Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde anterior praevia med sjanse for kraftige blødninger og keisersnitt.

Jordmor sa at morkaken kan flytte på seg og åpne for fødselskanalen, men hun var ikke sikker på det i mitt tilfelle.

Må si at jeg ble litt bekymret og redd.

Jeg fikk ny UL i uke 32 for å se hvordan det utvikler seg.

Fikk dere ny UL for oppfølging også?

Det er forskjell på om den ligger foran på magen eller foran åpningen. Det første er ikke noe problem, du vil kanskje kjenne spark senere. Det andre KAN være et problem, men den pleier å flytte seg oppover og vekk fra åpningen etter hvert. Du får nok tilbud om ny ul når det nermer seg termin (hvis ikke må du be fastlegen bestille en til deg).

Annonse

Foranliggende morkake hær også. Jordmor sa ikke noe om det når jeg var på tidlig UL u uke 12. Men skal på ordinær UL neste uke, skal spørre litt rundt det da. Er 17 + 4 å har fortsatt ikke kjent stort til liv. Håpet jeg kjenner noe snart, er jo litt betryggende.

• 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg har den også delvis foran åpningen. Jordmor håper at den flytter seg, og jeg har fått ny time i uke 35 (sjekk av flere ting m bl.a plassering av morkaka). Skal på ul i uke 28 for å sjekke livmorhalsen, men tenkte å be de ta en dobbeltsjekk på om morkaka har flyttet seg nok. Greit å vite tilfelle babyen mot all formodning kommer før tiden. Hos de fleste flytter morkaka seh så går nok sikkert bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...