Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #1 Skrevet 1. mars 2016 Skal flytte sammen med kjæresten snart. Når faller retten til ekstra barnetrygd bort? Fra den mnd man flytter sammen? Anonymous poster hash: 4cc66...817
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #3 Skrevet 1. mars 2016 Mener nye regler fra 01.01.16 er at alt faller bort fra den mnd man blir samboere. Sjekk evnt nav.no . Anonymous poster hash: 39a0b...7fd
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #4 Skrevet 1. mars 2016 Jeg får det fortsatt. Har bodd sammen i ett halvt år. Må jeg si ifra? Trodde de så på folkeregisteret. Anonymous poster hash: 32fd3...f32
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #5 Skrevet 1. mars 2016 Jeg får det fortsatt. Har bodd sammen i ett halvt år. Må jeg si ifra? Trodde de så på folkeregisteret. Anonymous poster hash: 32fd3...f32 Jeg tror man må si ifra selv. De får nok ikke automatiske varsler når folk flytter sammen, og de har heller ikke kapasitet til å kontrollere bostedet til alle som er i NAV-systemet hele tiden Anonymous poster hash: 56d1a...edf
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #6 Skrevet 1. mars 2016 Nye regler, du mister alle stønader som enslig fra den dagen du flytter sammen med en ny samboer. Du må si ifra selv ja, det står nederst på alle vedtak fra nav at du plikter å informere dem om det skjer forandringer i livet ditt som kan påvirke stønadene. Du som ikke har sagt fra og fremdeles får støtte du ikke har krav på, si ifra med en gang, du må betale tilbake. Siden det er gjort i god tro slipper du antagelig bot og anmeldelse. Anonymous poster hash: bc9af...969
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #7 Skrevet 1. mars 2016 Nye regler, du mister alle stønader som enslig fra den dagen du flytter sammen med en ny samboer. Du må si ifra selv ja, det står nederst på alle vedtak fra nav at du plikter å informere dem om det skjer forandringer i livet ditt som kan påvirke stønadene. Du som ikke har sagt fra og fremdeles får støtte du ikke har krav på, si ifra med en gang, du må betale tilbake. Siden det er gjort i god tro slipper du antagelig bot og anmeldelse. Anonymous poster hash: bc9af...969 Dette er feil. Det er kun regelverket for enslige forsørgere som er endretfra 1. Januar. Barnetrygdloven er ikke endret. Dvs at man fortsatt kan få utvidet barnetrygd i inntil 12 måneder men rett til stønad som enslig forsørger mister man fra måneden etter man er blitt samboer... Anonymous poster hash: da15e...902
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #8 Skrevet 1. mars 2016 Ikke meningen å kupp tråden men gjelder dette overgangsstønad også? Mister man den måneden etter? Anonymous poster hash: 92703...6ac
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #9 Skrevet 1. mars 2016 Ikke meningen å kupp tråden men gjelder dette overgangsstønad også? Mister man den måneden etter? Anonymous poster hash: 92703...6ac Det stemmer. Klippet fra nav: Du må ikke ha samboer. Anonymous poster hash: bc9af...969
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #10 Skrevet 1. mars 2016 Ikke meningen å kupp tråden men gjelder dette overgangsstønad også? Mister man den måneden etter? Anonymous poster hash: 92703...6ac Ja, dette gjelder overgangsstønad. Blir du samboer med noen må du melde fra umiddelbart og stønaden stopper opp fra måneden etter... Anonymous poster hash: da15e...902
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #11 Skrevet 1. mars 2016 Nye regler, du mister alle stønader som enslig fra den dagen du flytter sammen med en ny samboer. Du må si ifra selv ja, det står nederst på alle vedtak fra nav at du plikter å informere dem om det skjer forandringer i livet ditt som kan påvirke stønadene. Du som ikke har sagt fra og fremdeles får støtte du ikke har krav på, si ifra med en gang, du må betale tilbake. Siden det er gjort i god tro slipper du antagelig bot og anmeldelse. Anonymous poster hash: bc9af...969 Dette er feil. Det er kun regelverket for enslige forsørgere som er endretfra 1. Januar. Barnetrygdloven er ikke endret. Dvs at man fortsatt kan få utvidet barnetrygd i inntil 12 måneder men rett til stønad som enslig forsørger mister man fra måneden etter man er blitt samboer... Anonymous poster hash: da15e...902 Sorry, du har helt rett. Søsteren min fikk nettopp ny samboer og hun sa hun mistet all støtten fra måneden etter, jeg tok det som en selvfølge at det da gjaldt den ekstra barnetrygden også. Nå sjekket jeg det og ser at det ikke gjelder barnetrygden men bare de andre stønadene, det skulle jeg sjekket før jeg svarte.... En annen ting HI, husk på skatten. Sjekk om du mister særfradraget for enslige forsørgere fra måneden etter også, kjedelig å betale altfor lite skatt resten av året og få baksmell neste år. Mener søsteren min sa hun var inne og justerte skattetrekket sitt også. Anonymous poster hash: bc9af...969
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå