Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #26 Skrevet 25. februar 2016 Her er barnehagen åpen alle ferier heldigvis. De ansatte får jo ferien sin uansett. Anonymous poster hash: 5a9ad...ffc
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. februar 2016 #27 Skrevet 25. februar 2016 Ingen bhg i min kommune har det hvertfall. De stenger 4 uker på sommeren, og har plandager gjennom året som alle andre
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #28 Skrevet 25. februar 2016 + tvungen ferie om sommeren? I min kommune har barnehagen stengt jul- og nyttårsaften samt kort dag ( kl 12) onsdag før påske. Om sommeren har vi noen uker med såkalt sommerbarnehage, dvs at alle barnehagene samles i en i 3-5 uker midt på sommeren. Det er likevel alltid minst en kjent ansatt på jobb så barna får en trygghet selv i ny barnehage. Barnehager er jo et servicetilbud som vi betaler for og jeg hadde blitt skikkelig gretten om de skulle bestemme når vi skal ha fri, utover planleggingsdager selvsagt. Anonymous poster hash: 75d93...8bc Ikke vanlig at stengt i alle ferier, nei - men i sommerferien. Men jeg må bare påpeke at jeg er så lei av argumentet at "barnehagen er et servicetilbud som vi betaler for". For det første betaler staten for en stor del av din barnehageplass (enbarnehageplass koster mye mer enn de tusenlappene du betaler) noe som gjør barnehage til et servicetilskudd mer enn et tilbud. Og for det andre er det ikke slik at selv om noe er et "tilbud" må det ikke være individuelt tilpasset hver enkelt av oss. Anonymous poster hash: 2ffde...62c Jeg er fullt klar over at vi får subsidiert en god del av regningen, men vi er likevel brukere av et tilbud og da bør de innrette seg etter brukerenes behov. De fleste av oss har barnehage fordi vi jobber og ikke kan ta oss av ungene selv på dagtid. Da blir det feil at kommunen/barnehagen pålegger brukerene å bruke ferien sin på fastsatte fridager hvor de fleste av oss skulle vært på jobb. Når jeg har barn under skolepliktig alder vil jeg gjerne reise på ferie litt utenom sesong, men med en barnehage som legger føringer på når man skal ha fri så går jo ikke det. Jeg er veldig takknemlig for min barnehages fleksibilitet. Det kommer både barn, foreldre og personal til gode, etter min mening. Er det noen som kan svare på hvordan personalet ordner det når de må ha fri de forskjellige periodene (romjul og 3 dager i påsken)? Må de bruke sin 5 ferieuke? HiAnonymous poster hash: 75d93...8bc Du gjør deg selv til et offer. Så ta de ungene dine ut av bhg da og skaff deg dagmamma når du ikke klarer å godta diverse vedtekter. Anonymous poster hash: ca955...deb Offer? Jeg er jo kjempefornøyd med barnehagen vår. Den er fleksibel og serviceinnstilt. Jeg trodde i min naivitet at vår modell var normen, men har sett forskjellige innlegg her inne fortvile over mange ekstra fridager i alle høytider. Derfor spør jeg. Hi Anonymous poster hash: 75d93...8bc
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #29 Skrevet 25. februar 2016 Der jeg jobber har vi stengt 2 uker i juli, julaften og nyttårsaften og rød dager. Onsdag i påska er også stengt og da tar vi ansatte ut avspasering. De andre feriene er vi åpent. Anonymous poster hash: 97b01...071
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #30 Skrevet 25. februar 2016 Kommunal bhg og stengt på de røde dagene. 3 uker sammenhengende valgfri ferie iløpet av skoleferien og 5 planleggingsdager iløpet av året. Man får også en mnd betalingsfri om sommeren. Anonymous poster hash: 61ec8...741
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå