Greeneyed Skrevet 1. mars 2016 #1 Del Skrevet 1. mars 2016 Kort versjon, to spm: 1) Kan man få "mensblødninger" selv om man er tidlig i graviditet? spm 2) Hvor lenge må jeg vente før jeg er helt sikker på at en eventuell graviditet vil vises på en graviditetstest? Er ikke noe vits i å bruke opp en test før jeg kan stole på resultatet Lenger versjon: Jeg antar det med jevne mellomrom kommer poster som dette både her og i andre forum, og vet at dere umulig kan vite hvordan tilstanden med akkurat min kropp er. Likevel spør jeg, og beklager for det, men jeg er så usikker på hvordan dette fungerer. Jeg hører så mye rart, og var selv helt sikker på at man mister mensen om man er gravid, uavhengig av om man går på p-piller eller ikke. Ei venninne sa imidlertid at hun vet om mange som har fortsatt å få blødninger og derfor ikke har skjønt at de var gravide før etter noen måneder(!). Jeg trodde at bortfallsblødningen man får når man går på p-piller ikke ville komme når man er gravid fordi kroppen da selv produserer de hormonene som gjør at man mister mensen. Men altså; forrige gang jeg skulle ha mensen, for et par uker siden nå, hadde jeg sterke menssmerter. Til tross for smertene, kom ikke mensen - før to-tre dager etter den normalt ville kommet (den pleier å komme dagen etter, eller senest to dager etter jeg har begynt på sukkerpillene). Det kom en ordentlig blødning, jeg brukte tamponger, men allerede dag nr. to med mens var den veldig svak, jeg brukte den minste tampongen, og én var mer enn nok for hele dagen:p Dag tre holdt det med truseinnlegg, og så var det ikke mer mens. Ingen av dagene kom det noe om natta. Jeg pleier å ha ordentlig mens i fire dager og være litt utrygg for blødninger den femte og sjette dagen, men nå var det tydelig over i god tid før jeg skulle begynne på nytt brett. Jeg har hatt mye vondt i magen i det siste, men det kan godt være luftsmerter også, for har vært ganske oppblåst. Har til tider vært ganske kvalm. Nå, som jeg de to siste nettene i tillegg har våknet med mensmurring og småvondt i korsryggen, har jeg blitt "redd" for å være gravid. Det vil si, jeg er ordentlig babysyk, og gleder meg veldig til å starte prøving. Men jeg skriver masteroppgave nå, og kommer på den måten svært uheldig ut økonomisk hvis vi får barn før jeg har fått meg en ordentlig jobb. Dessuten vil jeg jo være sikker på at samboeren min har lyst på barn med meg før det plutselig bare skjer også. Derfor er jeg litt delt i følelsene, og litt redd for å teste. Håper på riktige svar, blir så usikker av all mulig info fra google! På forhånd tusen takk. Hilsen usikker jente på 25. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144264092-p-piller-liten-mens-og-gravid-hvor-sent-er-en-test-sikker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #2 Del Skrevet 1. mars 2016 Tror ikke du trenger å "bekymre" deg for noen graviditet, men for å være sikker bør du jo ta en test, så en til en uke etter Anonymous poster hash: c5744...d89 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144264092-p-piller-liten-mens-og-gravid-hvor-sent-er-en-test-sikker/#findComment-147763131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Greeneyed Skrevet 1. mars 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 1. mars 2016 Takk for svar! Du har nok helt rett Er ikke så lenge til neste mens, så kan jo vente til det og se om ting har normalisert seg Var mest den følelsen i natt og i morges, tror jeg, som skremte meg litt. Men skjønner jo at de fleste må prøve noen mnd før de blir gravide, så at jeg, som har blitt ganske så god på å huske pillene, skulle bli gravid nå er usannsynlig. Håper på å komme tilbake til forumet her om et år eller to, da er jeg klar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144264092-p-piller-liten-mens-og-gravid-hvor-sent-er-en-test-sikker/#findComment-147763263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pobie Skrevet 1. mars 2016 #4 Del Skrevet 1. mars 2016 Jeg fikk mensen som vanlig da jeg ble gravid på p-pillen. Blødde litt mindre enn vanlig, men tenkte ikke tanken at jeg kunne være gravid engang før kvalmen begynte 2 uker senere. Men man kan teste negativt leeeeenge, selv om man er gravid, selv om det er uvanlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144264092-p-piller-liten-mens-og-gravid-hvor-sent-er-en-test-sikker/#findComment-147763267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå