Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 Jeg skal stikke Marthejakken og vil handle dropsgarn Anonymous poster hash: 9fed7...22f
Superdolly Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Du må finne et garn som har samme strikkefasthet. Det er også viktig at du ser på løpelengden pr nøste, sånn at hvis det alternative garnet du velger har færre meter garn pr nøste må du kjøpe flere nøster. Du kan også velge et garn med annen strikkefasthet, men da må du regne om oppskriften ifht til masketall. Det er ikke umulig, men krever litt mer.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #3 Skrevet 27. februar 2016 Du må finne et garn som har samme strikkefasthet. Det er også viktig at du ser på løpelengden pr nøste, sånn at hvis det alternative garnet du velger har færre meter garn pr nøste må du kjøpe flere nøster. Du kan også velge et garn med annen strikkefasthet, men da må du regne om oppskriften ifht til masketall. Det er ikke umulig, men krever litt mer. Off :/ Det skal strikkes vekselsvkis med et annet garn, så jeg har ikke full handlefrihet. Jeg har ikke sett det faktsike garnet, kun bilder på nett. http://www.sandnesgarn.no/skappelgarn-myk Anonymous poster hash: 9fed7...22f
Superdolly Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 Jeg kikket kjapt inne på garnstudio nå, og det ser ut som om du ganske greit kan bruke Andes eller Cloud. Disse har en strikkefasthet på 10*14, som Myk også har. Men jeg har ikke sett noen av disse garntypene i virkeligheten, så det er mulig de føles annerledes ut enn Myk. Pass også på å sjekke løpelengden pr nøste. Myk har 110 meter, det er mye for et såpass tykt garn.100 g Andes er ca 96 meter. Så regn det ut slik at du kjøper nok garn, ellers risikerer du å måtte kjøpe til mer og da er det ikke sikkert at du får samme innfarging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå