Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har holdt på med IVF (frys og fersk) i til sammen ett år nå. Skal i gang med ny runde nå etter påske. Da blir det sprøyter og uttak igjen. Forhåpentligvis blir jeg ikke overstimulert som sist. Da blir det en god stund å vente igjen, før nytt fryseforsøk.

Det sier litt om situasjonen i alle fall. Og så er jeg der at jeg mistrives på jobb. Veldig! Og i min bransje vokser ikke faste jobber på trær. Men nå har jeg mulighet til permisjon fra jobb for å ta et års vikariat et annet sted. Men har ikke takket ja ennå. Er et sted jeg har veldig lyst til å jobbe. Kanskje kan jeg klare å få fast også, hvem vet. Jeg rekker å gjøre ferdig dette uttaket og sette inn før jeg begynner.

Er så usikker på hva jeg skal gjøre. Skal jeg fortsette i jobben jeg ikke trives i, for å ha en litt mer forutsigbar og trygg base gjennom denne prosessen. Og bare fortsette å håpe på at jeg blir gravid snart. Eller skal jeg leve som vanlig frem til jeg faktisk er gravid? Er det noe jeg skulle tatt opp med ny sjef? Altså å si det som det er, og si at jeg ønsker å ta jobben, men at jeg også håper på at det kan bli en graviditet etter hvert? Er virkelig fortvilt, grubler meg ihjel!! Så tar imot all hjelp og råd fra dere :) Dette er ikke noe jeg kan snakke med andre enn mannen med, da det er få som vet vi prøver.

Og sånn generelt føler jeg at denne prøvetiden er tung på så mange måter. Kan ikke planlegge noen store ting, fordi man kan bli gravid. :(

Anonymous poster hash: cbb3d...9ba
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144264506-sette-livet-p%C3%A5-vent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følger deg veldig i det du skriver! Alt det man føler rundt prøvingen, og hvor mye det fyller. Jeg sto ovenfor et valg på jobb, jeg kunne fortsette i min vante stilling som ville være lett å bli gravid fra og være borte fra med tanke på ivf-forsøk. Eller jeg kunne få en lederstilling, som ville være noe vanskeligere å bare forsvinne mange dager i slengen fra pga ivf og også noe vanskeligere å bli gravid fra. Jeg måtte velge i april, og valgte lederstillingen. Etter det hadde vi to mislykkede fryseforsøk. Før vi nå hadde et vellykket et og ble gravide. Det er litt mer klønete å være borte, men jeg angrer ikke. Jeg har fått en mye mer spennende jobb, og jeg er stolt over at prosjekt baby ikke styrer alt i livet vårt, for det føles virkelig som at det gjør det noen ganger.

Ta jobben! Kanskje er det den gleden og trivselen som skal til for at dere lykkes 👍

Jeg sendte søknad på ny jobb i går, neste forsøk blir rett over påske. Har "ventet" litt for lenge, det kunne jo være jeg blir gravid.. Har småtenkt på å bytte arbeidsplass i rundt et år, og nå er jeg lei av å sette livet på vent

Anonymous poster hash: 54da3...b3d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...