Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #26 Skrevet 27. februar 2016 Hva? Er det faktisk lov med katt på flyet? Hva med allergiske folk? Anonymous poster hash: c38ad...eaa Ja, du kan så si... Men lov er det ja. Anonymous poster hash: 209da...1cd
Gjest Karianne63 Skrevet 27. februar 2016 #28 Skrevet 27. februar 2016 Ehhhh katter og hunder med til syden?? Hva slags utbytte får de av det annet enn forferdelig ubehagelig lang reisevei og totalt fremmede lukter og territorium. Er ganske så egoistisk å dra med seg stakkars kjæledyr sine til syden eller på lange reiser ferier?!! Er Man for kjip til å betale kennel eller ikke gidder å finne noen til å passe så får man holde seg hjemme.. Tåpelig. At man er så glad i dyra sine er virkelig en grunn til å betale dyrepass i stedet og ikke sette mennesketanker i hue til dyra og og tro at de koser seg i syden! Blir for dumt.
Superdolly Skrevet 27. februar 2016 #29 Skrevet 27. februar 2016 Hva? Er det faktisk lov med katt på flyet? Hva med allergiske folk? Anonymous poster hash: c38ad...eaa Tror det er førstemann til mølla-prinsippet som gjelder. altså: Hvis katteeieren bestiller først, får allergikeren beskjed om at dessverre, det er en katt i kabinen på den avgangen. Bestiller allergikeren først, får katteeieren beskjed om at dessverre, ingen katt for det er en allergiker ombord.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #30 Skrevet 27. februar 2016 Ja. Går med katten bånd. Barberer den før vi drar slik den ikke skal være så varm. Når vi bader på stranda har den egen badering. Anonymous poster hash: d25e0...5c0
Fullrulle86 Skrevet 27. februar 2016 #31 Skrevet 27. februar 2016 Ja. Går med katten bånd. Barberer den før vi drar slik den ikke skal være så varm. Når vi bader på stranda har den egen badering. Anonymous poster hash: d25e0...5c0 Ok, der ble du avslørt som troll😉
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #32 Skrevet 27. februar 2016 Ja. Går med katten bånd. Barberer den før vi drar slik den ikke skal være så varm. Når vi bader på stranda har den egen badering. Anonymous poster hash: d25e0...5c0 Ok, der ble du avslørt som troll😉 Jeg er ikke hi 😉 Anonymous poster hash: d25e0...5c0
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #33 Skrevet 27. februar 2016 Du kan sjekke på mattilsynet sine sider for hva som trengs for å reise med en katt til de landene du snakker om. Vaksiner, chip og pass. Vi har reist et par ganger med katten våres til og fra Tyrkia, men vi har leilighet der som katten er godt kjent med. Dyr under 8 kilo kan man ha med inn i kabinen og ha under setet forran, dette må bestilles en god stund før avreise. Vår katt har vært rolig på de turene, men dette kommer mye an på hvordan dyret er. Det må også sjekkes om det er lov å ha dyr der dere skal bo. KEnnel kan være like stressende for en katt som det å være med på tur, men sjekk nøye opp så dere ikke ender opp med å måtte betale for 3 månder karantene når dere kommer hjem. Tusen takk for langt å godt svar vi har enda ikke bestemt oss Å til dere som tror vi ikke har råd til katte kennel så har vi selfølgelog det !! Men føler ikke for at min katt skal sitte inne i et bur i ferien uten oss! Denne katten er som en hund Anonymous poster hash: 562e7...252
Twintipp og himmelblå Skrevet 27. februar 2016 #34 Skrevet 27. februar 2016 Jeg kjenner noen som har gjort det. De leide sommerhus noen uker. Katten trengte visst ikke karantene noen av veiene, det gjelder visst bare for hund. De slapp til og med katten ut, og den gikk ikke langt (veldig hjemmekjær og glad i eierne sine). Den ble litt lat av varmen, men ellers gikk det visst strålende. Anonymous poster hash: 075f6...8b3 Takk for svar vi elsker katten vår veldig å vil ha den med til hellas eller gran canaria Anonymous poster hash: 562e7...252 Det er seriøst noe av det verre jeg har hørt!En katt???? Til syden? Trodde virkelig en katt har glede av det. Syden er for mennesker. Gode gode Gud.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #35 Skrevet 27. februar 2016 Jeg kjenner noen som har gjort det. De leide sommerhus noen uker. Katten trengte visst ikke karantene noen av veiene, det gjelder visst bare for hund. De slapp til og med katten ut, og den gikk ikke langt (veldig hjemmekjær og glad i eierne sine). Den ble litt lat av varmen, men ellers gikk det visst strålende. Anonymous poster hash: 075f6...8b3 Takk for svar vi elsker katten vår veldig å vil ha den med til hellas eller gran canaria Anonymous poster hash: 562e7...252 Det er seriøst noe av det verre jeg har hørt!En katt???? Til syden? Trodde virkelig en katt har glede av det. Syden er for mennesker. Gode gode Gud. Haha syden for mennesker 😂😂 verst jeg har hørt!! Masse dyr der.... Anonymous poster hash: 562e7...252
Kubbelyset Skrevet 27. februar 2016 #36 Skrevet 27. februar 2016 Hvis den ikke har egen badering bør du holde den hjemme.
Twintipp og himmelblå Skrevet 27. februar 2016 #37 Skrevet 27. februar 2016 Jeg kjenner noen som har gjort det. De leide sommerhus noen uker. Katten trengte visst ikke karantene noen av veiene, det gjelder visst bare for hund. De slapp til og med katten ut, og den gikk ikke langt (veldig hjemmekjær og glad i eierne sine). Den ble litt lat av varmen, men ellers gikk det visst strålende. Anonymous poster hash: 075f6...8b3 Takk for svar vi elsker katten vår veldig å vil ha den med til hellas eller gran canaria Anonymous poster hash: 562e7...252 Det er seriøst noe av det verre jeg har hørt!En katt???? Til syden? Trodde virkelig en katt har glede av det. Syden er for mennesker. Gode gode Gud. Haha syden for mennesker 😂😂 verst jeg har hørt!!Masse dyr der.... Anonymous poster hash: 562e7...252 Ja, men du tar ikke med deg husdyr fra Norge til øyer i Middelhavet.Det er FULLSTENDIG galskap og det tør jeg påstå at d råder konsensus om. Det er totalt protoeksempel på galskap!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #38 Skrevet 27. februar 2016 Jeg kjenner noen som har gjort det. De leide sommerhus noen uker. Katten trengte visst ikke karantene noen av veiene, det gjelder visst bare for hund. De slapp til og med katten ut, og den gikk ikke langt (veldig hjemmekjær og glad i eierne sine). Den ble litt lat av varmen, men ellers gikk det visst strålende. Anonymous poster hash: 075f6...8b3 Takk for svar vi elsker katten vår veldig å vil ha den med til hellas eller gran canaria Anonymous poster hash: 562e7...252 Hvis du elsker katten så innmari så unner du den vel å slippe?!?! Dette høres jo åndssvakt ut. Anonymous poster hash: f165d...d90
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #39 Skrevet 27. februar 2016 De fleste kattehoteller er ikke små bur. Gjør litt research før du drar med deg katta rundt halve kloden, og tar dem med hjem full av smittsomme syksdommer. Anonymous poster hash: af6d3...4a0
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #40 Skrevet 27. februar 2016 De fleste kattehoteller er ikke små bur. Gjør litt research før du drar med deg katta rundt halve kloden, og tar dem med hjem full av smittsomme syksdommer. Anonymous poster hash: af6d3...4a0 Har undersøkt nøye Folk tar med hunder.. hvorfor ikke ta med katten.....?? Anonymous poster hash: 562e7...252
Gjest marie-s Skrevet 27. februar 2016 #41 Skrevet 27. februar 2016 Vi kjøpte vår katt da vi bodde i Tyrkia i 3 år, vårt andre hjem er der, hvorfor skal vi ikke ta med katten når vi reiser dit for lengre tid. Jo så klart vi kan ha den på kennel, men ble ikke imponert over den jeg så da han måtte være der i 3 dager (hadde regnet litt feil på karantene tiden). Reiser vi kun for kort tid velger vi å få noen å passe den, men for 10 dager og lengre bruker vi å ta den med.Nå har jeg aldri tatt med katten på hotel, men ser ingen problemer med å reise med han. Noen her burde virkelig gå i protest-tog utenfor katteutstillinger. De reiser jo med kattene hele tiden og kattene vil kjenne lukten av hundre andre katter uten at de kan vise hvem som er sjefen.Når det gjelder fly: Det er ikke lov å åpne buret under flyturen eller ha det på setet. Jeg går ut i fra at dersom man er ekstremt allergisk så må man også oppgi dette, dersom man skal være i et fly med en katt. Når det er sagt så vil en så allerigisk person reagere på klærne til de som har tatt mye på katt/hund om de sitter i nærheten.Om dere søker litt på det, så er nok hunder mer utsatt for smittsomme sykdommer, siden de som regel har kontak med andre dyr når de er i utlandet, det har ikke en innekatt. Ellers så må man ha alle vaksiner og eventuelle ormekurer på plass før man reiser.
Gjest Antarctica Skrevet 27. februar 2016 #42 Skrevet 27. februar 2016 De fleste kattehoteller er ikke små bur. Gjør litt research før du drar med deg katta rundt halve kloden, og tar dem med hjem full av smittsomme syksdommer. Anonymous poster hash: af6d3...4a0 Har undersøkt nøye Folk tar med hunder.. hvorfor ikke ta med katten.....?? Anonymous poster hash: 562e7...252 Fordi hunder er knyttet til flokken. Katter er knyttet til territorium. Hvis man vet så lite om katter bør man ikke eie katt.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #43 Skrevet 27. februar 2016 ÅÅÅÅÅÅ blir gal av meg selv! Nå har denne tråden vært på topp her inne i to dager, og HVER gang jeg ser den, leser jeg... "Kan jeg ta med kaffen min på ferie?" My problem! Helt på viddene her, bare overse meg! God helg! Med eller uten katter/kaffe og alt annet. Anonymous poster hash: 007b6...4aa
Gjest marie-s Skrevet 27. februar 2016 #44 Skrevet 27. februar 2016 ÅÅÅÅÅÅ blir gal av meg selv! Nå har denne tråden vært på topp her inne i to dager, og HVER gang jeg ser den, leser jeg... "Kan jeg ta med kaffen min på ferie?" My problem! Helt på viddene her, bare overse meg! God helg! Med eller uten katter/kaffe og alt annet. Anonymous poster hash: 007b6...4aa He he he den var dagens :-D
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #45 Skrevet 27. februar 2016 Kjør på. Sist vi var 1 uke i syden hadde vi med 1 hund, 1 katt, 1 marsvin, to hamstere og en papegøye. Kosa oss glugg ihjel alle sammen Anonymous poster hash: 0af42...0cf
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. februar 2016 #46 Skrevet 27. februar 2016 Hvis dere elsker katten veldig ville jeg ikke anbefalt å ta den med til Hellas eller Gran canaria. Vil katten ha noen glede av det? Mye stress på reisen. Maange farer for en katt der nede, sykdommer, trafikk..Ville heller funnet noen hjemme som kunne passet pusen.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #47 Skrevet 27. februar 2016 Hvis dere elsker katten veldig ville jeg ikke anbefalt å ta den med til Hellas eller Gran canaria. Vil katten ha noen glede av det? Mye stress på reisen. Maange farer for en katt der nede, sykdommer, trafikk..Ville heller funnet noen hjemme som kunne passet pusen. Det er en inne katt så skal ikke gå rundt løs. Bare i band Anonymous poster hash: 562e7...252
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #48 Skrevet 27. februar 2016 Katten har det best hjemme... bor du i Oslo eller omegn kontakt kattevakten eller passpus som kommer hjem å mater og koser med katten så ofte du ønsker mens du er på ferie. Anonymous poster hash: 0987e...b40
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #49 Skrevet 27. februar 2016 Katten har det best hjemme... bor du i Oslo eller omegn kontakt kattevakten eller passpus som kommer hjem å mater og koser med katten så ofte du ønsker mens du er på ferie. Anonymous poster hash: 0987e...b40 Ja men han kan ikke være alene så lenge. Det er en veldig sosial pus Anonymous poster hash: 562e7...252
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #50 Skrevet 27. februar 2016 Selskapsreisen -en oppfølger; crazy cat lady goes on holiday😺 Anonymous poster hash: 14f88...4b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå