Gå til innhold

Baby og basseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på hotell i Sverige i helga der det er basseng, så tenkte å bade med baby på 3 mnd, har de no slags badering til så små barn?:)

Anonymous poster hash: 91e1d...de4

Fortsetter under...

Skrevet

Aner ikke. Jeg kjøpte en nå som jeg skulle ha til min på 8 mnd, oppdaget etterpå at den var for 12-18 mnd...

Anonymous poster hash: 854e7...8f6

Skrevet

Badeslynge👍

Anonymous poster hash: e82b9...ff9

Skrevet

En 3 mnd gammel baby bør vel helst ikke bade i vanlig basseng-temperatur uansett?

Anonymous poster hash: cb63d...14e

Skrevet

En 3 mnd gammel baby bør vel helst ikke bade i vanlig basseng-temperatur uansett?

Ikke det? 😶 For kaldt da?

Skrevet

Det går så fint. Men ikke bad for lenge. Babyen sier klart fra hvis hun blir kald.

Anonymous poster hash: ed7e3...cea

Annonse

Skrevet

Det går så fint. Men ikke bad for lenge. Babyen sier klart fra hvis hun blir kald.

Okei ☺️ Takk :)

Skrevet

Okei ☺️ Takk :)

Dersom det ikke er et basseng som er ekstra oppvarmet, type terapibasseng, så kan ikke babyen være uti særlig lenge. Kanskje max 10-15 min. Og da må du bevege barnet hele tiden for å få friksjon og dermed varme. Ikke alle babyer gir beskjed når de blir kalde.

Ha med håndkle helt til bassengkanten.

Anonymous poster hash: abb0e...272

Skrevet

Hva med å ta et kurs i babysvømming...?

Du virker ikke veldig erfaren.

Anonymous poster hash: ff557...31f

Skrevet

Vanlig babysvøm-temp er 34 grader. Du kan sikkert bade i lavere temp, men ikke lenge. Ja, det finnes badering for de minste, men det skal noe til å få en på 3 mnd til å bruke den på matnyttig vis. Du må jo holde og støtte uansett, så ringen blir sannsynligvis bare i veien.

Bading med baby er kjempekos, men jeg ville helt klart foretrukket babysvømming med kyndig instruktør dersom dere ikke har gjort det før.

Skrevet

All babysvømming varer kort og er i oppvarmede helsebasseng. Vanlig bassengtemperatur blir altfor kaldt for en så liten baby som bare har kjent badebaljetemperatur før. Den kan kanskje klare seg ca 10 min før den fryserfor mye, men hvilken glede har babyen av det?

Skrevet

Det er snakk om et hotellopphold, ikke en undervannsferie.

Klart babyen kan bære med å bade! Ikke baser på badering, men hold barnet siden det ser ut til å være en av de første turene i vann. La barnet ha hodet over vann hele tiden og ikke lek babysvømming med fokus på egenberging.

De fleste barn sier tydelig i fra om det er for kaldt, men en halvtime er oftest nok om de ikke gjør det også. De blir slitne uansett, så begrens tiden.

Anonymous poster hash: f3fad...5a9

Skrevet

Jeg hadde ikle tatt en så liten baby med i hotell basseng . De er kalde . Vi var nettopp på hotell selv med yngste på 15 mnd. Det var for kaldt for han , så vi var i vannet i maks 5 min .

Anonymous poster hash: f8dc3...975

Annonse

Skrevet

Okei, takk for svar alle sammen 😉 Jeg tenkte jo ikke akkurat å bade i timesvis heller da, men bare kjenne litt på vannet. Men de har også badekar ved bassengene som vi kan fylle opp og bestemme temperatur der så da får vi heller gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...