Gå til innhold

15- åringen vil ha piercing i navlen.. Ja eller nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ikke? :) Mitt arr etter piercingen i navlen er synlig, men ikke noe mer enn det. Arr må man regne med når man lager hull, det er jo noe hun og alle andre med piercinger må leve med :)

Skrevet

Eneste piercingen jeg tillater er hull i ørene, skal det pierces andre steder på kroppen får de vente til de er myndige. Innen da håper jeg de har vokst fra ønsket :P

Anonymous poster hash: bdad5...1ff

Skrevet

Jeg maste om piercing i mange år, og fikk aldri lov. Endte med å pierce brystvorta når jeg var 16, litt spontant og fordi det var et sted foreldrene mine ikke ville se det. Kjempeteit, og det ville ikke gro skikkelig så jeg måtte ta den ut. Fikk lov å ta i navlen et år senere, og hadde den helt til jeg ble gravid. Var superfornøyd med den, følte meg fin med den og har aldri angret. Vurderer faktisk å ta den i til sommeren, men føler kanskje jeg er for gammel og at det ser teit ut at en småbarnsmor går med piercing i navlen. Jeg ville sagt ja, med forutsetning om at hun leser seg godt opp på det, steller den skikkelig og betaler det selv.

Anonymous poster hash: 1e8f0...def

Skrevet

Jeg har hull i navlen. Etter graviditeten ser jeg ikke ut.

Anonymous poster hash: 84121...fec

Min tanke er at den gjengse 18- åringen er like lite rustet til å ta inn over seg potensielle konsekvenser for piercingen ved en fremtidig graviditet som det en 16- åring er...

Hadde jeg hatt et ønske om å forhindre en piercing, så hadde jeg gått for helt andre argumenter som føltes mer relevante for tenåringen.

Skrevet

Hjelp henne ihvertfall å finne et bra studio som er profesjonelt og nøye med hygiene :)

Skrevet

Har ikke et eneste strekkmerke på magen, bortsett fra inni tatoveringen min jeg har der (og den er såpass liten og plassert slik at det er umulig at det hadde skjedd hvis det ikke er tatoveringen som er årsak.) Hadde også piercing i navle, tok den ut da jeg ble gravid,- men ut fra hullet strekker det seg også noen strekkmerker.....

Har man tatoveringen i under hele graviditet,- kan man risikere at huden sprekker.. Avhengig av hvordan navlen er og dermed også piercing plassert.

Anonymous poster hash: 8d0e3...c7f
Skrevet

Synes det er ganske harmløst så ja. Men hun hadde måttet betale selv da.

Anonymous poster hash: f9107...0cf

Skrevet

Æsj! Navelen er den mest grisete plassen på kroppen. Svette, lo og bakteriar i skjønn forening. Treng ikkje akkurat framandlegemer der..

Skrevet

Min datter ønsker seg piercing, jeg har sagt at hun kan ta det når hun er gammel nok.

Anonymous poster hash: c529b...ddc

Skrevet

Jeg sier ja. :)

Men husk at om du først har tatt en piercing et sted på kroppen, så er det en stor tendens at man vil ha flere etter hvert. ;) Så lag en skikkelig avtale med jenta di før dere evt følger henne på et studio for å ta hull.

Anonymous poster hash: 99023...ff2
Skrevet

Jeg sier ja. :)

Men husk at om du først har tatt en piercing et sted på kroppen, så er det en stor tendens at man vil ha flere etter hvert. ;) Så lag en skikkelig avtale med jenta di før dere evt følger henne på et studio for å ta hull.

Anonymous poster hash: 99023...ff2

Hvor har du den informasjonen fra?

Anonymous poster hash: f9107...0cf

Skrevet

Æsj! Navelen er den mest grisete plassen på kroppen. Svette, lo og bakteriar i skjønn forening. Treng ikkje akkurat framandlegemer der..

Aldri hatt navlelo etter at jeg fikk piercing i den.

Anonymous poster hash: b155c...e7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...