Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her har barnehagene bestemt at det ikke skal bestilles annet enn russeluer til barna.Tidligere har det vært gensre,bukse osv...Grunnen til at de ikke vil ha noe av det er pga kjøpepress.Gutten vår ble så skuffet når han hørte det, han hadde ønsket seg russedress slik som broren.Hvordan gjør dere det i barnehagen?Burde det ikke vært opp til hver enkelt?

Anonymous poster hash: 08c4a...2b4

Fortsetter under...

Hehe...seriøst? Glad min barnehage ikke har dette.

Jeg kan strekke meg til å kaaaanskje se poenget med oransje-russ. 10 år skolegang. Men barnehage? De husker vel knapt førsteåret.

Anonymous poster hash: 400d2...fd6

I fjor så var gutten min rosaruss og da var det noen foreldre som tok iniativet til det og jeg tror bare der var min sønn som hadde russebukse. Vi flytta så hadde ikke barnehage i mai og da tok vi å samlet russekort og laget rosaruss kort selv, hadde forskjellige ting han måtte gjøre for knuter i lua... så du kan jo finne på No selv utenom barnehagen da!:)

Anonymous poster hash: 3e11b...960

Vår bhg praktiserer ikkje dette, og har ikkje høyrt om andre her i byen som gjer det heller. Det synes eg er heilt supert.

Støttar barnehagen i å berre kjøpe luer, om de først har denne tradisjonen, og ikkje skape eit tullete kjøpepress for småbarnsfamiliar som gjerne ikkje har så god råd.

Annonse

Her har barnehagene bestemt at det ikke skal bestilles annet enn russeluer til barna.Tidligere har det vært gensre,bukse osv...Grunnen til at de ikke vil ha noe av det er pga kjøpepress.Gutten vår ble så skuffet når han hørte det, han hadde ønsket seg russedress slik som broren.Hvordan gjør dere det i barnehagen?Burde det ikke vært opp til hver enkelt?

Anonymous poster hash: 08c4a...2b4

Nei, det bør ikke være opp til hver enkelt

Anonymous poster hash: 9a58b...16e

Annonse

Huff. Fjollete etteraping av en fjollete skikk. Det ene mer fjollete enn det andre. Åpenbart funnet på av noen fjollete voksne ansatte som kjedet seg en gang. Ungene ville aldri ha kommet på det selv.

Anonymous poster hash: 96862...2d5

Trodde du mente rosaruss som i siste år i Bhg. Ingen jeg kjenner som har skolestarter kjøper russeklær. Forstår han er skuffet, men syns egentlig at lue holder i massevis og at det er fint de prøver å holde kjøpepresset nede.

Anonymous poster hash: 30bce...fd8

Mine tre eldste var rosaruss. Barnehagen kjøpte inn luer, og så var det valgfritt om man ville kjøpe dress og genser. De hadde en dag hvor de skulle skaffe seg russeknuter (de fikk smokk, ballong osv i lua), de gikk først i 17.maitoget og sang "russeropet" og hadde bambusstenger og fløyter. Var ikke mange som hadde dress og genser, de fleste hadde kun lua.

Den yngste går i en annen barnehage hvor de ikke er rosaruss. Jeg syns egentlig det er litt trist :(

Ser mange er imot det, men det var faktisk en veldig hyggelig avslutning på barnehagetiden. Ungene elsket det!

Anonymous poster hash: d1431...f74

Mine tre eldste var rosaruss. Barnehagen kjøpte inn luer, og så var det valgfritt om man ville kjøpe dress og genser. De hadde en dag hvor de skulle skaffe seg russeknuter (de fikk smokk, ballong osv i lua), de gikk først i 17.maitoget og sang "russeropet" og hadde bambusstenger og fløyter. Var ikke mange som hadde dress og genser, de fleste hadde kun lua.

Den yngste går i en annen barnehage hvor de ikke er rosaruss. Jeg syns egentlig det er litt trist :(

Ser mange er imot det, men det var faktisk en veldig hyggelig avslutning på barnehagetiden. Ungene elsket det!

Ja, også lagde de egne russekort som de delte ut til venner og familie ;)

Må igså legge til at det var vi foreldrene som måtte bestille genser og dress selv om de ville ha det. Det kan du bestille på russeservice, om jeg ikke husker feil?

Hvor er egentlig dette vanlig? Kjenner ingen som gjør dette og jeg har venninner med barnehagebarn over hele landet. Selv bor jeg ved Stavanger og har ikke hørt om dette noe sted i 2 timers omkrets.

Høres egentlig teit ut

Anonymous poster hash: 697b1...2db

Hos oss er de rosaruss, de får lue og russekort og spesiell plass i toget på 17. mai. Morsomt for barna med en markering av overgangen fra barnehage til skole. Argumentet om at de ikke kommer til å huske det faller på sin egen urimelighet, da er det ikke noe vits i å finne på noe hyggelig før barna er minst åtte-ti år, da?

Hos oss er de rosaruss, de får lue og russekort og spesiell plass i toget på 17. mai. Morsomt for barna med en markering av overgangen fra barnehage til skole. Argumentet om at de ikke kommer til å huske det faller på sin egen urimelighet, da er det ikke noe vits i å finne på noe hyggelig før barna er minst åtte-ti år, da?

Her på forumet ser det ut som det vanker en del triste og deprimerte folk som ikke VIL ha det gøy og hyggelig. Ungene MÅ tvinges på ski, uansett om de blir mobbet på grunn av balansen sin eller faller og slår seg, de MÅ be mobberen i bursdagen sin. Man skal ikke feire Valentines, morsdag, farsdag eller bursdag fordi det er bare tull for voksne mennesker. Man skal ikke gi gaver fordi man kan vise sin kjærlighet "på andre måter" - for eksempel ved å ta oppvaskmaskinen som egentlig er kvinnens oppgave, ikke sant? Bikini for jenter som ikke har pupper er seksualisering, rosaruss er fjollete. Lørdagsgodteri og karbohydrater generelt er døden, man skal da virkelig ikke gi sånt til ungene sine. Man skal helst sitte hjemme og spise havregrøt med vann og ha det kjipt hele året.

Her var begge eldste rosaruss og for et stas det var! De laget koselige russekort som de delte ut til venner og familie, de hadde en spesiell plass i 17. mai-toget. Barnehageungene vet ingenting om russens drikkevaner eller pulevaner, de vet bare at russen går med kule klær, er rampete og har det gøy. Og at de også vil ha en liten del av det.

Poenget om at de ikke kommer til å huske noe faller på sin egen urimelighet - hvorfor leser dere for barna når de er babyer? Hvorfor feire fireåringens bursdag? Og så videre. Vil for øvrig tro at barn som har vært rosaruss husker mer av det enn "voksenrussen" som gjerne har ligget på fylla i 3 uker.

Her på forumet ser det ut som det vanker en del triste og deprimerte folk som ikke VIL ha det gøy og hyggelig. Ungene MÅ tvinges på ski, uansett om de blir mobbet på grunn av balansen sin eller faller og slår seg, de MÅ be mobberen i bursdagen sin. Man skal ikke feire Valentines, morsdag, farsdag eller bursdag fordi det er bare tull for voksne mennesker. Man skal ikke gi gaver fordi man kan vise sin kjærlighet "på andre måter" - for eksempel ved å ta oppvaskmaskinen som egentlig er kvinnens oppgave, ikke sant? Bikini for jenter som ikke har pupper er seksualisering, rosaruss er fjollete. Lørdagsgodteri og karbohydrater generelt er døden, man skal da virkelig ikke gi sånt til ungene sine. Man skal helst sitte hjemme og spise havregrøt med vann og ha det kjipt hele året.

Her var begge eldste rosaruss og for et stas det var! De laget koselige russekort som de delte ut til venner og familie, de hadde en spesiell plass i 17. mai-toget. Barnehageungene vet ingenting om russens drikkevaner eller pulevaner, de vet bare at russen går med kule klær, er rampete og har det gøy. Og at de også vil ha en liten del av det.

Poenget om at de ikke kommer til å huske noe faller på sin egen urimelighet - hvorfor leser dere for barna når de er babyer? Hvorfor feire fireåringens bursdag? Og så videre. Vil for øvrig tro at barn som har vært rosaruss husker mer av det enn "voksenrussen" som gjerne har ligget på fylla i 3 uker.

Haha minner meg om Pippi som gikk på "skøyter" med kostene da hun skulle vaske gulvet. :P"Folk VILL ha tråkigt och ligga på golvet och skura och stöna "

Anonymous poster hash: 572af...1f1

Men fremdeles har ingen svart på det mange har spurt om" HVOR har de rosaruss hen?", for oss som aldri har hørt om opplegget. Kan ikke være så vanlig når folk her fra rogaland, oslo, sørlandet osv sier de ikke har det

Anonymous poster hash: 697b1...2db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...