Gå til innhold

Anbefalte innlegg

var i dag på ultralyd og fikk se et bankende hjerte. Men gyn så en svart sekk til som da enten er en gammel blødning eller har vært et foster som ikke ble til. Han sa at han ønsket ikke at den skulle være der men trodde ikke dette skulle være noe farlig og har sett dette på mange andre pasienter. Men det gjør meg ganske stressa, har mista to ganger før dette så er jo beskymret. Noen som har opplevd det samme og har gått bra med??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144264184-har-noen-opplevd-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå får noen korrigere meg om jeg tar feil, men er ikke det bare plommesekken som gir fosteret næring i starten av graviditeten før morkaken tar over?

Jeg hadde en liten sort flekk inni livmoren når jeg var på tidlig ultralyd i uke 7. Legen på sykehuset sa at det er en liten pose som gir fosteret næring de 10 første ukene, før morkaken begynner å fungere rundt uke 10. Plommesekken blir mindre og mindre og forsvinner helt etter uke 10 fikk jeg beskjed om. Jeg var på ny ultralyd nå nylig (uke 15) og nå var denne helt borte :)

Nå er ikke jeg lege altså, men det er min erfaring. Synes det var veldig rart at du fikk denne beskjeden. Jeg ville tatt UL hos noen andre for å sjekke om du fikk en annen beskjed der :)

Plommesekken vises ikke som en svart flekk, den vises som en hvit flekk inni det svarte området. Har bilde fra tidlig UL hvor man helt tydelig ser plommesekken.

Hvis legen sier han ikke er bekymret ville jeg prøvd å ta det med ro. Vet det er enklere sagt enn gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...