Gå til innhold

Steril av hyppig angrepillebruk? Hvorfor blødning noen dager etter eggløsning?

Anonym92

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sluttet på pillen i april 2015 og trodde det skulle være så lett å bli gravid etter pilleslutt, men den gang ei. Menstruasjonen var stabil etter pilleslutt samt at den kom alltid på samme dato. I september så var mens forsinket i 6 uker så jeg trodde virkelig at jeg var gravid og skjønte ikke hvorfor jeg hele tiden fikk negative tester... Men mensen kom etterhvert allikevel. Vi har prøvd å hatt jevnlig sex rundt eggløsning men til ingen nytte. Jeg begynner å gruble veldig på om jeg er steril og er veldig bekymret for om det er det som er tilfelle her. Mannen har et barn fra tidligere forhold så jeg tror ikke det står på han.

For noen år tilbake var jeg veldig kjapp til å ta angrepiller om jeg ikke brukte annen prevansjon og jeg har hørt at mange kan slite med å få barn om de har tatt over 3 angrepiller. Stemmer det? Jeg har tatt rundt 8 angrepiller til sammen med alle gangene...

Siste mens var 2. Februar 2016, så hadde jeg en liten blødning den 19 feb. Jeg fikk sjokk for jeg ventet jo ikke mens Noen dager etter eggløsning. Blødningen varte kun en times tid omtrent. Jeg har aldri hatt blødninger mellom mensperiodene så jeg trodde virkelig at dette faktisk var en festeblødning. Dette trodde jeg var mitt første tegn på graviditet så jeg ble jo litt glad også, og rundt den 27. Feb hadde jeg ilninger nedover lårene og korsryggen samt ømhet i flere dager.

Jeg ventet mens den 2-3 mars men den kom ikke. Men jeg hadde vonde stikkinger i livmoren, hodepine, sult, ømhet, ilninger kaldsvetting, blødde neseblod 5 dager på rad og sår hals. Jeg håpet jo at dette kanskje var noen tidlige tegn på en graviditet men nå i dag den 5. Mars kom menstruasjonen. Mye kraftigere enn før.

Neseblodet tror jeg egentlig bare er pga stress fordi jeg har alltid blødd mye neseblod da... Og etter jeg fikk sår hals ble jeg forkjølet så det er vel ikke noe graviditetstegn allikevell som jeg har hatt. Skuffet... Hvor lenge prøvde dere før dere ble gravide uten hjelpemidler??

Og er det noen som kan forklare hvorfor jeg fikk en blødning noen dager etter eggløsning? Den gir ingen mening for meg nå når jeg har fått menstruasjon. Kunne det vært en SA?

Mvh en aktiv prøver🙋🙋

Fortsetter under...

Hei!

Er ingen ekspert ang angrepille men kan vanskelig tro man blir steril.. Den utsetter jo bare eggløsningen.. I tillegg hadde den ikke blitt solgt uten resept på apoteket:)

Blødningen kan ha vært ingenting eller en tidlig SA?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...