Gå til innhold

Er det noen som reagerer på kaffe?? Går det an?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et eller annet i kroppen og jeg føler det er noe jeg reagerer på. Jeg har prøvd meg frem og prøvd å ikke spise gluten, karbohydrater og laktose, men den tunge og rare formen er der fremdeles..Det eneste jeg egentlig ikke har tenkt på er kaffe, så jeg lurer på om det kan være det? Eller er det usannsynlig?

Jeg skal fra i morgen av ikke drikke kaffe og se om det har noe å si. Jeg bare lurte på om folk kan bli trøtt og uvel av kaffe :P

Anonymous poster hash: ccbe2...a69

Fortsetter under...

Skrevet

"Et eller annet i kroppen"...?? Og du har kuttet ut masse greier på egenhånd uten at du vet om det er noe? Hmm..... høres ut som ei som ønsker seg allergier og sykdommer spør du meg...

Anonymous poster hash: 02b97...50b
Skrevet

Det er vel mer sannsynlig at du har noe mangler, feks magnesium, jern, sink.. Det er noen som må ligge høyt på blodprøver for å føle seg bra. Men det blir jo bare tipping fra min side og umulig å si.. Men matintoleranse/-allergi er ofte såpass tydelige reaksjoner at det ikke er tvil.

Anonymous poster hash: c67e0...13f

Skrevet

"Et eller annet i kroppen"...?? Og du har kuttet ut masse greier på egenhånd uten at du vet om det er noe? Hmm..... høres ut som ei som ønsker seg allergier og sykdommer spør du meg...

Anonymous poster hash: 02b97...50b

Ønsker meg allergier og sykdommer? Jaha..

Jeg har ulcerøs kolitt(noe jeg kanskje skulle nevnt), og det er et eller annet som gjør meg slik som jeg er nå. Jeg sier jeg har prøvd å kutte ut div, er det rart?

Skrevet

Det er vel mer sannsynlig at du har noe mangler, feks magnesium, jern, sink.. Det er noen som må ligge høyt på blodprøver for å føle seg bra. Men det blir jo bare tipping fra min side og umulig å si.. Men matintoleranse/-allergi er ofte såpass tydelige reaksjoner at det ikke er tvil.

Anonymous poster hash: c67e0...13f

Jeg får B12, jern er bra og jeg har begynt å ta multivitamin og Omega 3. Jeg håper det hjelper..Begynner å bli desperat, jeg er så sliten av å være sliten..:P

Skrevet

Det har overhodet ikke slått deg å gå til legen og ta allergiprøver og blodprøver? Du synes det er mest fornuftig å kutte ut ditt og datt du trenger i kostholdet ditt for å sjekke selv?

Anonymous poster hash: c9034...07f

Annonse

Skrevet

Det har overhodet ikke slått deg å gå til legen og ta allergiprøver og blodprøver? Du synes det er mest fornuftig å kutte ut ditt og datt du trenger i kostholdet ditt for å sjekke selv?

Utgangspunktet mitt i denne tråden var kaffe, var detvanskelig å lese seg til?

Jeg haddeingen planer om å utbrodere sånn utenom, men jo jeg har tatt prøver, jeg har en diagnose i bunn, nå lurte jeg på om det går an å reagere på kaffe.

Skrevet

Utgangspunktet mitt i denne tråden var kaffe, var detvanskelig å lese seg til?

Jeg haddeingen planer om å utbrodere sånn utenom, men jo jeg har tatt prøver, jeg har en diagnose i bunn, nå lurte jeg på om det går an å reagere på kaffe.

Men mener du at du skal få erfaring på om kaffe kan gi en rar følelse uten å utdype noe mer?

Anonymous poster hash: ccd45...50e

Skrevet

Jeg reagerer på kaffe. Jeg får enormt hjertebank, hender og bein skjelver ukontrollert, blir helt rød i ansiktet og får diaré omtrent 5 minutter (bokstavelig talt). Blir ikke slik av andre koffein produkter som te, cola, battery etc. Etter en økt med det ovenfor sover jeg i 12 timer, helt utmattet.

Anonymous poster hash: 8fa4e...004

Skrevet

Venninnen min reagerer på kaffe med oppblåst mage, vondt i magen og noen ganger diare.

Anonymous poster hash: 60ae9...a1d

Skrevet

Man kan få plager hvis man vanligvis drikker mye kaffe og kutter det helt ut sånn plutselig. Kvalme og hodepine er ikke uvanlig.Så det kan skje at du føler verre ubehag, Nå vet jeg ikke symptomene dine, så spørsmålet ditt er ikke så lett å svare på.

Skrevet

Jeg har ekstrasystoler på hjertet og kan ikke drikke kaffe, da blir hjertet helt koko og slår ekstraslag konstant. Får også økt puls og føler meg uvel.

Anonymous poster hash: 8cb7d...871
Skrevet

Jeg får ustabilt blodsukker fordi kroppen min oppfatter koffein som stress. Blir trøtt og sliten av det, og om jeg ikke har spist godt med mat før jeg drikker kaffe så blir jeg også veldig skjelven, kan også få noen ekstraslag på hjertet.

Og så er det jo en del syre i kaffe, og det kan tappe kroppen for basiske mineraler.

Anonymous poster hash: 7b86c...061

Annonse

Skrevet

Jeg drikker vanligvis ikke kaffe, liker ikke svart kaffe.

Drikker en sjelden gang espresso med melk. Hver gang får jeg hodepine, blir skjelven, mister lett ting ut av hendene, føler meg ør og svimmel. Dette varer 2-3 timer, resten av dagen er jeg tung og trett.

Så min teori er at man kan reagere på kaffe!

Aner ikke om det finnes noen "kaffe-allergi", men jeg ser i hvert fall at det ikke er bra for min kropp.

(Ei venninne mener at dette bare er tull, hun får nemlig vondt i hodet når hun ikke drikker kaffe😉)

Anonymous poster hash: d40a8...6f0

Skrevet

Jeg drikker vanligvis ikke kaffe, liker ikke svart kaffe.

Drikker en sjelden gang espresso med melk. Hver gang får jeg hodepine, blir skjelven, mister lett ting ut av hendene, føler meg ør og svimmel. Dette varer 2-3 timer, resten av dagen er jeg tung og trett.

Så min teori er at man kan reagere på kaffe!

Aner ikke om det finnes noen "kaffe-allergi", men jeg ser i hvert fall at det ikke er bra for min kropp.

(Ei venninne mener at dette bare er tull, hun får nemlig vondt i hodet når hun ikke drikker kaffe)

Anonymous poster hash: d40a8...6f0

Du reagerer på kaffe. Din venninne er avhengig og får abstinenser når hun ikke drikker kaffe... ;)

Skrevet

Jeg tåler ikke kaffe. Om jeg drikker det blir jeg veldig uvel , får hodepine og blir svimmel. Det er ikke koffeinen jeg reagerer på men noe annet i kaffen for jeg kan fint drikke cola og redbull.

Skrevet

Hi her!

Takk for svar :)

Jeg klarer ikke helt å forklare det, men jeg blir tung i kroppen og i hodet. Jeg mister all energi og blir egentlig trøtt, sur og tverr, og veldig tiltaksløs. Jeg drikker vanligvis to kopper på morgenen, og en på ettermiddagen, og i dag gikk det opp for meg at jeg følte meg slik en stund etter koppen på ettermiddagen :P

Det er mulig det er noe annet som gjør meg slik, mtp UC, men nå har jeg prøvd ut det meste, utenom kaffe :)

Skrevet

Hi her!

Takk for svar :)

Jeg klarer ikke helt å forklare det, men jeg blir tung i kroppen og i hodet. Jeg mister all energi og blir egentlig trøtt, sur og tverr, og veldig tiltaksløs. Jeg drikker vanligvis to kopper på morgenen, og en på ettermiddagen, og i dag gikk det opp for meg at jeg følte meg slik en stund etter koppen på ettermiddagen :P

Det er mulig det er noe annet som gjør meg slik, mtp UC, men nå har jeg prøvd ut det meste, utenom kaffe :)

Kan også være at du ikke har holdt blodsukkeret ditt stabilt nok gjennom dagen, da blir kroppen veldig sliten jo lengre ut på dagen det kommer. Kan være verdt å vurdere om det ikke endrer seg med å kutte kaffen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...