Gå til innhold

Hvor mye koster det å ta førerkort nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg brukte 21000 og det var fordi jeg kun trengte det obligatoriske, kjørte mye privat. En kjøretime utenom det obligatoriske kostet nesten 600... Kjørte opp for 2,5 år siden i Bærum :)

Jeg gruer meg mest til testene.

Anonymous poster hash: 2440e...b19

Sønnen min har akkurat begynt nå. Han kjører med en kjøreskole som gir pakketilbud med alt det obligatoriske og alle de kjøretimene du vil ha. Han kommer til å bruke ca 25 000,-

Anonymous poster hash: 7bc46...93f

Annonse

Jeg tok lappen i permisjonen min. Jeg var avhengig av å kjøre på dagtid, så jeg kjørte nesten bare med kjørelærer. Jeg brukte ca 40000. Dersom jeg hadde hatt anledning til å øvelseskjøre mye med familie/kjæreste hadde jeg nok brukt vesentlig mindre.

Anonymous poster hash: ed21e...00d

Sønnen min har akkurat begynt nå. Han kjører med en kjøreskole som gir pakketilbud med alt det obligatoriske og alle de kjøretimene du vil ha. Han kommer til å bruke ca 25 000,-

Hvor er dette?

Anonymous poster hash: 6f92a...728

Begge ungdommene mine kjører nå i en mindre by på Østlandet. Kun det obligatoriske kommer på 18000. Så må man plusse på kjøretimer i forhold til hvor mye den enkelte har øvelseskjørt. Mine to har kjørt en del, så de kommer under 23000 slik det ser ut nå.

Prisene har økt mye for de to unge voksne slapp unna med 15000 for 6 år siden.

Hvor er dette?

Anonymous poster hash: 6f92a...728

http://www.180.no/firmavis/5172654117081.htm

Kun det obligatoriske, uten kjøretimer, kommer på rundt 20 000 kr. Jeg tok lappen for et års tid siden, ikke i en storby, hadde ingen å kjøre med privat. Tok meg tre måneder (kan ikke fatte hvorfor jeg ikke gjort det før!). Jeg betalte vel ca 27 000 kr for alt inkl oppkjøring og teoriprøven. 

Anonymous poster hash: e5f46...7ce

Jeg har ikke kjørt så mye privat, så den har kosta rundt 30.000 :) Bare en enkel kjøretime koster 600, så kommer alt det obligatoriske. Teoriprøven koster 530 kroner for hver gang, og oppkjøringa koster 1010 kroner. Kjør mye privat, så slipper du nok litt billigere unna. Mannen min tok lappen for 5 år siden. Hadde bare det obligatoriske og oppkjøring. Betalte 12.000 totalt! ;)

Anonymous poster hash: 1869b...39d

Annonse

Takk for svar alle sammen.

Det er mest teoriprøven jeg gruer meg til.

Hi

Anonymous poster hash: 2440e...b19

Anbefaler teoritentamen.no! :) spørsmålene der er så godt som identiske de som biltilsynet bruker :) Øv deg mye der, og les i boka så går det nok veldig fint! :) Strevde lenge selv, og prøvde mange ganger før den satt. Viktigste er å ikke miste motet :)

Anonymous poster hash: 1869b...39d

Brukte ca 25000 i alt, med teoriprøven, alt på kjøreskolen og det jeg måtte betale for leie av sensor til vegvesenet. Kjørte opp i november i fjor. Bor i en liten by i nord-Norge.

Anonymous poster hash: 5a2fb...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...