Gå til innhold

Ny på ivf , kan man utsette eggløsningen ?

Anbefalte innlegg

Skal på første samtale neste uke og de sier man kan starte behandlingen fra første syklus, men med min normale syklus på 28 dager så faller min naturlige eggløsning midt i påska og da er de stengt , så da blir det jo ikke noe uthenting eller innsett da. Vet dere om man kan overstyre eggløsningen slik at den skjer kanskje 4-6 dager senere enn vanlig ?

Beklager hvis jeg spør dumt , men jeg er helt ny på dette 😜

Fortsetter under...

Din normale syklus blir overstyrt med hormoner i ivf-prosessen, så det er sannsynligvis mer interresant når du starter på ny syklus enn når du har eggløsning.

Se om klinikken/sykehuset du skal til har noe informasjon på nettet, så kan du lese der om ulike behandlingene.

Lykke til

Min første dag i neste syklus blir 12 mars 😊 Jeg aner jo ikke hvilken type behandling eller medisiner jeg skal starte på, eller om jeg skal ha lang eller kort protokoll (har fortsatt ikke skjønt hva som avgjør om jeg får kort eller lang forresten?!) , så jeg må nok bare vente å se. Men da vet jeg iallefsll at det er et lite håp om at jeg likevel får begynne i første syklus siden de kan overstyre hele syklusen min ☺

Takk for svar 😊

I forbindelse med ferier/høytider har vel de fleste klinikker en frist for når du må få mens for å kunne starte opp. Jeg skulle f.eks. ha forsøk før jul, og fikk da beskjed om at mens måtte komme innen 30. november, hvis ikke måtte forsøk utsettes til etter jul. Ved kort protokoll blir syklusen mer lik en vanlig syklus enn ved lang. Så skal du ha det blir altså ikke syklus mye overstyrt mtp timing, så da får mensdato betydning. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 17363...05d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...