Gå til innhold

Hvor tidlig kan man se kjønnet på UL?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man ser ikke noe tydelig på UL så tidlig. Kan ha vært navlestrengen, en fot, en arm, en skygge, osv. De har ikke utviklet kjønnsorgan så tidlig.

Jeg fikk beskjed om at det var gutt i slutten av uke 13, men at det var kun 70% sannsynlighet for at det stemte. Uansett hvordan jeg så på bildene og videoene, så jeg ikke noe som tydet på gutt. Og vi hadde ca 30 bilder og en 20 minutter lang video. Helt umulig å se noe.

I uke 19 så vi kjønnet helt tydelig.

• 5 måneder senere...

Jeg fikk vite uke 12 at det så ut som gutt, siden det var noe mellom beina. På OUL så vi tydelig at det var en jente, kom ut en jente.

Denne gangen på ul uke 12 valgte vi å ikke spørre etter kjønn siden det er for tidlig, da det er lett for å ta feil.

Anonymous poster hash: 49daf...a69

Annonse

Så tidlig har både jente og gutter en "tut". Guttens står rett opp, og jentas står mer nedover. Noen veldig flinke leger kan se kjønn etter uke 14.

Stemmer i denne. Det heter "nub theory" eller "angle of the dangle" - Google det så finner du mer info. Hadde selv scan v 12+4 der på bakgrunn av at "tuten" sto rett ut og ikke oppover så trodde han det var en jente (men han sa han selvfølgelig ikke var helt sikker). Dette ble bekreftet senere og ut kom en jente :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...