Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere. Har noen av dere hatt fryseforsøk og hatt en veldig uregelmessig syklus? Skal ha fryseforsøk nå en gang før sommeren, men syklusen er helt på bærtur. Vet hverken når eggløsning er eller når mensen kommer. Ser for meg at dette kan bli veldig vanskelig..

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144264198-frysefors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Hvor uregelmessig mener du? Jeg selv har hatt alt fra 5-9 uker mellom hver mens og kun fått progynova som jeg har gått på når jeg skal ha fryse forsøk. Det er for de som har uregelmessig vet jeg. Kanskje andre får de å, men regner med at det ikke har noe å si om du har uregelmessig mens :)

Det vanligste er vel å bruke Progynova uansett, og særlig hvis man har ustabil syklus. Progynova hindrer at eggpose® vokser i eggstokken, men slimhinnen blir tykk og fin, og innsett planlegges ut ifra UL. Man starter å ta progynova fra dag 1 eller 2 i syklus, så så lenge du får mens spiller det ikke noen rolle hvor ustabil den er eller når du egentlig skulle ha fått eggløsning. Lykke til!

Anonymous poster hash: 3720e...710

Har veldig uregelmessig syklus (fra 35 - 120 dager), og har hatt fire fryseforsøk. På tre av de brukte jeg provera for å få mens før jeg startet på progynova, på det siste fikk jeg starte rett etter et negativt fryseforsøk og brukte mensen etter det som oppstart. Et av forsøkene ble avbrutt da egget ikke overlevde opptining.

Om du har veldig uregelmessig syklus ville jeg snakket med klinikken, så kan du sikkert få provera eller lignende for å få mensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...