Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 Han er bare 16,5 uker så forventer absolutt ikke at han skal være 100% husren men han har ikke antydning til å si ifra hvis han må på do. Kan til og meg være ute i hagen eller på tur i evigheter og så stå ved døra og tydelig vise at han vil inn, for deretter tisse eller bæsje etter noen minutter. Vi har hatt dager uten uhell. Så har vi dager som er helt håpløse. Vi tar han med ut regelmessig, og alltid etter soving, lek og mat. Men så kan han finne på å tisse ute og vente med å bæsje inne, eller omvendt. Vi kjefter ikke hvis han tisser inne og gir masse positiv tilbakemelding, sammen med en godis, når han tisser og bæsjer ute. Skjønner at noen er vanskeligere enn andre for ingen av mine tisper tidligere har bært så "treg". Dette er dog en liten terriergutt. Noen tips? Anonymous poster hash: 468e1...ba9
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Når dere er ute så gå ut bare en mann med valpen, ikke gi den noe lek og gøy før den har gjort fra seg. Er det gøy og lek ute så glemmer den at den må gjøre det. I tillegg til å ta den ut etter søvn, mat og en lekestund er det ikke mye å gjøre. Rose masse når den gjør fra seg ute og si nei og bære ut hvis den gjør fra seg inne. Min siste hund hadde (og har fortsatt) veldig svake signaler på at den må ut. Han hadde masse tisseuhell til den var fire måneder, og så over natta virket det som han skjønte det. Det var samme dag som han turte gå ned trappa selv også. Noen er bare litt tregere enn andre. Anonymous poster hash: a8959...bb6
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #3 Skrevet 27. februar 2016 I tillegg til ut hver gang de sover, leker og spiser (som du gjør), må du ut hver gang de har tisset/bæsjet inne. Masse ros og belønning når de gjør det ute Vi hadde en valp som var litt treg, vi la avispapir i gangen, han skjønte etterhvert at han skulle gjøre det der. Etterhvert fjernet vi mer og mer avis, og til slutt lå det bare en foran døren. Da han hadde skjønt at det var ok å tisse her, tok vi også denne bort, og han ble stående å pipe i gangen og ville ut Det er vanlig at det tar litt tid Som en hundetrener vi gikk til sa "ikke lett for en "ulv" å forstå at vi mennesker har bygd gulv og lagt tepper i skogen Anonymous poster hash: 9ba7f...ad8
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 I tillegg til ut hver gang de sover, leker og spiser (som du gjør), må du ut hver gang de har tisset/bæsjet inne. Masse ros og belønning når de gjør det ute Vi hadde en valp som var litt treg, vi la avispapir i gangen, han skjønte etterhvert at han skulle gjøre det der. Etterhvert fjernet vi mer og mer avis, og til slutt lå det bare en foran døren. Da han hadde skjønt at det var ok å tisse her, tok vi også denne bort, og han ble stående å pipe i gangen og ville ut Det er vanlig at det tar litt tid Som en hundetrener vi gikk til sa "ikke lett for en "ulv" å forstå at vi mennesker har bygd gulv og lagt tepper i skogen Anonymous poster hash: 9ba7f...ad8 Godt sagt 😃 Skal bli flinkere til å ta han med ut hvis han han har uhell inne. Gjør det noenganger men jeg er ikke konsekvent på det da jeg begynner å vaske isteden. HI Anonymous poster hash: 468e1...ba9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå