Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 Tror dere det kunne vært noe? Altså gavekort fra kjøreskole på trafikalt grunnkurs, sånn pakke som inkluderer "alt" + noen kjøretimer. Ville dere gitt dette eller penger? Anonymous poster hash: 67ec9...8d3
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Nei, det er for tidlig. Det kan jo ikke brukes før om tidligst ett år (man er vel 14-15 når man konfirmeres?). Og gavekort er vel bare gyldige ett år uansett, hvis ikke du tenkte å lage selv da. Anonymous poster hash: 4b97e...5e3
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #3 Skrevet 27. februar 2016 Nei, det er for tidlig. Det kan jo ikke brukes før om tidligst ett år (man er vel 14-15 når man konfirmeres?). Og gavekort er vel bare gyldige ett år uansett, hvis ikke du tenkte å lage selv da. Anonymous poster hash: 4b97e...5e3 Trafikalt grunnkurs kan man da fra fylt 15. Han blir 15 et par mnd før konfirmasjonen. Vil ikke lage et eget gavekort på dette. Det blir så "enkelt". Anonymous poster hash: 67ec9...8d3
LeTwinsA Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 Synes det er en god ide jeg, og hadde blitt veldig takknemlig om noen hadde gitt dette til mine barn!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #5 Skrevet 27. februar 2016 Flere? Anonymous poster hash: 67ec9...8d3
Mamma_til_2 Skrevet 27. februar 2016 #6 Skrevet 27. februar 2016 Du kan jo sette inn penger øremerket førerkort så slipper du/ han og tenke på tiden☺
Superdolly Skrevet 27. februar 2016 #7 Skrevet 27. februar 2016 Her hvor jeg bor får elevene ta trafikalt grunnkurs som valgfag i skolen. Det eneste vi foreldre betaler er noen få kroner for mørkekjøring (250 kroner). Hvis du sa (eller skrev) at du ville gitt mitt barn gavekort på førerkort ville jeg dessuten trodd at du mente å dekke hele førerkortet, så det er sikkert lurt at du spesifiserer hva du har tenkt å gi. For eksempel trafikalt grunnkurs + to kjøretimer.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #8 Skrevet 27. februar 2016 Jeg fikk førerkortet av mamma og pappa til konfirmasjon. Altså, de dekket alt i en 'grunnpakke' - én teoriprøve, én oppkjøring osv. Jeg er veldig takknemlig for det, og hadde blitt glad for andre mindre bidrag til sertifikat hvis ikke jeg hadde fått det av mine foreldre. Anonymous poster hash: 29893...9e7
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #9 Skrevet 27. februar 2016 Her har de også trafikalt grunnkurs i valgfag på skolen, og kjøretimer begynner de ikke med før det nærmer seg tiden for å faktisk ta lappen. Gavekort på f.eks 4 kjøretimer er en helt grei gave det, men jeg tror faktisk ikke min sønn som konfirmeres denne våren hadde visst å verdsette den. I hans verden tar de trafikalt grunnkurs på skolen og øvelseskjører med foreldrene til de begynner med kjøretimer på videregående engang. Det er leeenge til... Anonymous poster hash: 51197...a7a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #10 Skrevet 27. februar 2016 Nja... Penger eller gavekort blir vel nesten det samme. Tror som noen skrev over at konfirmanten ikke hadde forstått verdien. Anonymous poster hash: 43c92...178
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #11 Skrevet 27. februar 2016 Takk for svar. Glemte skrive at det er sønnen min som evnt skal få dette. hi Anonymous poster hash: 67ec9...8d3
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #12 Skrevet 27. februar 2016 Her er det helt normalt å få førerkort i konfirmasjonsgave av foreldrene Kjør på, det er en fin og nyttig gave. Anonymous poster hash: db18b...08e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #13 Skrevet 27. februar 2016 Jeg laget et gavekort selv, der vi betaler alle utgifter til sertifikatet inkludert en oppkjøring. Her får de ikke trafikalt grunnkurs på skolen. Han fikk også innmelding i OBOS av oss. Han ble kjempeglad for gavene! Noen sier det er lenge til det kan brukes, men om gutten vår hadde fått 20.000 kr av oss er jo det penger som ikke får brukes før han blir 18. Han får jo ikke bruke alle pengene nå uansett. Anonymous poster hash: 8e9f9...658
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #14 Skrevet 27. februar 2016 Her har de også trafikalt grunnkurs i valgfag på skolen, og kjøretimer begynner de ikke med før det nærmer seg tiden for å faktisk ta lappen. Gavekort på f.eks 4 kjøretimer er en helt grei gave det, men jeg tror faktisk ikke min sønn som konfirmeres denne våren hadde visst å verdsette den. I hans verden tar de trafikalt grunnkurs på skolen og øvelseskjører med foreldrene til de begynner med kjøretimer på videregående engang. Det er leeenge til... Anonymous poster hash: 51197...a7a Og om han får mye penger (penger av foreldrene), når får han bruke disse? Er ikke det og leeenge til? Anonymous poster hash: 8e9f9...658
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #15 Skrevet 27. februar 2016 OBOS var en veldig god ide. Anonymous poster hash: b9a3c...96e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #16 Skrevet 27. februar 2016 Her har de også trafikalt grunnkurs i valgfag på skolen, og kjøretimer begynner de ikke med før det nærmer seg tiden for å faktisk ta lappen. Gavekort på f.eks 4 kjøretimer er en helt grei gave det, men jeg tror faktisk ikke min sønn som konfirmeres denne våren hadde visst å verdsette den. I hans verden tar de trafikalt grunnkurs på skolen og øvelseskjører med foreldrene til de begynner med kjøretimer på videregående engang. Det er leeenge til... Anonymous poster hash: 51197...a7a Og om han får mye penger (penger av foreldrene), når får han bruke disse? Er ikke det og leeenge til? Anonymous poster hash: 8e9f9...658 Jo, det er det. Jeg forsto innlegget som at det var en tante e.l. som ville gi et gavekort hos kjøreskolen, og det er jo et gavekort det hadde vært lenge til han fikk bruke... Min sønn ønsker seg selvfølgelig penger til konfirmasjonen, penger til en skikkelig pc og til moped. Oss foreldre får han ikke konfirmasjonsgave av, han får selskapet og han får etterhvert en startkapital til bolig (sparer i eget navn nå og kommer til å gi barna en sum penger når de skal kjøpe første bolig). En 14-åring trenger ikke mange titalls tusen kroner på konto... Anonymous poster hash: 51197...a7a
BareEnTil Skrevet 27. februar 2016 #17 Skrevet 27. februar 2016 Ka med å sette penger på en konto øremerket lappen?
BareEnTil Skrevet 27. februar 2016 #18 Skrevet 27. februar 2016 Jeg laget et gavekort selv, der vi betaler alle utgifter til sertifikatet inkludert en oppkjøring. Her får de ikke trafikalt grunnkurs på skolen. Han fikk også innmelding i OBOS av oss. Han ble kjempeglad for gavene! Noen sier det er lenge til det kan brukes, men om gutten vår hadde fått 20.000 kr av oss er jo det penger som ikke får brukes før han blir 18. Han får jo ikke bruke alle pengene nå uansett.Anonymous poster hash: 8e9f9...658 Heilt supert! Dotter mi har alle pengene på konto til huskjøp. Fekk bruke litt på shopping, sette resten på konto.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå