Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 Jeg fjernet en føflekk nederst på ryggen på onsdag. Den så i utgangspunktet bra ut, men legen synes han så litt rar/skummel ut i dermaskopet. Jeg har klødd litt i den. Nå tror jeg at jeg får beskjed om at den er ondartet. Klarer ikke tenke på noe annet, og bare gråter:((( Anonymous poster hash: a57a9...79a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Slapp av. De sender inn mye. Og de sier alltid, denne sender vi inn fordi den ser rar ut, jeg er usikker eller for sikkerhets skyld. Jeg har hørt, denne likte jeg ikke utseendet på tre ganger, ingen har vært farlige. Det er vanlig måte å uttrykke seg på. Bra du har fjernet den da. Pust med magen. Anonymous poster hash: b3b0a...c92
SuperFries Skrevet 27. februar 2016 #3 Skrevet 27. februar 2016 Jeg har ca 5000 føflekker på kroppen, og har fram til nå sendt inn 10 stykker som ser rare ut. Alle var fine. Det er stor, større og størst sannsynlighet for at din også er fin.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 HI her. Legen sa det var noen " blodårer" i den. Hun ønsket hurtig svar på den. Jeg skal prøve å lytte til svarerne deres. <3 Anonymous poster hash: a57a9...79a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #5 Skrevet 27. februar 2016 Min dreiv og utviklet seg og hadde fått stygge celler i seg. Men fjernet en bit rundt, så fikk beskjed om at den var ren i ytterkantene Så det går nok bra. Lykke til Anonymous poster hash: b5c15...896
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #6 Skrevet 27. februar 2016 Sjekket de deg da for mulig spredning?Var du nervøs før prøvesvaret? Sa legen noe i forkant om at føflekken ikke så bra ut? Anonymous poster hash: a57a9...79a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #7 Skrevet 27. februar 2016 Jeg har fjerne føflekker som legen ba meg fjerne fordi de så skumle ut. De var alle fine. En jeg kjenner min fjernet en føflekk som pensjonist fordi de vokste raskt. Det var kreftceller i den så de tok bort et lite område rundt for å være sikker. Det er over 10 år siden nå og han har ikke hatt en eneste skummel flekk etter dette (altså ingen spredning). Anonymous poster hash: 4fb7a...088
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #8 Skrevet 27. februar 2016 Så lenge ytterkantene var rene så var det ingen fare for spredning. Den hadde skiftet farge til svart på kort tid Har bare fått beskjed om å komme igjen hvis andre forandrer seg. Har masse føflekker, så mye å se over Anonymous poster hash: b5c15...896
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #9 Skrevet 27. februar 2016 Hvor stor var føflekken din, HI? Var den flat og ujevn i kantene? Jeg har og fjernet en del føflekker, men de har alle vist seg å være godartede Anonymous poster hash: 367c4...3e6
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #10 Skrevet 27. februar 2016 De sender alltid inn alle føflekker som fjernes, for sikkerhets skyld. For det første: det kan godt tenkes den er helt fin. For det andre: OM den er ondartet er det kjempebra at de finner det ut, og store sjanser for at det går bra! De gangene de går dårlig med folk som har føflekkreft er ofte når de aldri klarer å lokalisere føflekken der kreften startet før etter at det har spredd seg. Pust med magen, de fleste bekymringer er forgjeves. Klem Anonymous poster hash: 40ea8...350
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #11 Skrevet 27. februar 2016 Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Det varmer! Føflekken var ikke flat. Den var normal i fargen tror jeg. Ganske lys, og stod opp fra huden. Men denne hadde noen merkelige blodårer/ ganger i seg sa hudlegen. Hudlegen er svært dyktig og tar pasienten veldig på alvor. Jeg kom egentlig for noe helt annet, derfor ble hele opplevelsen så voldsom. Den ble jo " haste fjernet". Anonymous poster hash: a57a9...79a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #12 Skrevet 27. februar 2016 Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Det varmer! Føflekken var ikke flat. Den var normal i fargen tror jeg. Ganske lys, og stod opp fra huden. Men denne hadde noen merkelige blodårer/ ganger i seg sa hudlegen. Hudlegen er svært dyktig og tar pasienten veldig på alvor. Jeg kom egentlig for noe helt annet, derfor ble hele opplevelsen så voldsom. Den ble jo " haste fjernet". Anonymous poster hash: a57a9...79a Jeg har fjernet to som var mistenkelige, ene klødde også. Begge var helt fine. Har en annen pigmentflekklignende sak som det vokser blodårer inn i, den har de ikke en gang vurdert å fjerne. To venninner har hatt mer mistenkelige føflekker med blodåreinnvekst i, begge har fått dem fjernet, begge var helt fine. Hudleger tar noen ganger slike flekker mer alvorlig enn allmennleger, de har jo ofte sett følgene av flekker som ikke er fjernet tidlig nok, så det jeg har hørt av hudleger er at de heller fjerner mange unødvendig enn en for lite. Så tørk tårene og ha troen på at den er helt fin Anonymous poster hash: 00eba...f3c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #13 Skrevet 28. februar 2016 Tusen takk<3 Takk for at dere deler erfaringer. Flere? Anonymous poster hash: a57a9...79a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå