet

Fikk satt inn ballong i sjutida på kvelden, og var tilbake på føden to timer senere... riene begynte etter bare noen minutter. Gutten ble født kvart på tre på natta 😊

Men du må vel gjerne ha barnevakt for barnet uansett når fødselen starter, ballong eller ikke? Er det ingen far som kan trå til?

Jo, jeg har noen som stiller opp. Men er litt redd for å bli gående hjemme i mange timer med småvondter. Men får bare ta det som det kommer:-)

Skrevet

Jeg kjente ikke noe til den, bortsett fra den slangen som hang ut av vagina. Lekkert! Ikke fikk jeg vondt heller - ikke engang veer...

Anonymous poster hash: 696af...e97

Hadde det noen virkning i forhold til modning, selv om du ikke fikk vondt?

Annonse

Skrevet

Jeg ble satt i gang med ballongkateter med barn nr to. Enig i at det ikke var spesielt godt å sette den inn (legen var ikke spesielt forsiktig heller da) så ikke sikkert alle synes det er vondt. Men det er ganske fort gjort og det gjorde ikke vondt når det var satt på plass. Jeg fikk litt mensmurringer utover dagen. Ca 12 timer etter det var satt inn fikk jeg rier som raskt tok seg opp. Kateteret falt ut og seks timer etter jeg begynte å kjenne rier kom babyen. Hos meg gikk det fort når det først startet. Ha barnevakt i nærheten, slik at de kan komme på kort varsel.

Til meg sa de på sykehuset at det er lettere å sette i gang de som har født før :)

Anonymous poster hash: 54b45...5bf

Skrevet

Fikk ballong om morgenen og ble sendt hjem. Følte meg skikkelig lekker med slangen hengende ut, lett ubehag, men langt i fra hemmende vondt. Ballongen dalt ut etter 15 timer og da startet milde modningsrier. Selv om ballong i seg selv ikke er noen direkte plage, er det noe som gjøres for at fødsel skal startes. Har du anledning er det greit å ha noen sammen med dere for å underholde barnet/barna.

Anonymous poster hash: a7998...053

Skrevet

Jeg ble satt i gang med ballongkateter med barn nr to. Enig i at det ikke var spesielt godt å sette den inn (legen var ikke spesielt forsiktig heller da) så ikke sikkert alle synes det er vondt. Men det er ganske fort gjort og det gjorde ikke vondt når det var satt på plass. Jeg fikk litt mensmurringer utover dagen. Ca 12 timer etter det var satt inn fikk jeg rier som raskt tok seg opp. Kateteret falt ut og seks timer etter jeg begynte å kjenne rier kom babyen. Hos meg gikk det fort når det først startet. Ha barnevakt i nærheten, slik at de kan komme på kort varsel.

Til meg sa de på sykehuset at det er lettere å sette i gang de som har født før :)

Anonymous poster hash: 54b45...5bf

Oki. Takk for svar:-) Jeg har jo født før. Blir spennende å se om det har noen effekt eller om det blir å ta vannet dagen etter.

HI

Skrevet

Venninnen min var førstegangs. Null åpning eller tegn til fødsel 10 dager etter termin. De skulle sette inn ballong, og når de satt den inn gikk vannet. Fødte 12 timer senere :-)

Anonymous poster hash: a2b52...ddd

Skrevet

Venninnen min var førstegangs. Null åpning eller tegn til fødsel 10 dager etter termin. De skulle sette inn ballong, og når de satt den inn gikk vannet. Fødte 12 timer senere :-)

Anonymous poster hash: a2b52...ddd

Oi, så spennende. Jeg har begynt å få vondt og murringer i dag, så krysser fingrene for at det skjer noe før.

Skrevet

Hadde null effekt, ble ikke engang mer moden av den :/

Litt ubehagelig å sette den inn, men ikke noe mer en det.

Anonymous poster hash: 56a42...e49

Skrevet

Hadde null effekt, ble ikke engang mer moden av den :/

Litt ubehagelig å sette den inn, men ikke noe mer en det.

Anonymous poster hash: 56a42...e49

Oki, kjedelig da. Går håpe det har noen virkning her.

HI

Annonse

Skrevet

Hos meg klarte de ikke sette den inn for jeg syns det var så vondt. Men nå har jeg traumatiske opplevelser som ikke akkurat hjalp da....

Anonymous poster hash: 13fab...66b

Skrevet

De forsøkte når jeg skulle settes i gang. Var ekstremt vondt! De sa på forhånd at det ikke var vondt, så det var litt av et sjokk. Og ikke akkurat kjekt for selvtillit før fødsel.. Men klarte å overbevise meg selv om at deg var helt forskjellige ting. Det stemmer nok at de aller fleste ikke får noe vondt, men greit å være forberedt på at noen få får det.

De ga opp fordi de så jeg hadde så vondt (kjentes ut som et barberblad som kuttet oppover inni der..), men jeg ba de prøve igjen. Er så mye mer skånsom måte å starte det på, hadde jeg lest. Denne gangen var det også veldig vondt, men litt bedre. Men nå fikk de det ikke helt til. Sa at sånn var det av og til.

Fikk pille inn der i stedet. Det skulle heller ikke gjøre vondt, men var veldig vondt. Skar oppover inni der (kjentes sånn ut).

Vil ikke skremme deg, altså! Synes bare det hadde vært greit å vite at det kan gjøre vondt å sette inn, at det er normalt at noen opplever det. Men sannsynligvis er det ikke sånn for deg:)

Smerter etterpå vil vel være som når fødsel nærmer seg. Men kan ta et par dager før det starter, til og med. Så er umulig å si hvordan du vil oppleve det rett etterpå. Ville vært forberedt på at det kan skje fort og at det kan ta tid.

All lykke til:) Snart har du babyen i armene:)

(Fødselen min gikk veldig fort, og veldig fint:))

Anonymous poster hash: ad36e...103

Skrevet

De forsøkte når jeg skulle settes i gang. Var ekstremt vondt! De sa på forhånd at det ikke var vondt, så det var litt av et sjokk. Og ikke akkurat kjekt for selvtillit før fødsel.. Men klarte å overbevise meg selv om at deg var helt forskjellige ting. Det stemmer nok at de aller fleste ikke får noe vondt, men greit å være forberedt på at noen få får det.

De ga opp fordi de så jeg hadde så vondt (kjentes ut som et barberblad som kuttet oppover inni der..), men jeg ba de prøve igjen. Er så mye mer skånsom måte å starte det på, hadde jeg lest. Denne gangen var det også veldig vondt, men litt bedre. Men nå fikk de det ikke helt til. Sa at sånn var det av og til.

Fikk pille inn der i stedet. Det skulle heller ikke gjøre vondt, men var veldig vondt. Skar oppover inni der (kjentes sånn ut).

Vil ikke skremme deg, altså! Synes bare det hadde vært greit å vite at det kan gjøre vondt å sette inn, at det er normalt at noen opplever det. Men sannsynligvis er det ikke sånn for deg:)

Smerter etterpå vil vel være som når fødsel nærmer seg. Men kan ta et par dager før det starter, til og med. Så er umulig å si hvordan du vil oppleve det rett etterpå. Ville vært forberedt på at det kan skje fort og at det kan ta tid.

All lykke til:) Snart har du babyen i armene:)

(Fødselen min gikk veldig fort, og veldig fint:))

Huff, da. Det hørtes ikke godt ut. Jeg holdt jo på å svime av på fredagen, når jordmor skulle skjekke åpningen bare. Så gruer meg.

Håper jeg får beskjed om at jeg er moden nok, for da tar de heller vannet på tirsdag, uten å gjøre noe i morgen.

HI

Skrevet

Flere?

Skrevet

Jeg fikk den med den 4. fødselen min (hvor den også var fjerde gang å bli satt i gang). Var fullstendig umoden, og synes det var veldig vondt å få satt den inn. Fikk mensmurringer i et par timer like etter, så ingenting. Den datt ut 30 timer etter at den ble satt inn og var like umoden og like lukket (0-1 cm åpning). Den fungerte ikke på meg, kan du si.

Fikk så piller 4 ganger (maks dose) med null effekt, ble erklært "mislykket igangsetting" og satt opp til ks. Vannet gikk "spontant" (legen rusket veldig mye oppi der for å få satt elektrode på hodet til babyen, så sikkert derfor det gikk noen timer senere) mens vi ventet på operasjonsstuen, fikk drypp og baby 4-5 timer senere.

Verste fødselen jeg har hatt, de andre kan ikke sammenlignes, men jeg fikk jo den aller fineste babyen.

Skrevet

Jeg var også veldig umoden, var i uke 37. Så kan hende at det gjorde ekstra vondt pga. det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...