Gå til innhold

Gravid og matforgiftning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart 9 uker på vei og spiste i dag en kyllingkebab som jeg ble skikkelig dårlig av. Etter noen timer kom det ut alle veier, var gjennomvåt av svette og megasvimmel. Har gått over nå og ikke hatt magesmerter.

Er det noen fare for at dette kan skade fosteret? Vil ikke være helt overhysterisk og kontakte legevakta om det ikke er noe fare for fosteret.

Spisestedet er forøvrig respektabelt og bra - ikke lugubert eller noe, og de har god hygiene. Lokalbefolkningen her spiser der hele tiden, og vi har fra tid til annen bestilt mat derfra ved spesielle anledninger (med unntak av i dag da jeg fikk så lyst på kyllingkebaben). Jeg snakket med innehaveren og de beklaget så mye. De hadde fått et parti ferskt kyllingkjøtt fra en slakter i nabobyen, og de har kastet alt kjøttet nå. De hadde ringt slakteren og han hadde sagt at kjøttet var helt ferskt. Forøvrig kun norske råvarer - og er ikke typisk billigkebab fra Oslo for de som ønsker å kritisere for det. Kebab er ikke den beste gravidmaten nei, men det var første gang med slik junkmat i graviditeten.

Anonymous poster hash: 9a609...c33

Fortsetter under...

Skrevet

Venninnen min ble matforgiftet når hun var i Brasil tidlig i svangerskapet. Gikk bra. Er vel ikke noe de kan gjøre fra eller til på legevakten om det har gått galt.

Anonymous poster hash: 4975b...a94

Skrevet

Jeg kjenner ei som også ble matforgiftet under svangerskapet. Det gikk bra, men både hun og babyen (når den ble født - hun var kommet lenger i svangerskapet) slet med magen lenge. De måtte begge på gode tarmbakterier for å bli bra.

Kjøp deg gode tarmbakterier på helsekosten og ta en stund utover. Det vil uansett være bra for både deg og babyen som skal arve din bakterieflora under fødsel og amming :)

Forøvrig, så lenge du ikke er dårlig lenger så tror jeg det går helt fint (hun jeg kjente var veldig dårlig i mange dager), men kan jo være greit med en telefon til legevakten bare for å høre, for din egen sjelefred om ikke annet.

Anonymous poster hash: 52c45...4b0
Skrevet

Jeg ble matforgiftet i svangerskapet, jeg var sånn som du beskrev i flere dager. Var helt grusomt. Gikk helt fint med babyen. Dro og til legen, da det varte en stund.

Anonymous poster hash: 49cdb...e1a
Skrevet

Hva tenker du legevakten skal gjøre? Slapp av og få i deg noen gode bakterier, f.eks biola eller piller fra apoteket.

Anonymous poster hash: e6609...4f4

Skrevet

Takk for alle svar :) tenkte at jeg ikke skulle være overhysterisk og kontakte legevakten unødvendig. Det er bra med erfaringer fra andre her på dette!

Anonymous poster hash: 9a609...c33

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...