Gå til innhold

Skuffende oul i dag!

Anbefalte innlegg

Endelig vært på oul i dag, og alt så fint ut. Men legen mente jeg ikke kunne være 18+1 (etter mensen) siden babyen var så liten. Han mente jeg var 14+3 og satte terminen til 30.08, altså en hel måned etter mensterminen 😨 Fødte ei jente på 3080g 46 cm 2 dager på overtid sist, så er jo ikke store disse bebisene mine. Fikk ny time til ul i april, håper den har vokst litt ekstra fram til da. Har slitt med kvalme og gått ned noen kg så kanskje den ikke har fått nok næring?

Mens han målte babyen strakk den på beina og da kommenterte han at den rørte på seg, og jeg sa ja jeg kjenner den ofte. Nei, det går ikke, er nok for tidlig for det. Hva er det da som spreller daglig inni der da?! Kjente jeg ble litt sur, jeg kjenner jo masse bevegelse. Ble litt forfjamsa så fikk ikke spurt om det kunne være to der inne, men det hadde han vel sett med engang? Rørte ikke på ul-greia men holdt den nede ved skambeinet hele tida. På kontroll hos jm for 2-3 uker siden hørte hun hjertelyd litt under navlen, jeg hsr hørt selv nede ved skambeinet. Blir ikke klok på dette, også må vi vente i 5 uker til nå!! 😢

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144263391-skuffende-oul-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

men sædceller kan jo overleve lenge i rette miljø. og kan jo hende du var gravid og hadde en SA, og ble gravid igjen før du rakk å få mensen. slike ting skjer. og det viktigste var jo at du fikk se en sprell levende baby, så hvor langt du er på vei vurde ikke ha noe betydning :P 

Anonymous poster hash: b2f97...bf6

men sædceller kan jo overleve lenge i rette miljø. og kan jo hende du var gravid og hadde en SA, og ble gravid igjen før du rakk å få mensen. slike ting skjer. og det viktigste var jo at du fikk se en sprell levende baby, så hvor langt du er på vei vurde ikke ha noe betydning :P

Anonymous poster hash: b2f97...bf6

Neida, gjør jo ikke det. Bare reagerte på oppførselen til legen. Var ikke snakk om å prate om noe som helst, det han mente var slik det var. Jeg hadde visst ikke noe jeg skulle sagt.

Jeg synes det er litt rart hvis babyen er så mye mindre enn forventa og at han da ikke gjør noe mer enn det... Er jo mulig du ble gravid senere enn antatt, men en mulighet er jo at barnet ikke vokser så fort og det skal vel føles opp med ny ul etter 1-2 uker?

Synes du skal bestille time hos fastlege eller jordmor, bare for å få snakket med noen som har peiling og vurdere henvisning til ny ul.

Annonse

Ja, skal absolutt ringe fastlegen på mandag for å høre hva hun sier. Han jeg var hos var privatklinikk og den eneste i området. Vet ikke om jeg kanskje kan få en ny time litt tidligere på sjukehuset. Han fikk ikke målt noe anna enn crl, hodet og prøvde seg på nakkefold men har ikke skrevet noe på skjemaet. Synes jo også det er rart å vente så lenge, om det nå not formodning skulle være noe galt, han fikk feks ikke sjekka hjertet eller noe anna på kroppen

Når fikk du positiv graviditetstest?

Det er definitivt en indikasjon på når du ble gravid.

Anonymous poster hash: 206ca...26b

På julaften. Men har ikke hatt mens siden oktober, og mange symptomer også siden da, uten at jeg klarte å skjønne sammenhengen 😇

Når fikk du positiv graviditetstest?

Det er definitivt en indikasjon på når du ble gravid.

På julaften. Men har ikke hatt mens siden oktober, og mange symptomer også siden da, uten at jeg klarte å skjønne sammenhengen 😇

Hmmm... Den kroppen våres er ikke så lett å bli klok på noen ganger😁

Som oftes utvikles fostrene seg ganske likt den første delen av svangerskapet, så det skal kanskje litt til for at dagens termin er feil.

Men jeg hadde blitt skikkelig skuffet selv dersom jeg hadde opplevd det samme.

Et svangerskap er laaaaaaangt, og det går ikke noe fortere om man blir satt tilbake en måned😨

Uansett så var den g-testen en fantastisk julegave😊

Lykke til med å holde motet oppe!

Føler med deg.

Når du har ustabil syklus er det jo ikke så rart at terminen er vanskelig å bestemme.

Om du tester positivt på julaften så er det bare ni uker siden, og om legen sier du er 14-15 uker på vei så var du 5-6 uker gravid da du tester positivt. Det høres helt normalt ut. Du har kanskje lange sykluser, eller måneder da du hopper over EL.

En venninne av meg opplevde det samme, og ble satt nesten fire uker tilbake på OUL. Hun synes det ble et langt svangerskap, men det er jo ikke noe lengre enn andre sitt. Du fant ut at du var gravid da du var 5-6 uker på vei, men trodde at du var 9 uker på vei.

Det viktigste er at du ER gravid, og at alt er bra med den lille. Be om ekstra UL når du har komt til 18-19 uker.

Lykke til videre!

Anonymous poster hash: d9a4f...9ec

Annonse

Når du har ustabil syklus er det jo ikke så rart at terminen er vanskelig å bestemme.

Om du tester positivt på julaften så er det bare ni uker siden, og om legen sier du er 14-15 uker på vei så var du 5-6 uker gravid da du tester positivt. Det høres helt normalt ut. Du har kanskje lange sykluser, eller måneder da du hopper over EL.

En venninne av meg opplevde det samme, og ble satt nesten fire uker tilbake på OUL. Hun synes det ble et langt svangerskap, men det er jo ikke noe lengre enn andre sitt. Du fant ut at du var gravid da du var 5-6 uker på vei, men trodde at du var 9 uker på vei.

Det viktigste er at du ER gravid, og at alt er bra med den lille. Be om ekstra UL når du har komt til 18-19 uker.

Lykke til videre!

Enig i dette ! :D

Anonymous poster hash: 19e08...fa3

Lykke til videre!

Men skjønner ikke da hvordan jeg kan ha hatt symptomer så lenge før. Gikk på ppiller og både syklus og el var alltid presis. Nei, blir virkelig ikke klok på dette, frykter jo at babyen ikke har utvikla seg slik den skal. Og han legen gjorde absolutt ingenting for å avkrefte det når jeg spurte

Jeg har opplevd det nå. er egentlig 12+4 idag etter å regnet på det på nytt. Var på privat og Han mente jeg var 13+6 idag. Skjønner ikke hvordan det er mulig.hadde eggløsning den 14/12. Målt med 4 forskjellige eggløsningstester på forhånd. Har regelmessige sykluser. Akkurat på dag. Hver måned. Også setter han meg så langt frem? Var på privat ul

Jeg har opplevd det nå. er egentlig 12+4 idag etter å regnet på det på nytt. Var på privat og Han mente jeg var 13+6 idag. Skjønner ikke hvordan det er mulig.hadde eggløsning den 14/12. Målt med 4 forskjellige eggløsningstester på forhånd. Har regelmessige sykluser. Akkurat på dag. Hver måned. Også setter han meg så langt frem? Var på privat ul

Babyen kan utvikle seg raskere enn gjennomsnittet. Jeg ble gravid med IVF og vet dermed nøyaktig bekfruktningsdato. Var på UL 13+4 og babyen ble målt til 14+0. På OUL var jeg 19+3 og babyen ble målt til 20+4.

• 2 uker senere...

Lykke til videre!Anonymous poster hash: d9a4f...9ec

Men skjønner ikke da hvordan jeg kan ha hatt symptomer så lenge før. Gikk på ppiller og både syklus og el var alltid presis. Nei, blir virkelig ikke klok på dette, frykter jo at babyen ikke har utvikla seg slik den skal. Og han legen gjorde absolutt ingenting for å avkrefte det når jeg spurte

Når du går på P-piller har du ikke EL og har borrfallsblødning pga pillene. Den vil være presis selv om syklus uten piller ikke er det.

Anonymous poster hash: 30651...937

Eg synes det er viktig, av to grunner: vite at barnet vokser som det skal- at det ikkje er morkakesvikt ol. Og for å få rett termin. Om dei gjer deg ein termin 3 veker for seint så kan barnet vera i fare om du får. Eks går over tida ( veldig alvorlig) det får også konsekvenser ift morspermisjonen. Kontakt fastlege og få henvisning til ultralyd på sjukehuset! Lykke til!

Mest sannsynlig har det tatt litt tid før første EL etter pilleslutt kom, slik at du er kortere på vei enn du tror, siden du har benyttet første dag i siste mens (her: bortfallsblødning) som utgangspunkt. Du kan overhode ikke stole på den beregningen i ditt tilfelle. At du har hatt symptomer kan være "all in your head" (fort gjort!), og de kan jo ikke ha vært så tydelige hvis du ventet i mange uker med å teste? Jeg vet det er kjipt å bli satt langt tilbake, men her tenker jeg det sannsynligvis har en naturlig forklaring, og ville ikke bekymret meg.

Anonymous poster hash: 30651...937

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...