Gå til innhold

Trenger litt hjelp, gravid eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger å høre om noen andre har opplevd det samme eller om noen har noen ideer på hva dette kan være. Jeg og kjæresten min har prøvd noen måneder å bli gravid. Denne måneden dukket ikke mensen opp da den skulle, og jeg har alltid hatt regelmessig mens. Jeg tok en test tre dager etterpå som var negativ. Men etter dette har jeg vært så sår i brystene mine og hatt så vont at jeg nesten vil gråte! (er dette vanlig?) og de virker større og jeg har fått små strekkmerker på dem. Noe som aldri har skjedd før. Pluss jeg løper stadig på do for å tisse og blir fort sulten og sliten. Men akkurat en uke etter forventet mens fikk jeg en blødning. Den startet med brunt blod og gikk etter det over i friskt blod, blør litt mindre enn vanlig mens og har nå blødd i to døgn. Er dette festeblødning? Eller mens? SA?? Blir takknemlige for ALLE svar. :)

Anonymous poster hash: 9088e...3a3

Fortsetter under...

Ja det kan det sikkert også være. Men så merkelig at jeg ALDRI har hatt forsinket mens før, også skjer det akkurat nå etter vi har begynt å prøve.. Og at brystene mine er så såre at jeg såvidt klarer å løfte hånda av og til. Har også lest så mye om folk som ikke har fått positiv test for flere uker etter, eller at de blør mye når de er gravid! Men tusen takk for svar :)

Viss du har gått på p-piller, så vil du oppleve forandringer i mensen! Nå får du mensen igjen og ikke bare bortfallsblødninger. 

Nå sier du ikke noe om du har gått på ppiller eller annen prevensjon, men om du har gjort det, er ikke det du opplever unormalt, klumper i mensen er heller ikke unormalt, behøver ikke være SA.

Jeg har selv hatt 4 SA og du trenger ikke dra til legen om det skulle være det, men stopper du ikke å blø etter ei uke, eller det begynner å lukte vondt ville jeg kontaktet legen:)

Lykke til med prøvingen:)

Anonymous poster hash: 29b86...377

Det er nok bare en sen mens. Man kan fremprovosere mange symptomer når man er prøver. Jeg snakker av erfaring, haha :P og at puppene er ømme er nok bare hormoner, selv om det ikke nødvendigvis er vanlig for deg å få det.  

Anonymous poster hash: 8b42e...748

Annonse

Tusen takk for svar begge to!! Sluttet på p-piller for nesten et år siden så er vel ikke derfor? :) greit da slipper jeg unødvendig legebesøk, men får bare vente å se da og eventuelt bare fortsette prøvingen! Men et spørsmål til, siden jeg hadde sen mensen , eg eggløsningen en annen dato nå da? 14 dager etter første blødningdag? Elle skal jeg ta fra da jeg pleier å ha mensen. Og enn hvis det var en tidlig SA. Kan vi fortsette prøving rett etter en SA eller er det lurt å vente? :)

Du har nok ikke hatt en SA visst du ikke har hatt positiv test. Det er helt normalt at man får symptomer og utsatt mens når man er prøver, selv om man aldri har opplevd det før. Det tror jeg de fleste prøvere kjenner seg igjen i. Psyken blir helt skrullete, å man kan forskyve mensen med uker om man bare er desperat nok. Eggløsningen kommer 14 dager etter mensen. Har du tatt El tester? Halvparten av kvinnene har ikke El på dag 14, så lurt å sjekke litt. Jeg feks har El på dag 12.dere kan bare prøve på nytt med en gang.

Anonymous poster hash: b996e...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...