Gå til innhold

Når begynte dere å kjenne liv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig tidlig. I uke 12/13 kjente jeg svak bobling som ble sterkere og sterkere. Siden uke 16 har jeg kjent tydelige spark og bevegelse daglig. Morkaka ligger mot ryggen, og det har nok alt å si. Siden hun innimellom treffer såpass hardt allerede er jeg spent på hvordan det blir når hun blir større. Mulig jeg kommer til å ønske at morkaka lå foran. :-) 

Endret av EiramB

Jeg har morkaka foran og kjente tydelige spark i uke 19. Ingenting før det. Har forstått at det er normalt at man ikke kjenner den vanlige kilingen osv, fordi morkaka polstrer. Man kjenner det først når det blir skikkelige spark.

Annonse

Dette er min første, morkaka ligger tydeligvis så langt opp til høyre side som overhode mulig. Jordmor virket veldig fornøyd med den plasseringa.

Jeg begynte å kjenne tydelige spark i uke 19-20, er 20+5 i dag. Da gikk jeg fra å kjenne ingenting, til å plutselig kjenne og se tydelige spark. Er ikke så ofte enda, gjerne på kveld og morgningen. Samboer rekker aldri å kjenne i tide, hun er visst ikke så interessert i å hilse på far 😅 Jeg kjenner stort sett spark midt på magen :)

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg er førstegangs og begynte å kjenne bobling/"fisk som sprellet" rundt uke 14-15, fra rundt uke 17 har jeg kjent spark så og si daglig, nå er jeg 23+5 og kjenner tydelige spark gjennom dagen - spesielt om jeg legger meg ned for å slappe av. 

Har du begynt å kjenne det?

Jeg har også morkaka forran men nå (uke 17) kjenner jeg noe daglig. Er ikke sikkert morkaka vil ødelegge, så verdt å kjenne etter :-) 

Min morkake er også foran, og plutselig var jeg ikke usikker lenger... for meg hjalp det å klemme litt ned på magen - da kjente jeg det mye bedre :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...