Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Jeg slanker meg. I dag lagde jeg thaigryte vegetar med grønnsaker og kokosmelk. Spiste en stor skål. Da røk vel hele kalori skjemaet? Anonymous poster hash: 8270d...87f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Tja, kommer jo helt an på porsjonsstørrelsen og mengden kokosmelk og fettprosenten i denne, samt mengden annet fett/olje. Og tilbehør, ris/nudler? Men grønnsaker er jo kalorifattig. Anonymous poster hash: 8e49a...628
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 Hvorfor skulle du sprenge skjemaet med det hvis det var vegetar? Hadde du noe tilbehør med mange kalorier kanskje, f.eks ris, nudler eller brød? Anonymous poster hash: c7ca6...f4f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Kokosmelk har mange kcal i seg. At det er suppe, thai og vegetar gjør det ikke automatisk til slankemat. Men så kommer det an på mengde selvfølgelig, både på tallerken og av ingrediensene i suppen. Vil uansett kategorisere det som vanlig mat - altså mat man bør unne seg i hverdagen. Begrens heller mengden. Men ja, suppen er sunn, men ikke kalorifattig. Du dekker de fleste næringsbehov, og vel så det, og det er viktig for at kroppen eller skal fungere normal - både i hverdagen og i kampen mot kiloene Anonymous poster hash: 65807...991
Kubbelyset Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 Kan du ikke gjøre deg opp et overslag basert på ingrediensene? Bruk matvaretabellen.no for å se hvor mye kcal, fett, proteiner forskjellige ingredienser inneholder.
MarianeA Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 Jeg blir alltid overrasket over kaloriinnholdet i supper og salater og gryter. Jeg tenker jo at det er veldig grønt og sunt og ikke mange kaloriene, men noen er det og i noen tilfeller overraskende mye. Så det kan lønne seg å veie og måle hvis man lurer.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 En suppe med grønnsaker og kokosmelk er i utgangspunktet sunn. Men at noe er sunt er ikke det samme som at det er slankende. Vanskelig å si noe om kaloriskjemaet ditt røk. Det kommer an på hvor mange kalorier du skal ha til dagen, hvor mange du hadde spist allerede, hvor mange kalorier det er i suppa og hvor mye suppe du spiste. Anonymous poster hash: c0558...cf5
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 Jeg hadde ikke noe tilbehør. Jeg spiste en suppeskål. Det var ikke lett kokosmelk. Hi Anonymous poster hash: 8270d...87f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #9 Skrevet 3. mars 2016 Kommer an på hvor mye vann det har vært i suppen osv osv. Jeg spiser thaisuppe på slankeren. Det tar tid å spise, jeg rekker å bli mett mens jeg spiser, masse grønnsaker, blander kokosmelk og vann. Men jeg kan ikke ut fra min egen suppe si om din er like sunn Anonymous poster hash: 570fb...074
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #10 Skrevet 3. mars 2016 Kommer an på hvor mye vann det har vært i suppen osv osv. Jeg spiser thaisuppe på slankeren. Det tar tid å spise, jeg rekker å bli mett mens jeg spiser, masse grønnsaker, blander kokosmelk og vann. Men jeg kan ikke ut fra min egen suppe si om din er like sunn Anonymous poster hash: 570fb...074 Det er ikke vann i denne. Fant oppskriften på veganmisjonen. hi Anonymous poster hash: 8270d...87f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå