Gå til innhold

Noen som har tatt med katten på ferie/syden?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer?

Anonymous poster hash: 562e7...252

Skrevet

Nei haha, det hadde jeg aldri giddet!

Anonymous poster hash: 36c2e...f59

Skrevet

Må ikke dyr ta hundrevis av vaksiner og sitte i karantene så og så lenge hvis de skal reise mellom land?

Anonymous poster hash: b7a14...4ef

Skrevet

En katt? Er du helt tett

Anonymous poster hash: 1c6ac...54d

Skrevet

Skal du ha med katten ved bassenget og på stranda da?? Høres ut som en god ide 🙄🙄🙄

Skrevet

Har tatt med katt på norges feire men aldri utlandet... Hund derimot har blitt med.

Anonymous poster hash: d2d63...125
Skrevet

Jeg kjenner noen som har gjort det. De leide sommerhus noen uker. Katten trengte visst ikke karantene noen av veiene, det gjelder visst bare for hund. De slapp til og med katten ut, og den gikk ikke langt (veldig hjemmekjær og glad i eierne sine). Den ble litt lat av varmen, men ellers gikk det visst strålende.

Anonymous poster hash: 075f6...8b3
Skrevet

Jeg kjenner noen som har gjort det. De leide sommerhus noen uker. Katten trengte visst ikke karantene noen av veiene, det gjelder visst bare for hund. De slapp til og med katten ut, og den gikk ikke langt (veldig hjemmekjær og glad i eierne sine). Den ble litt lat av varmen, men ellers gikk det visst strålende.

Anonymous poster hash: 075f6...8b3

Takk for svar :) vi elsker katten vår veldig å vil ha den med til hellas eller gran canaria :)

Skrevet

Skal du ha med katten ved bassenget og på stranda da?? Høres ut som en god ide 🙄🙄🙄

Det er en innekatt. Men elsker å gå tur i bånd :) elsker vann å liker å svømme.

Så på kvelden tar jeg han selfølgelig med på stranda for å kjenne på havet :)

Skrevet

Har tatt med katt på norges feire men aldri utlandet... Hund derimot har blitt med.

Takk for svar :)

Skrevet (endret)

Bare husk at katten må ha eget dyrepass og alle vaksiner og ormekurbehandling. Spesielt rabies.

Endret av Daquiry
Skrevet

Bare husk at katten må ha eget dyrepass og alle vaksiner og ormekurbehandling. Spesielt rabies.

Takk for svar :) ja har pass

Skrevet

Hvorfor gidder du ta med hunden og ikke katten ? Er katten mindre verdt ?

Tenker at du ikke burde ha katt om den er mindre viktig for deg.

Anonymous poster hash: 6c7fb...299

Skrevet

Hvorfor gidder du ta med hunden og ikke katten ? Er katten mindre verdt ?

Tenker at du ikke burde ha katt om den er mindre viktig for deg.

Anonymous poster hash: 6c7fb...299

Haha... katter og hunder er som regel ganske forskjellige.

Jeg er kattemenneske sekv...men aldri om katten min ville trivdes på flyplass,fly og å bo et fremmed sted!

Anonymous poster hash: 497af...4aa

Skrevet

Vi har ikke gjort det, men vi ser mange andre som gjør det.

Hvert år reiser vi med campingvogn til Kroatia og bor på store campingplasser. Der er alltid mange som har med katter. Også folk fra Norge. Noen er inni bobilen/campingvogna, noen er i bånd og noen har gjerder rundt pitchen sin for at de ikke skal gå. Har ikke hørt om eller sett noen som har kattene løse.

Skrevet

😳🙄😱😵

Anonymous poster hash: 7454c...081

Skrevet

Elsker å svømme?

Anonymous poster hash: bc3e6...888

Skrevet

Stakkars dyr! La dem være hjemme.

Dessuten: Husk at det er mange sykdommer hos hund og katt i utlandet, sykdommer vi ikke ønsker her i landet. Hjerteorm, f.eks.

Anonymous poster hash: 3f068...55d

Skrevet

Elsker å svømme?

Anonymous poster hash: bc3e6...888

Ja :)

Skrevet

😂😂😂😂😂

Anonymous poster hash: a513a...c04

Skrevet

Jeg synes det er egoistisk. Dyret vet ikke hva som skal skje når det settes i et bur, blir overlatt til seg selv i fremmede og støyende omgivelser på et fly, ukjente lyder, ukjente personer. Så skal dyret tilpasse seg et klima det ikke er vant med. Og på toppen av alt risikerer man at dyret plukker opp sykdommer, parasitter osv. som kan gi både dem, andre dyr og mennesker sykdom i Norge, man risikerer å ta inn sykdommer som vi i Norge er velsignet fri for.

Så for alles del - skaff gode og kjærlige dyrepassere og la katten eller hunden være hjemme.

Anonymous poster hash: 9a7d6...ade
Skrevet

Hadde tatt den med om vi skulle flytte, men ikke på tur. Men det er din katt, og din avgjørelse 😊

-Katten får være med inn i kabinen om den er under 8 kg og reiser i et godkjent bur med tilgjengelig drikke.

-Den trenger pass. For å få det trenger katten chip og vaksiner senest tre uker dør avreise. Ormekurbehandling trenges ikke ved utreise til et spansk land.

-Katten trenger derimot ormekur ved hjemreise! Så ta med hjemmefra, så slipper du å lete opp dyrlege i utlandet.

Hva om katten stikker av?

Tåler katten varmeforskjellen?

Er det lov å ta med katt dit dere skal?

Er det for deres del, eller pus sin del at den tas med? Tenker at det blir kjekt å prate om etterpå...

Selv om dere leier leilighet er det langt mellom de som syns det er ok å ha katt i utleieboligene sine. Dette MÅ varsles på forhånd mtp allergikere i ettertid. Allergener henger igjen lenge etter at katten er borte.

Så ønsker jeg deg god tur med eller uten katt 😊

Anonymous poster hash: 209da...1cd

Gjest marie-s
Skrevet

Du kan sjekke på mattilsynet sine sider for hva som trengs for å reise med en katt til de landene du snakker om. Vaksiner, chip og pass.

Vi har reist et par ganger med katten våres til og fra Tyrkia, men vi har leilighet der som katten er godt kjent med. Dyr under 8 kilo kan man ha med inn i kabinen og ha under setet forran, dette må bestilles en god stund før avreise. Vår katt har vært rolig på de turene, men dette kommer mye an på hvordan dyret er.

Det må også sjekkes om det er lov å ha dyr der dere skal bo.

KEnnel kan være like stressende for en katt som det å være med på tur, men sjekk nøye opp så dere ikke ender opp med å måtte betale for 3 månder karantene når dere kommer hjem.

Skrevet

Sorry, men får litt sånn Gunilla Persson vibes😂😂😂

Skrevet

Hva? Er det faktisk lov med katt på flyet? Hva med allergiske folk?

Anonymous poster hash: c38ad...eaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...