Gå til innhold

Lurer seriøst på om jeg skal ta på meg en ekstrajobb som barnevakt for å spe på inntekten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en profil på Barnevaktnett hvor man kan finne barnevakter i nærområdet sitt.

Har hatt kontakt med et par stykker og spurt hvor mye de tar i timen. Får da svar tilbake at de tar mellom 120-150 kr i timen.

For en lukrativ lønn. Jeg skjønner at de har ansvar for noe veldig dyrebart altså. Men å sitte hjemme hos noen en kveld mens barna sover og sitte og se på TV, spise godteri og tjene opp til 150 i timen som tenåring. Ja takk... Kan gjerne gjøre det et par kvelder i uken jeg altså.  

Er det virkelig så dyrt med barnevakt?

Helt seriøst. Om mannen og jeg har lyst til å gå på kino og ut og spise en kveld, blir denne kvelden plutselig ganske dyr...

Hvor mye betaler dere for barnevakt?

Anonymous poster hash: d20e2...4c6
Skrevet

Betaler ingenting. Tanter, onkler og besteforeldre står i kø. Vi bruker de for lite mener de.

Luksus.

Anonymous poster hash: 208de...179

Skrevet

Betaler ingenting. Tanter, onkler og besteforeldre står i kø. Vi bruker de for lite mener de.

Luksus.

Anonymous poster hash: 208de...179

Dere er HELDIGE!!!

Vi har ingen familie i nærheten.....

HI

Anonymous poster hash: d20e2...4c6

Skrevet

Vi bruker fetteren til guttene. Han får vanligvis 250 for en kveld. Hvis han overnatter fordi vi kommer sent hjem, får han gjerne mer.

Ellers bruker vi besteforeldre eller guttene overnatter hos tante. De får ingenting :)

Anonymous poster hash: 5ba40...532

Skrevet

Vi har aldri betalt for barnevakt, kun familie som passer. Hvordan vet man at man kan stole på en tilfeldig person fra en nettside? Har dere "intervju" og tilvenning først?

Skrevet

Jeg jobbet mye som barnevakt da jeg var tenåring, og kjenner ikke helt igjen jobb-beskrivelsen. Unger som nektet å legge seg, unger som sovnet men så våknet og bare ville turne i taklampa, unger som skrek etter mamma hele kvelden (og foreldre som ikke kunne nås på telefon), unger som spydde, unger som nektet å gjøre som jeg sa ("Du bestemmer ikke over meg!") ... Hørte med til sjeldenhetene at jeg kunne sitte i fred og ro og lese en bok!

Anonymous poster hash: fd158...ced
Skrevet

Jeg betaler bare 50 kr timen å hun er 26 år å er utdannet barn og ungdomsarbeider.

Det var hun selv som foreslo 50 kr timen så jeg er lykkelig! :)

Da har jeg faktisk råd til å ha barnevakt innimellom :)

Anonymous poster hash: 00c9d...d41

Skrevet

Vi har aldri betalt for barnevakt, kun familie som passer. Hvordan vet man at man kan stole på en tilfeldig person fra en nettside? Har dere "intervju" og tilvenning først?

Jeg har nettopp ansatt en barnevakt fra en sånn side å hadde selvsagt først "bli kjent samtale" for å se hvordan hun var med sønnen min,å for å se om jeg likte henne.

Vi hadde 6 timer med tilvenning fordelt på 3 dager før hun passet småen alene.

Ba hun komme 2 timer før jeg måtte gå sånn at sønnen min var helt trygg på henne før jeg gikk.

Småen la ontrent ikke merket til at jeg gikk selv om jeg selvsagt sa ifra før jeg gikk fra han.

Sønnen min syns det var stor stas med en voksen å leke med å snakker posetivt om kvelden med barbevakt :)

Skrevet

En vennine av meg har en barnevakt på 20 år å hun betaler 100 kr timen.

Har aldri hørt om noen her som tar 150 kr timen hvertfall,her er det vanlig å ta rundt 100 kr timen.

Skrevet

Vi betaler ca 100 kr timen til ei på 21 år og det er egentlig maks det vi har råd til, som regel får hun 500 for en lengre kveld og 300 for bare en snartur ut, kino og lignende. En kveld ute med meg og samboer det vi skal spise middag, kanskje ta et glass vin, transport osv blir raskt mellom 1000-2000 inkludert barnevakten, så det blir ikke veldig ofte :/ skulle ønske vi hadde familie her.

Anonymous poster hash: 2366d...202

Skrevet

Jeg pleier å ta rundt 100 kr i timen. Er utdannet, voksen og har egne barn. Passer aldri sovende barn som jeg ikke har lagt selv. Vil ikke at noen barn skal våkne til fremmede. Har passet opp til tre barn alene og vært barnevakt en hel langhelg tors-søn. Tok 1500 for helgen, det syns jeg er rett og rimelig.

Hvorfor skal jeg jobbe superbillig for andre?

Anonymous poster hash: aa25e...969

Skrevet

Her er satsen 100 kroner timen.

Jeg er så gammel at jeg har flere venner med barn mellom 16 og 19 år (videregåendeelever) og de tar alle 100 kr timen.

Anonymous poster hash: c993b...36f
Skrevet

Jeg pleier å ta rundt 100 kr i timen. Er utdannet, voksen og har egne barn. Passer aldri sovende barn som jeg ikke har lagt selv. Vil ikke at noen ba

rn skal våkne til fremmede. Har passet opp til tre barn alene og vært barnevakt en hel langhelg tors-søn. Tok 1500 for helgen, det syns jeg er rett og rimelig.

Hvorfor skal jeg jobbe superbillig for andre?Anonymous poster hash: aa25e...969

Kanskje så folk har råd til å bruke deg??

Skrevet

Vi betaler barnevakten vår 100 kr timen. To barn.

Anonymous poster hash: 22416...cef

Skrevet

Jeg pleier å ta rundt 100 kr i timen. Er utdannet, voksen og har egne barn. Passer aldri sovende barn som jeg ikke har lagt selv. Vil ikke at noen ba

rn skal våkne til fremmede. Har passet opp til tre barn alene og vært barnevakt en hel langhelg tors-søn. Tok 1500 for helgen, det syns jeg er rett og rimelig.

Kanskje så folk har råd til å bruke deg??

Så jeg skal være underbetalt for at andre skal få noen timer fri?

Skrevet

Kanskje så folk har råd til å bruke deg??Anonymous poster hash: 00c9d...d41

Så jeg skal være underbetalt for at andre skal få noen timer fri?Anonymous poster hash: aa25e...969

Jepp korrekt ;)

Skrevet

De gangene jeg selv har sittet barnevakt for fremmende så har jeg tatt 100 kr timen å ingen har faktisk sagt noe på prisen :)

Skulle jeg selv ha betalt 100 kr per time for barnevakt så hadde jeg hatt sjeldent barnevakt.

Nå betaler jeg som sagt 50 kr timen så da har jeg oftere barnevakt.

Hun passet han på lørdag å nå skal hun passe han på torsdag også :)

Veldig kjekt å kunne på voksenting etter leggetiden til småen,å med den timesprisen så er det jo faktisk mulig å ha en barnevakt.

Skrevet

100 kr timen er veldig bra betalt sammenlignet med en dagmamma som får noen hundrelapper pr dag. At en skoleelev kan sitte i fred i en annen sin stue å lese å få 100 kr pr time er luksus! Jeg har ikke mulighet til å betale 100 kr pr time til en barnevakt for å gå på jobb selv, da går jeg i null.

Anonymous poster hash: 872ac...381
Skrevet

Du får nok barnevakt billigere enn 100 kr timen men da er det ofte småunger på 16 år.

Jeg personlig føler meg mye tryggere på en som er 26 år.

Skrevet

Jeg pleier å ta rundt 100 kr i timen. Er utdannet, voksen og har egne barn. Passer aldri sovende barn som jeg ikke har lagt selv. Vil ikke at noen barn skal våkne til fremmede. Har passet opp til tre barn alene og vært barnevakt en hel langhelg tors-søn. Tok 1500 for helgen, det syns jeg er rett og rimelig.

Hvorfor skal jeg jobbe superbillig for andre?

1500 for en langhelg syns jeg var superbillig!

Anonymous poster hash: ef730...d74

Skrevet

Jeg jobbet mye som barnevakt da jeg var tenåring, og kjenner ikke helt igjen jobb-beskrivelsen. Unger som nektet å legge seg, unger som sovnet men så våknet og bare ville turne i taklampa, unger som skrek etter mamma hele kvelden (og foreldre som ikke kunne nås på telefon), unger som spydde, unger som nektet å gjøre som jeg sa ("Du bestemmer ikke over meg!") ... Hørte med til sjeldenhetene at jeg kunne sitte i fred og ro og lese en bok!

Anonymous poster hash: fd158...ced

Hehe... jeg har ikke vært betalt barnevakt,men synes ikke 150 kroner hørtes mye ut!

Anonymous poster hash: f3517...1a5

Skrevet

Jeg jobbet mye som barnevakt da jeg var tenåring, og kjenner ikke helt igjen jobb-beskrivelsen. Unger som nektet å legge seg, unger som sovnet men så våknet og bare ville turne i taklampa, unger som skrek etter mamma hele kvelden (og foreldre som ikke kunne nås på telefon), unger som spydde, unger som nektet å gjøre som jeg sa ("Du bestemmer ikke over meg!") ... Hørte med til sjeldenhetene at jeg kunne sitte i fred og ro og lese en bok!Anonymous poster hash: fd158...ced

Hehe... jeg har ikke vært betalt barnevakt,men synes ikke 150 kroner hørtes mye ut!Anonymous poster hash: f3517...1a5

Tuller du?

150,- netto. Kva blir brutto-lønna da? Regner ikkje med dei betaler skatt...

Skrevet

Jeg jobbet mye som barnevakt da jeg var tenåring, og kjenner ikke helt igjen jobb-beskrivelsen. Unger som nektet å legge seg, unger som sovnet men så våknet og bare ville turne i taklampa, unger som skrek etter mamma hele kvelden (og foreldre som ikke kunne nås på telefon), unger som spydde, unger som nektet å gjøre som jeg sa ("Du bestemmer ikke over meg!") ... Hørte med til sjeldenhetene at jeg kunne sitte i fred og ro og lese en bok!Anonymous poster hash: fd158...ced

Hehe... jeg har ikke vært betalt barnevakt,men synes ikke 150 kroner hørtes mye ut!Anonymous poster hash: f3517...1a5
Tuller du?

150,- netto. Kva blir brutto-lønna da? Regner ikkje med dei betaler skatt...

Ville vel Vært en årslønn på ca 260.000? Men i andre jobber ville de fått kveld- og helgetillegg.

Men barnevakter jobber neppe 37 5 timer i uken...

Anonymous poster hash: f3517...1a5

Skrevet

Jeg har sittet en del barnevakt.

Tar min. 200 kroner timen.

Mener at det er greit.

Anonymous poster hash: 5492e...120

Skrevet

Jeg har sittet en del barnevakt.

Tar min. 200 kroner timen.

Mener at det er greit.

Anonymous poster hash: 5492e...120

200 kr timen? Er du helt sprø?? Hvem har råd til å betale for det? 200 kr timen netto tilsvarer en timelønn på minst 260 kr brutto om man skal skatte av lønnen. Det er jo en helt hinsides lønn for å sitte barnevakt. det er over 100 kr mer en barnehageansatte har i timelønn.

Anonymous poster hash: 872ac...381

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...