Gå til innhold

IKM Uke 12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lettere å se på bilde nummer to, ja. Krysser fingrene for at den gradvis blir sterkere!

Jeg har i teorien IKM i morgen, men med ustabile sykluser er det ikke så lett å vite... Komnmer til å vente lenge før jeg tester, er så trist med blendahvite tester... Da er det bedre at tanta kommer.

Annonse

Den streken der var ikke vanskelig å se.

Jeg begynte å blø litt i går kveld, har stoppet igjen men går utifra at tanta kommer skikkelig i løpet av dagen. Lurer på når jeg skal lære å ikke teste tidlig, dette har jo skjedd så mange ganger før....

Er så skuffa, Nå blir det sjekk hos privat. Følte jeg ikkje vart teken på alvor. Møtte legen og det første han sa at jeg veit kvifor du ikkje får barn så lett. Alderen det hengte han seg opp i heile tiden under samtalen.  Følte han barre dreit i kva jeg sa og fikk ikkje utføre samtalen og braut av der og da. Ikkje snakk om blodprøver eller GU og kun innvendig UL i 3 minutt. Medisin var ikkje hjelp, korleis veit han kor mangen egg der er i eggstokkane uten blodprøve ?

Jeg var der i 10 min totalt og følte detta var barre vas.

Er så skuffa, Nå blir det sjekk hos privat. Følte jeg ikkje vart teken på alvor. Møtte legen og det første han sa at jeg veit kvifor du ikkje får barn så lett. Alderen det hengte han seg opp i heile tiden under samtalen.  Følte han barre dreit i kva jeg sa og fikk ikkje utføre samtalen og braut av der og da. Ikkje snakk om blodprøver eller GU og kun innvendig UL i 3 minutt. Medisin var ikkje hjelp, korleis veit han kor mangen egg der er i eggstokkane uten blodprøve ?

Jeg var der i 10 min totalt og følte detta var barre vas.

For å si det enkelt...... Jeg har sluttet å gå offentlig. Jeg avlyser timene jeg får på sykehuset (oppfølgingstimer i forbindelse med PCO). Og jeg er ikke 25 engang. :P Jeg driter en lang f*** i om jeg må betale x antall titalls tusen hos privat gynekolog, for der får man ivertfall hjelp. :-)

Annonse

Så kjipt, etter at du har ventet så lenge! Ja, gå privat, absolutt. Det er vel sannsynlig at alderen din er problemet, men han kunne jo i det minste tatt deg alvorlig, lyttet, tatt blodprøver og informert deg om evt valgmuligheter.

Alderen har jeg vist heile tiden men det var ikkje snakk om og hjelpe. Alder og det var det. Var ikkje snakk om blodprøver og sjekke tilstanden med egg og medisin var ikkje diskusjon. Virker som du er så gammel og da sier vi alderen er problemet. Har lest om andre som er rundt min alder og får hjelp til blodfortynnende, medisin mot slimhinne problemer og etc.  

Vart så forbanna ta heile drit fyren.

For å si det enkelt...... Jeg har sluttet å gå offentlig. Jeg avlyser timene jeg får på sykehuset (oppfølgingstimer i forbindelse med PCO). Og jeg er ikke 25 engang. :P Jeg driter en lang f*** i om jeg må betale x antall titalls tusen hos privat gynekolog, for der får man ivertfall hjelp. :-)

Tenkte og ringe ein privat avdeling og hør korleis dei vil gjør med meg når jeg bestiller time. Kva slags undersøkelser jeg får.

Vart så F... F.... over holdningen til den fyren.  Fikk barre 3 min ul totalt 10 min inne. Få problemet ut, følte det slik.

Det tok ikke mer enn tre minutter da jeg tok UL heller - det er ikke så forferdelig mye å se når man ikke er gravid. Hvis eggstokker og slimhinner ser OK ut er det ikke så mye mer. MEN uansett skal man jo ikke føle seg overkjørt og kastet ut av kontoret. Finnes det noen private IVF-klinikker i Bergen? Jeg ville gått til en av dem, ikke fordi du behøver å gå IVF-veien selv, men fordi de sikkert har mer erfaring med kvinner 40+ som ønsker å bli gravide enn de fleste andre private gynekologer.

Sa han noe om den svake positive testen din fra i dag tidlig? Eller rakk du ikke nevne det?

Det tok ikke mer enn tre minutter da jeg tok UL heller - det er ikke så forferdelig mye å se når man ikke er gravid. Hvis eggstokker og slimhinner ser OK ut er det ikke så mye mer. MEN uansett skal man jo ikke føle seg overkjørt og kastet ut av kontoret. Finnes det noen private IVF-klinikker i Bergen? Jeg ville gått til en av dem, ikke fordi du behøver å gå IVF-veien selv, men fordi de sikkert har mer erfaring med kvinner 40+ som ønsker å bli gravide enn de fleste andre private gynekologer.

Sa han noe om den svake positive testen din fra i dag tidlig? Eller rakk du ikke nevne det?

Eg sa det til han og at jeg har den nesten kvar mnd. Det klarte han ikkje og svare på.

Eggstokker så ok ut men slimhinner eller syster på eggstokker var ikkje snakk om.

Eg sa det til han og at jeg har den nesten kvar mnd. Det klarte han ikkje og svare på.

Eggstokker så ok ut men slimhinner eller syster på eggstokker var ikkje snakk om.

Bare nevner det i tilfelle du ikke vet om det. Du har krav på en "second opinion" fra en annen lege dersom du ønsker det. :-) går ivertfall an å håpe på at du treffer på en annen lege som behandler deg bedre. Vet selv hvor kjipt det er å gå ut av det kontoret rasende fordi de ikke ønsker å hjelpe.

Knallpositiv billigtest og CB digital Gravid 2-3?! Og gynekologen som sa at jeg ikke hadde hatt eggløsning denne mnd!!

Gratulerer så mye! :)

Leger kan ta feil vet du. Når har du termin? Kan du være lengre på vei enn du tror?

Anonymous poster hash: a06c7...f84

Gratulerer så mye! :)

Leger kan ta feil vet du. Når har du termin? Kan du være lengre på vei enn du tror?

Anonymous poster hash: a06c7...f84

Tusen takk!! Har aldri før vært SÅ innstilt på at en graviditetstest skulle bli negativ! :P Når GU på UL sa at jeg ikke hadde hatt eggløsning.. :)

Nei, er ganske sikker på at jeg ikke er lengre tid på veg. 4+0 i dag. Vil ikke det si at gravid 2-3 på CB er mye?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...