Gå til innhold

Forskjell på de økologiske melsortene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom en gård som selger økologiske produkter for å kjøpe mel i større kvanta. Der hadde de blant annet 10 kg sekker med mel. Men jeg ble overasket at en 10kg sekk var endel dyrere pr kg mel en en 1kg pose på butikken. 10 kg sekken kostet 27 kr per kg mens 1kg posen koster 20 kr per kg. (begge økologisk)

Det var klart to ulike leverandører, men er det egentlig noe forskjell på kvaliteten?

Anonymous poster hash: 041ec...107

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mel i butikken kommer fra større produksjonslokaler, i selskap der produksjonskostnadene er lavere enn på en enkeltgård. Om jeg forstod riktig at gården har eget mel? Stor forskjell på industriproduksjon og produksjon i et mindre selskap. 

Anonymous poster hash: c125f...8d6
Skrevet

Mel i butikken kommer fra større produksjonslokaler, i selskap der produksjonskostnadene er lavere enn på en enkeltgård. Om jeg forstod riktig at gården har eget mel? Stor forskjell på industriproduksjon og produksjon i et mindre selskap.

Gården har eget mel ja. Så da er det kanskje ikke noe annet forskjell en at jeg støtter opp under gården ved å handle der?

Skrevet

Gården har eget mel ja. Så da er det kanskje ikke noe annet forskjell en at jeg støtter opp under gården ved å handle der?

Mest sannsynlig ikke. Men jeg heier på kortreist mat, og det er flott at gårder landet over har eget utsalg! =) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...