Gå til innhold

Bli gravid etter spontanabort

Anbefalte innlegg

Noen andre som prøver å bli gravid igjen etter en spontanabort i 2 trimester, eller er blitt gravid? Hvor lang tid tok det? Eneste som står i hodet på meg er å bli gravid igjen, selv om eg sørger over babyen som ikke klarte seg.

Anonymous poster hash: ccd0c...e00

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144264303-bli-gravid-etter-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistet i mai i fjor, 15+5 på vei. Brukte 7 mnd på å bli gravid igjen, og er i dag 13+4 på vei.

Det er min 6 graviditet (2 barn, 3 SA), og de 5 første gangene ble jeg gravid i 1 eller 2 pp, så for meg var det utrolig tøft å bruke 7 mnd etter å ha mistet et barn. Legene fant heller ikke noe årsak til at det gikk galt for meg, og det gjorde det ekstra tøft. Nå i ettertid er jeg for så vidt glad for at det tok tid, kroppen fikk litt ro, og jeg var bedre mentalt forberedt på å takle ett nytt svangerskap. Frykten for å miste sitter veldig i meg, men jeg blir tatt på alvor av legen min, og har vært på blant annet 2 ultralyder og sett at lille har det bra <3

Klem til deg, og lykke til!

Føler med deg!! Vet ikke hvor langt ute i første trimester du var, jeg mistet i 1. Trimester, 10+5. Fikk mensen igjen idag, 3 uker og 6 dager etter (hurra!!! Gynekologen sa at den kom til å komme om mellom 4 og 6 uker etter). Godt å vite at kroppen kommer inn i syklus igjen og er klar til å prøve på ny. Jeg var ekstremt opptatt av å bli gravid igjen med en gang, men nå som det er gått snart 4 uker og vi har hatt en deilig ferieuke i utlandet har jeg kommet til meg selv igjen, og det føles godt. Håper jo sef allikevel at det klaffer på første forsøk nå ved neste el :-)

Var i uke 23 da, også hadde jeg en MA i uke 9 i juni ifjor. Vi har ingen barn fra før, så da er ekstra sårt å miste vår første, også så langt i svangerskapet. Hadde ekstremt god oppfølging i det siste svangerskapet pga MA. Tror vi var på 6 ultralyder. Vet ikke om jeg klarer så tett oppfølging hvis jeg skulle bli gravid igjen, er en påkjenning det og. Mannen har sagt at vi bør vente et år før vi prøver igjen, men det blir altfor lenge til! Er tross alt 35 år, og kjenner jeg blir stresset av tiden..

Hi

Anonymous poster hash: ccd0c...e00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...