Gå til innhold

Noen som har opplevd lignende, eller er håpet ute?

Anbefalte innlegg

Var på tidlig ultralyd i dag (trodde jeg var 8 uker). Der kunne ho ikke se noe annet enn en utvidet livmor. Ble henvist til sykehuset for en innvendig sjekk og Evt piller for å få ting ut.

På innvendig kunne de se en utvidet livmor og to plommesekker. Men ikke noe mer..

De ga med ikke noe piller for mente kanskje jeg bare var 5-6 uker på vei.

Fikk ta en HCG prøve og skal ta en til på mandag for å se om den stiger eller synker.

Jeg hadde siste mens 7 januar. Hadde eggløsning 23 januar. Sykluslengde ca 33 dager. Testet svakt svakt positivt 04/05 feb. Og 1-2 både 05 feb og uka etter.. Men 3+ for 1-2 uker siden..

Jeg er helt knust og føler jeg har mistet de to små, men noen som har opplevd å ikke se noe annet enn plommesekk på ul i uke 6?

Fortsetter under...

Jeg var på ul i deg jeg trodde var uke 8. Var bare sekk der, ikke noe mer. Enten var det BO eller tidligere på vei enn jeg trodde.

Siste mens her den 14-18 des.

Fikk ul etter 2 uker. Var sikker på at jeg måtte til utskraping. Men nei, der banka hjerte :-) ble satt tilbake 2 uker.

Jeg var altså uke 6 på første ul derfor ingen antydning til hjerteaktivitet.

Håper det er det samme med deg :-)

Anonymous poster hash: b2d41...24e

Var på tidlig ultralyd i dag (trodde jeg var 8 uker). Der kunne ho ikke se noe annet enn en utvidet livmor. Ble henvist til sykehuset for en innvendig sjekk og Evt piller for å få ting ut.

På innvendig kunne de se en utvidet livmor og to plommesekker. Men ikke noe mer..

Fikk ta en HCG prøve og skal ta en til på mandag for å se om den stiger eller synker.

Jeg hadde siste mens 7 januar. Hadde eggløsning 23 januar. Sykluslengde ca 33 dager. Testet svakt svakt positivt 04/05 feb. Og 1-2 både 05 feb og uka etter.. Men 3+ for 1-2 uker siden..

Jeg er helt knust og føler jeg har mistet de to små, men noen som har opplevd å ikke se noe annet enn plommesekk på ul i uke 6?

Hos meg så de bare en tom plommesekk i uke 5+6, uka etter så de tvillinger, en død og en med hjerteslag. Men mista to uker etterpå da. Du kan teste ekstra tidlig pga tvillinger ja.

Da var du altså 12-13 dpo da du testet positivt , det regnes som vanlig og ikke spesielt tidlig. I og med at du vet når siste mens var , og når eggløsning var (regner med du har brukt El tester eller fått sjekket eggløsning på ultralyd siden du sier du vet når El bar ) så syns jeg ikke dette virker lovende. Jeg tenker at det er greit å forberede seg på det verste og heller bli positivt overrasket hvis det skulle være noe der. Men må jo si det der mørkt ut 😯

Anonymous poster hash: 6ce92...2b6

Ja vis menstermin er riktig så testet jeg positivt 12/13 dpo, men egget kan jo gå i dvale opptil 1 uke.. Eller eggløsning ha skjedd et par dager seinere.. Da ville jeg jo testet pos veldig tidlig..

Men jeg har null håp altså.. Men alle rundt meg spesielt mannen har mye håp og tro på at jeg er kortere på vei.. Altså bare 5/6 uker..

Annonse

Hos meg var siste mens 14 des som sagt.

Jeg var fast bestemt på at det ikke var noe der. Men neste ul var det hjerte og alt så fint ut.

Så det er jo 50/50. Lykke til :-)

Anonymous poster hash: b2d41...24e

Lykke til! Har nesten samme som deg, bare at jeg fikk to positive tester som gikk over i negative.Så krysser fingrene for at du får en positiv tilbakemelding neste uke. Vi får vente i spenning den neste uka!

Anonymous poster hash: a08c8...50d

Jeg trodde jeg var 7-8 uker på vei, og legen utførte en tidlig ul. Og der var ingenting annet enn en tom fostersekk. Vel, det viste seg at jeg var 2 uker kortere på vei enn jeg trodde - nå sitter jeg her, 25 uker på vei med en vilter liten jente i magen :)

Så ikke mist alt håp  - godt mulig det har gått bra likevel :)

Anonymous poster hash: 5453d...9ec

Hvis du hadde eggløsning rundt 23.januar kan det helt fint stemme at du bare var 5-6 uker på vei den 4.mars :) Ofte viser ikke noe på ultralyd så tidlig. Har du prøvd å ta en ny graviditetstest nå? Gjerne digital med ukeindikator, de gir det mest nøyaktige resultatet. Så slipper du å vente helt til ny ultralyd :)

Anonymous poster hash: ea176...63e

Annonse

Legene mente siden jeg hadde så lange sykluser så kunne det hende jeg var bare 5-6 uker på vei.. Og i noen tilfeller så slapp egget seg en dag eller tre etter positivt test for man kan få positiv test flere dager på rad..

Feil ! Du må jo regne ukene fra 2 uker før eggløsning , da kan hun ikke fint være 5-6 uker på vei ...

Nei det er feil. Man regner ikke fra 2 uker før eggløsning, man regner fra 2 uker før siste mentruasjon (som er eggløsningen).

Feil ! Du må jo regne ukene fra 2 uker før eggløsning , da kan hun ikke fint være 5-6 uker på vei ...

Nei det er feil. Man regner ikke fra 2 uker før eggløsning, man regner fra 2 uker før siste mentruasjon (som er eggløsningen).

Man regner fra siste menstruasjon første dag. Dvs to uker før eggløsningen .

Eggløsning er veke 2. Ved eggløsning 23.januar ( gitt at eggløsning virkelig var då) er du 9 veker på lørdag. Hcg stigning har ingen verdi. Ved ein evt ma veit ikkje kroppen at ein har mista og fortset å produsere hcg. Eine gongen eg mista i veke 9 var hcg 86000 og stigende. Veldig lei for det. Ditt einaste håp er at eggløsning var 2 veker seinare. Graviditetstest slår ut på 25, så ingen betydning så langt i svangerskapet. Eg føler med deg. Er sjølv gravid 5+3 og spotter pittelitt. Det blir i så fall den 3. eg mista. Stor klem

Haha her er det noen som ikke har fulgt med i timen ... Man regner aldeles ikke fra 2 uker før siste menstruasjon. Man regner fra siste menstruasjon første dag , og ved en normal syklus kommer eggløsningen 14 dager etter dette , dvs at man regner fra 2 uker (ca) før eggløsningen. Så sånn er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...